آلفارومئو؛ لذت رانندگی تا بی‌نهایت

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
آلفارومئو؛ لذت رانندگی تا بی‌نهایت

شرکت خودروسازی آلفارومئو (Anonima Lombarda Fabbrica di Automobili) یکی از شرکت‌های مطرح ایتالیایی است که در صنعت خودرو فعالیت می‌کند.

شرکت آلفارومئو در سال ۱۹۱۰ تاسیس شد و از سال بعدش در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کرد و به یکی از محبوب‌ترین خودروهای حاضر در مسابقات تبدیل شد. حضور در مسابقات ماشین‌سواری حدود ۸۰ سال به طول انجامید و در اواخر دهه ۹۰، شرکت آلفارومئو از حضور در این مسابقات سر باز زد. البته چند سال پیش مجددا تصمیم به شرکت در مسابقات فرمول یک گرفت و امروز مجددا شاهد حضور این برند ایتالیایی در پیست‌ها هستیم.

فعالیت آلفارومئو محدود به تولید خودروهای مسابقه‌ای نشد و این کمپانی خودروهای اسپرت و سدان مختلفی را در طول عمر خود تولید کرد و جای خود را در بین خودروسازان مطرح ایتالیایی و حتی خودروسازان مطرح جهانی تثبیت کرد. این شرکت خودروسازی در سال ۱۹۸۶ پیشنهاد غول خودروساز ایتالیا یعنی فیات را پذیرفت و تحت مالکیت برند فیات قرار گرفت. در اوایل قرن ۲۱ نیز آلفارومئو و مازراتی همکاری تنگاتنگی را با یکدیگر آغاز کردند. این همکاری باهدف تولید خودروهای لوکس باکیفیت بالا صورت پذیرفت.

نسل جدید آلفارومئو در اوایل دهه ۷۹ میلادی وارد بازار شد. آلفاسود (Alfasud) این نسل را نمایندگی می‌کرد. در سال ۱۹۷۷ آلفارومئو جولیتا متولد شد. پس از آن آلفارومئو ۱۵۵، ۱۵۶ و... نیز به بازار معرفی شد و در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ نیز نسل‌های سوم و چهارم جولیتا نیز به بازار عرضه شد.

آلفارومئو

شرکت آلفا موتور در ایران برند ایتالیایی آلفارومئو را نمایندگی می‌کند. پس از گذشت بیش از سه دهه از تولید خودروهای سواری آلفارومئو، سرانجام این برند در سال ۱۳۹۱ توانست وارد کشور شود. نسل سوم جولیتا در سال ۲۰۱۰ و هم‌زمان با صدمین سالگرد تاسیس شرکت آلفارومئو رونمایی شده و در سال ۲۰۱۲ نیز به بازار ایران معرفی شد. این خودرو در بدو ورود تمامی توجهات را به خود جلب کرد؛ اما قیمت بالای این خودروی هاچبک باعث شد که به فروش قابل‌توجهی در سال‌های ابتدایی حضورش در ایران دست پیدا نکند. قیمت بالا تنها دلیل عدم استقبال نبود بلکه می‌توان دلایل دیگری همچون ناشناخته بودن شرکت واردکننده یعنی آلفا موتور در آن زمان، هزینه تعمیر و نگهداری نسبتا بالا و بازار خریدوفروش دست دوم نه چندان جالب را نیز برشمرد.

مدل‌های 4c، جولیتا و میتو مدل‌هایی هستند که در بازار ایران موجود هستند و می‌توانید صفر و کارکرده‌ی آن‌ها را هم‌اکنون در بازار خریداری کنید.

نوسانات بازار ارز در چند ماه اخیر باعث تغییر لحظه‌ای قیمت خودروها و علی‌الخصوص خودروهای وارداتی شده است. حال قصد داریم به‌صورت حدودی قیمت روز خرید آلفارومئو را با هم بررسی کنیم. برای خرید جذاب‌ترین برای خرید مدل هاچبک آلفارومئو در بازار کنونی ایران یعنی آلفارومئو جولیتا 2016 -2017 باید چیزی حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. البته اگر مشکلی با خرید ماشین دست دوم ندارید، می‌توانید به مدل‌های کارکرده نیز فکر کنید. قیمت حدودی آلفارومئو جولیتا 2015 که کارکردی کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر دارد ۲۸۰ الی ۳۲۰ میلیون تومان است.

آلفارومئو

آلفارومئو میتو را می‌توانید با قیمت‌های کمتری در بازار بیابید. به‌عنوان مثال در سایت دیوار مدل 2012 این خودرو را که کارکردی در حدود ۸۰ هزار کیلومتر دارد با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان آگهی شده است. در نهایت آلفارومئو 4C کم کارکرد که در رده خودروهای لوکس می‌گنجد نیز قیمتی بیش از یک و نیم میلیارد تومان دارد.

در حال حاضر آلفارومئو جولیتا به میزان بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های 4C و میتو در بازار ایران یافت می‌شود. مزدا 3 و کیا سراتو کوپه را می‌توان دو رقیب جدی آلفارومئو جولیتا در ایران معرفی کرد که طبق نظر اکثر کارشناسان خودرو، آلفارومئو از ارزش خرید بالاتری نسبت به دو رقیب ژاپنی و کره‌ای خود برخوردار است.

مطالب مرتبط:

منبع ویرلن

دیدگاه