با سفر به نصف جهان، نوروز ۹۸ را به یاد ماندنی کنید

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
با سفر به نصف جهان، نوروز ۹۸ را به یاد ماندنی کنید

استان اصفهان از جمله استان‌های مهم با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فراوان است، که آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران در نوروز ۹۸ خواهد بود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی و هزار و ۸۵۰ مورد ثبت ملی، همه ساله مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. مسئولان این استان معتقد هستند که در صورت بازگشایی آب رودخانه زاینده‌رود در ایام نوروز ۹۸، مسافران و گردشگران بسیاری از این شهر دیدن خواهند کرد. کامران هارونی، مسئول دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر اصفهان در این‌باره گفته است:

در نوروز ۹۷ افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی اصفهان اسکان داشتند و بیش از ۵ میلیون بازدید از آثار تاریخی و گردشگری داشتیم. برای نوروز ۹۸، مراکز سرپوشیده مانند ورزشگاه‌ها برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است تا با افزایش حجم مسافر، کمبود مکان اقامت پیش نیاید. هم‌اکنون ظرفیت اسکان شبانه ۲۰۰ هزار نفر در کلانشهر اصفهان پیش بینی شده است و ۴۰ ورزشگاه نیز برای این موضوع آماده سازی شده‌اند.

در ایام نوروز، همچنین بیش از ۲ هزار برنامه و رویداد فرهنگی برای این استان پیش بینی شده است. به عنوان مثال، آیین‌های نوروزی هر منطقه شناسایی شده و بر اساس آن‌ها، برنامه و رخدادهای فرهنگی در دستور کار قرار می‌گیرد. همچنین، مسافران و شهروندان می‌توانند شکایات و نارضایت‌های خود را از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ به ثبت رسانند.

علاوه بر موارد ذکر شده،‌ حدود ۳۰ ایستگاه ایمنی و سلامت با هدف کاهش تصادفات و به عنوان قرارگاه نوروزی در جاده‌های استان اصفهان قرار خواهند گرفت.

شما نیز اگر علاقه‌مند هستید تا تعطیلات نوروز خود را در اصفهان گذرانید، همواره می‌توانید با جستجوی تور اصفهان در کجارو، با مشاهده و مقایسه تورهای ده‌ها آژآنس معتبر، ارزان‌ترین تور را انتخاب کنید. همچنین برای مشاهده و انتخاب بهترین تور نوروز 98 می‌توانید فهرستی از بهترین تورهای آژانس‌های همکار کجارو را مشاهده و ارزان‌ترین تور به مقصد دلخواه‌تان را خریداری کنید.

منبع عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه