وارش ایر ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
وارش ایر ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

وارش ایر جوان‌ترین ایرلاین ایرانی است که قطب اصلی آن در استان مازندران قرار دارد.

شرکت هواپیمایی وارش جوان‌ترین ایرلاین ایرانی است که به بخش خصوصی تعلق دارد و با هدف رشد و توسعه زیرساخت‌های صنعت هوانوردی استان مازندران تاسیس شده است. با توجه به نقش مهم استان مازندران در صنعت گردشگری و جذب بیش از ۱۲ میلیون نفر مسافر در سال، برنامه‌ریزی اولیه این ایرلاین بر اساس پوشش سفرهای داخلی انجام شده است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از وارش ایر یا سایر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

وارش ایر

تاریخچه

شرکت هواپیمایی وارش موسوم به وارش ایر یکی از شرکت‌‌های هواپیمایی تازه تاسیس است که مجوز بهره‌برداری مسافربری خود را با مرکزیت شهر ساری دریافت کرده است. وارش ایر در خردادماه سال ۱۳۹۷ با مرکزیت فرودگاه دشت‌ ناز ساری رونمایی شد. پس از گذشت چند ماه، این ایرلاین نخستین پرواز خود در روز هفدهم مهرماه سال ۱۳۹۷ با پرواز یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 از فرودگاه مهرآباد تهران به‌سمت فرودگاه دشت‌ناز ساری انجام داد.

دومین پرواز وارش ایر نیز در همان روز در مسیر فرودگاه دشت‌ناز ساری به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شد و با این دو پرواز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

وارش در گویش مازنی به معنی باران است و وارش ایر نخستین شرکت هواپیمایی استان مازندران محسوب می‌شود.

وارش ایر

ناوگان

ناوگان وارش ایر دارای چهار فروند هواپیمای بوئینگ است.

نوع هواپیماBoeing B737-300Boeing B737-500
تعداد در ناوگاندو فرونددو فروند
میانگین سنی هواپیما۲۱.۲ سال۲۰.۱ سال

مسیرهای پروازی

در حال حاضر، پروازهای وارش ایر در مسیرهای  تهران-بندرعباس، تهران-تبریز، تهران-ساری، تهران-شیراز، تهران-کیش، تهران-مشهد، شیراز-کیش، شیراز-مشهد، کیش-اصفهان، کیش-اهواز، کیش-رشت، کیش-ساری، مشهد-تبریز، مشهد-رشت، مشهد-ساری، مشهد-کیش، تهران-اصفهان، تهران-اهواز و ساری-بندرعباس انجام می‌شوند.

وارش ایر

کلاس‌های پروازی

کلیه پروازهای وارش‌ ایر در کلاس اکونومی هستند.

بار مجاز مسافر

میزان بار مجاز مسافر در وارش ایر همانند سایر ایرلاین‌های داخلی ۲۰ کیلوگرم است.

عکس‌ها: وب‌سایت شرکت هواپیمایی وارش

مطالب مرتبط:

دیدگاه