موزه‌ها در روز ۲۲ بهمن، تعطیل هستند

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش پنجشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
 موزه‌ها در روز ۲۲ بهمن، تعطیل هستند

موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی کشور در روز ۲۲ بهمن ماه تعطیل هستند.

بر پایه بخشنامه اداره کل موزه‌های کشور، موزه‌ ها و اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در روز دوشنبه ۲۲ بهمن ماه تعطیل است. در بخشنامه اداره کل موزه‌های کشور آمده است:

به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شرکت گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، کلیه موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، روز دوشنبه ۲۲ بهمن ماه تعطیل است.

روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نیز اعلام کرده است که به دلیل تعطیلی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، و به منظور حضور هر چه بیشتر و پرنگ‌تر آحاد مردم در راهپیمایی این روز، موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران روز دوشنبه ۲۲ بهمن ماه تعطیل است. گفتنی است موزه‌های مجموعه نیاوران در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۱  بهمن ماه فعال بوده و پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

محمدرضا کارگر، مدیر اداره کل موزه‌ها، درباره علت تعطیلی موزه‌ها گفت:

قرار است برای حضور باشکوه‌تر کارمندان سازمان میراث فرهنگی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، موزه‌ها در این روز تعطیل باشند.

اطلاع‌رسانی در زمینه تعطیلی موزه‌ها می‌تواند هموطنان را برای برنامه‌ریزی بهتر سفر جهت بازدید از موزه‌ها در روز ۲۲ بهمن آگاه کند. لازم به توضیح است که موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنها در این روز تعطیل هستند و در روزهای شنبه بیستم  و یکشنبه بیست و یکم بهمن ماه باز بوده و علاقمندان می‌توانند از آنها بازدید کنند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در ایران همه ساله با سالگرد انقلاب ۱۳۵۷ ایران، برگزار می‌شود. در این روز، علاوه بر برگزاری راهپیمایی، جشن پیروزی انقلاب نیز برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه