آغاز طرح سفر آسان در تهران همزمان با تعطیلات نوروز 98

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
آغاز طرح سفر آسان در تهران همزمان با تعطیلات نوروز 98

طبق اعلام رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تهران همزمان با تعطیلات نوروزی طرح سفر آسان اجرا می‌شود.

امیرپویان رفیعی‌شاد، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تهران، از اجرای طرح سفر ارزان همزمان با تعطیلات نوروز 98 خبر داد و گفت:

تورهای تهران به صورت سه روزه با اقامت در هتل پنج ستاره و گشت شهری ۳۷۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی با اشاره به این‌که تهران مقصد گردشگران نیست و استانی گذری محسوب می‌شود که مسافران آن بیشتر به انگیزه دیدن خویشاوندان به آن سفر می‌کنند و در خانه نزدیکانشان اقامت دارند؛ بنابراین، کمتر به هتل می‌روند. از اینرو، در راستای سیاست آسان‌سازی سفر و معرفی استان تهران به عنوان مقصد گردشگری، تورهای سه روزه‌ای با پایین‌ترین حد قیمت طراحی شده که در قالب تور نوروز 98 اجرا می‌شود.

طبق اظهارات رفیعی‌شاد این تورها نتیجه تشکیل کمیته نوروزی تهران‌گردی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. وی در ادامه سخنانش افزود:

درحال حاضر تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی در این کمیته عضو هستند، هرچند که برای عضویت سایر آژانس‌ها هیچ محدودیتی تعیین نشده است. یکی از مصوبات این کمیته، تشکیل تورهای سه روزه با اقامت در هتل‌های پنج ستاره تهران به همراه وعده‌های صبحانه و گشت‌های شهری با پرداخت همه ورودیه‌ها بوده که قیمت آن برای هر نفر ۳۷۹ هزار تومان است. این درحالی است که فقط قیمت یک شب اقامت در هتل پنج ستاره تهران بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است و یقیناً در حالت عادی قیمت چنین توری بیش از سه برابر نرخ تورهای طراحی شده برای نوروزی، تمام می‌شود.

رفیعی در ادامه سخنانش به این نکته اشاره کرد که تاکنون ۹۰۰ نفر شب یا ۳۰۰ نفر در این تورهای سه روزه نام‌نویسی قطعی کرده‌اند، اما پیش‌بینی بر این است که یک تا دو هزار نفر از تورهای تهران استقبال کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تهران در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که:

برای معرفی تهران به عنوان یک مقصد گردشگری نه محل گذر موقت مسافران، از تمام ابزارهای تبیلغاتی استفاده شده و مجموعه «دیرین دیرین» هم انیمیشنی درباره سفر تهیه کرده است تا از این طریق مسافران بیشتری امسال به تهران و مناطق کم‌برخوردار سوق داده شوند. ما امیدواریم در این هفته آخر که معمولاً در برنامه‌ریزی سفر ایرانی‌ها تأثیر گذار است، جمعیت بیشتری در طرح سفر آسان تهران شرکت کنند.

رفیعی در بخشی از سخنانش به امکان حضور شهروندان تهرانی در این تورها نیز اشاره کرد و در این رابطه گفت:

با توجه به این‌که محل اقامت در این تورها درنظر گرفته شده، طبیعتاً تهرانی‌ها از چنین توری استقبال نمی‌کنند، اما همزمان پروژه‌ی «تهران گشت» از سوی شهرداری با همکاری تعداد دیگری از آژانس‌های گردشگری برای نوروز اجرا می‌شود که قیمت تورهای یک روزه‌ی آن‌ها از ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است که این نرخ‌ها با توجه به مدت زمان و سطح کیفیت خدمات تور، تعیین می‌شود. شهروندان تهرانی در صورت تمایل می‌توانند در این تورها شرکت کنند.

وی در پایان سخنانش درباره نحوه دسترسی به تورهای نوروزی تهران توضیح داد:

قرار است استان تهران سامانه‌ای را برای معرفی دفاتر خدمات مسافرتی مجری این تورها، راه‌اندازی کند و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران شماره تماسی را به این منظور اعلام کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه