در نوروز ۹۸ از نمایشگاه جدید موزه رضا عباسی دیدن کنید

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
در نوروز ۹۸ از نمایشگاه جدید موزه رضا عباسی دیدن کنید

موزه رضا عباسی هم‌زمان با روز درختکاری مصادف با ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۷، تالار پیش از اسلام خود را چیدمان و بازگشایی کرد.

موزه رضا عباسی امروز، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۷ و هم‌زمان با روز درختکاری و در آستانه نوروز، تالار پیش از اسلام خود را با محوریت جایگاه درخت در هنر ایرانی در آثار پیش از تاریخ و دوران اسلامی چیدمان و بازگشایی کرد.

این آثار که از مخزن موزه خارج شده‌اند، در طرح استقبال از بهار و نوروز در تالار پیش از اسلام، جایگزین برخی از آثار قبلی شده‌اند. نمایش فیلم «درخت زندگی» اثر علیرضا قاسم خان با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز از جمله برنامه‌های افتتاحیه این تالار به شمار می‌رود.

علاوه بر آن، در کنار این نمایشگاه موقت،  آثاری از دانش‌آموزان مجتمع تقوا با محوریت «درخت و موزه رضا عباسی» نیز نمایش داده خواهد شد. هدف از این امر، جذب نوجوانان و جوانان به موزه‌ و آثار تاریخی و فرهنگی است.

موزه رضا عباسی در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، در سال ۱۳۵۶ گشایش یافت و نام آن از نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی، برگرفته شد. این موزه که آثار خود را در سه طبقه به نمایش می‌گذارد، دارای مجموعه‌هایی از هزاره دوم قبل از میلاد تا اوایل قرن بیستم و دوره قاجاریه است. بازدید از این موزه اغلب از طبقات بالا به پایین انجام می‌شود. تالارهای مختلف این موزه شامل تالار پیش از اسلام (طبقه سوم)، تالار هنرهای اسلامی ۱ و ۲ (طبقه دوم)، تالار نگارگری (طبقه اول)، تالار خوشنویسی (طبقه اول) و تالار نمایشگاه موقت در طبقه همکف است.

شما نیز اگر علاقه‌مند هستید تا از موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری تهران و اقصانقاط ایران و جهان دیدن کنید، همواره می‌توانید با استفاده از موتور جست‌و‌جوی کجارو، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را به مقصد مورد نظر خود یافته و از فروشندگان معتبر خریداری کنید.

منبع عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه