آغاز ثبت نام و قیمت‌گذاری حج ۹۸

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۰
آغاز ثبت نام و قیمت‌گذاری حج ۹۸

سازمان حج و زیارت، همزمان با آغاز نام نویسی در کاروان‌ها برای حج ۹۸، قیمت این سفر زیارتی را اعلام کرد.

نام‌نویسی در حج تمتع ۹۸ در حالی از روز جمعه (۱۰ اسفند ۹۷) آغاز شده است که سازمان حج و زیارت علاوه بر اعلام نام کاروان‌های مجاز برای ثبت نام، از قیمت این سفر زیارتی نیز رونمایی کرده است. به گفته علی رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت قیمت ارزی حج برای هر نفر بین ۳۱۰۰ تا ۳۳۰۰ دلار است، و با تامین ارز به نرخ ۷ هزار تومان موافقت شده است. رشیدیان در ادامه افزود:

امیدوار بودیم حج ۹۸ باقیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان انجام شود که با حمایت رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، ریاست شورای عالی حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به این مهم دست یافتیم.

کمترین قیمت تعیین شده برای حج ۹۸، ۲۱ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۷۵۰ تومان (تعداد بسیار اندکی از کاروان‌های استان‌های فارس و هرمزگان)، و بیشترین قیمت ۲۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان است. اما کاروان‌های اندکی نیز با این قیمت سفر را انجام می‌دهند و میانگین قیمت بین ۲۳ تا ۲۵ میلیون تومان است.

این هزینه در دو قسط از زائران دریافت خواهد شد. قسط اول به مبلغ ۱۵ میلیون تومان (به علاوه ودیعه و اصل مبلغ تعلق گرفته به آن) همزمان با ثبت نام در کاروان‌ انجام شده و قسط دوم، پس از قطعی شدن ثبت نام و انجام معاینات پزشکی دریافت می‌شود.

ثبت نام حج ار روز گذشته در سامانه reserve.haj.ir  آغاز شده و متقاضیان تا ۱۵ اسفند مهلت دارند تا در کاروان‌های مورد نظر خود ثبت نام کنند. اولین اولویت با دارندگان فیش حج تا ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ است و اولیت بعدی، به دارندگان فیش ودیعه‌گذاری از یکم تا ۱۵ اسفند ماه ۸۵ اختصاص خواهد داشت. این گروه از ۱۵ تا ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۷ می‌توانند ثبت نام خود را در سامانه قطعی کنند.

در صورت خالی ماندن ظرفیت کاروان‌ها، اولویت‌های سوم یعنی دارندگان قبض ودیعه‌گذاری حج از تاریخ ۱۶ تا ۳۰ اسفند ۱۳۸۵، از تاریخ ۲۰ اسفند ۹۷ فراخوانده خواهند شد.

منبع عکس: ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه