عید کجا بریم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
عید کجا بریم؟

سفر به هر منظوری که باشد باعث تقویت روحیه شما می‌شود و تجربیات ارزشمندی را برایتان به ارمغان می‌آورد. سفر کنید، دور دنیا بچرخید و خود را جای مردمان مختلف بگذارید و روی زمین‌هایشان گام بردارید و از مزه‌هایی که جهان در اختیارتان قرار داده بچشید تا بدین گونه غرق در لذت‌های سفر شوید و البته از هرآنچه که می‌توانید درس بگیرید.

یکی از ایام ایدئال برای تفریح و مسافرت در میان ایرانیان، ایام نوروز است و بدون شک انتخاب یکی از کشورهای اطراف برای گذاراندن تعطیلات می‌تواند هم کم‌هزینه‌تر و هم به‌دلیل قرابت فرهنگی، برای ما راحت‌تر باشد. می‌خواهیم برخی از جاذبه‌های مورد توجه ایرانیان در کشورهای امارات و ترکیه را برایتان توصیف کنیم. با ما همراه شوید شاید در سفر یعدی انتخاب شما باشند.

مسجد آبی استانبول

کشور ترکیه به واسطه داشتن مکان‌های جذاب، آب و هوای بسیار عالی، آثار باستانی دیدنی و طبیعت و سواحل بسیار زیبا می‌تواند یکی از مقاصد توریستی موردعلاقه گردشگران تور نوروز 98 باشد. علاوه بر تمام این دیدنی‌­ها همسایگی این کشور با ایران و هزینه مناسب سفر و گشت‌و‌گذار در آن موجب شده حجم بالایی از مسافرت­‌های ایرانیان به مقصد این کشور ختم شود.

در سفر به ترکیه دیدنی‌های بسیاری وجود دارد که شما می­‌توانید با برنامه‌ریزی درست و حساب شده از اغلب آن­‌ها دیدن کنید. یکی از این مکان­‌های زیبا مسجد سلطان احمد است. مسجدی که به‌دلیل استفاده از کاشی­های آبی در آن به مسجد آبی استانبول"blue mosque" هم مشهور است.

این مسجد زیبا در سال 1609 به دستور سلطان احمد با مساحت 250 متر در استانبول امروزی بنا شد. یکی از نکات جالب‌توجه برای گردشگران تور استانبول نوروز 98 این است که این مسجد و کلیسای ایاصوفیه در فاصله نزدیکی از هم واقع شده‌اند و همین مسئله بازدید از این دو مکان زیبا را برای مسافران بسیار راحت‌­تر کرده است.

مسجد آبی استانبول

اما علت ساخت این مسجد در مقابل کلیسای ایاصوفیه چیز دیگری است. مسلمانان پس از فتح قسطنطنیه یا همان استانبول امروزی برای نشان دادن اینکه معماری اسلیمی کم از هنرهای مسیحی ندارد، دست به ساخت این بنا زدند و علت ساخت آن در این مکان مقایسه این دو بنا باهم بوده است. البته که با مقایسه این دو بنا به مقصود پیشینیان خواهید رسید.  در بازدید از این مسجد زیبا که یکی از مشهورترین و زیباترین بناهای جهان اسلام است، این نکته را در نظر داشته باشید که برای احترام به این مکان مقدس باید با پوشش مناسب وارد شوید.

زیبایی‌های این مکان که از عجایب عصر عثمانی بوده است، تاکنون غیر مسلمانان زیادی را به دیدن خود ترغیب کرده است. یکی از زیبایی‌های خیره‌کننده این مسجد کاشی‌های دست‌ساز تزیین شده دیواره مسجد است که دورتادور مسجد چیده شده­اند. نکته جالب دیگری که این مسجد را شاخص کرده تعداد مناره‌های آن است. این مسجد برخلاف مسجدهای مسلمانان دارای 7 مناره است.

بنا در زمینی به مساحت 51 در 53 متر ساخته شده و 5 گنبد اصلی، 6 مناره و 8 گنبد فرعی زیبایی بی‌نظیری به این مسجد بخشیده است. بخش فوقانی نمای داخلی مسجد با 20 هزار کاشی سرامیکی با طرح لاله تزیین شده است. نور مسجد روزانه با 260 پنجره با شیشه‌های رنگی که دورتادور صحن مسجد قرار گرفته‌اند و شب­ها با لوسترهای بزرگی  تأمین می­شوند. تابش نور به این شیشه ها در طول روز صحن مسجد را رنگارنگ و سرزنده خواهد کرد که از جاذبه‌های دیدنی این مسجد است. سقف مسجد نیز با 4 ستون عظیم موسوم به پاهای فیل نگهداشته شده است که از استحکام بالایی برخودار است.

زیباترین منظره‌ای که از این مسجد می‌توان دید در هنگام غروب آفتاب است. غروب آفتاب درکنار نورپردازی بسیار زیبای این مسجد و هم‌زمان با اذان مغرب یکی از زیباترین و عرفانی ترین لحظاتی است که برای هر انسانی فارغ از هرگونه اعتقاد و مذهبی زیبا، قابل احترام و تامل برانگیز خواهد بود.

معماری مسجد سلطان احمد که از آن به‌عنوان آخرین مسجد دارای معماری سنتی شناخته می‌شود، علاوه بر بنای اصلی دارای یک کتابخانه کوچک، آشپزخانه ای که برای پخت غذای نذری برای فقرا استفاده می‌شود و یک حیاط زیبا و دلنشین است.

به دستور سلطان احمد در ساخت مسجد از آخرین تکنولوژی­ها و هنرهای عصر عثمانی استفاده شده است. دیدن این بنای خیال انگیز شما را با اوج هنر معماری، نقاشی و خوشنویسی مسلمانان قرون پیش آشنا می­کند. در سفر به ترکیه حتما برای دیدن این مسجد وقت بگذارید و زیبایی‌های این مکان اعجاب انگیز را از دست ندهید.

سالن اپرای دبی

دبی تداعی کننده خاص‌ترین و لوکس ترین تفریحات و جاذبه‌های گردشگری بوده و هست و برای حفظ محبوبیت خود مدام در حال پردازش ایده‌های خلاقانه، سازه‌های شگفت انگیز و مراکز تفریحی متفاوت است. هر ساله ایرانیان بسیاری برای گشت‌و‌گذار به دبی سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های جدید و جالب‌توجه آن لذت ببرند. یکی از مراکز تفریحی جالب‌توجه در گشت‌های تور دبی نوروز 98 سازه نسبتا جدید اپرای دبی است  که در فاصله سال‌های  ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ ساخته شده و دارای معماری خیره‌کننده و امکانات فوق‌العاده ای است، سالن اپرای دبی است. سالن اپرای دبی در مدت کوتاهی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های دبی شده است و به جرات می‌توان حتی محبوبیت جهانی برای خود کسب کرده است و در حال حاضر جز زیباترین و مدرن ترین سالن‌های اپرای جهان است.

سالن اپرای دبی جز باشکوه ترین سالن‌های اجرای برنامه‌های بین‌المللی است و شما می‌توانید برنامه موردعلاقه‌تان را در این سالن لوکس ببینید. جالب است بدانید که برترین هنرهای نمایشی امارات در این سالن برگزار می‌شود و یکی از مزایای آن این است که می‌توانید در تمام طول سال برای شرکت در برنامه‌های هنری و کنسرت‌های موسیقی به این مجموعه مراجعه کنید.

سالن اپرای دبی

سالن اپرای دبی از نظر سیستم‌های صوتی در حد بسیار ممتاز و استاندارد است و از نظر نمای بیرونی به‌حدی زیبا طراحی شده است که در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه بهترین طراحی سال شد.نمای بیرونی سالن شبیه کشتی طراحی شده است که با شیشه‌های مختلف روی آن کار شده است و جلوه خاص خود را دارد. سالن اپرای دبی از نظر دسترسی بسیار مناسب است و قیمت پایین بلیط نمایش باعث سرازیر شدن علاقه‌مندان به این سالن شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه