افتتاح خطوط کشتیرانی گردشگری چابهار در فروردین ۹۸

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان پنجشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
افتتاح خطوط کشتیرانی گردشگری چابهار در فروردین ۹۸

خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار - مسقط - دبی و کراچی به زودی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری داخلی، یک فروند کشتی گردشگری برای بندر چابهار خریداری شده است تا به وسیله آن، خطوط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار - مسقط - دبی و کراچی راه اندازی شود. علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان درباره توسعه صنعت گردشگری دریایی گفته است:

نشست سرمایه گذاران کشورهای مختلف در چابهار نتایج خوب و مناسبی داشت و به زودی با مشارکت سرمایه گذاری داخلی، خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار - مسقط، چابهار - دبی و چابهار - کراچی راه اندازی می‌شود.

باید در نظر داشت که متولی گردشگری دریایی کشور ایران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است، و با توجه به شرایط دریایی خاص منطقه، برای بهره برداری از این کشتی، مجوز‌هایی از سوی چندین دستگاه از جمله اداره کل میراث فرهنگی استان لازم است. بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، این کشتی با رویکرد گردشگری تفریحی یا گردشگری سلامت آب در فروردین ماه سال ۹۸ راه اندازی می‌شود و زیرساخت‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان را با محویت گردشگری دریایی کلید خواهد زد.

جلالزایی در ادامه افزود:

سرمایه گذار یاد شده یک فروند کشتی از نوع هیوندای کشور کره جنوبی با ظرفیت ۲۴۰ نفر و با امکانات و تجهیزات لازم خریداری کرده است. قرار است این کشتی برای نخستین بار در آب‌‌های عمان تردد کند. سازمان بنادر و دریانوردی نیز باید در این زمینه ورود کرده و با تعبیه ترمینال و پایانه مربوطه، زمینه سفرهای خوشی را برای مسافران داخلی و خارجی فراهم کند.

 این کشتی که به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان خریداری شده است، در مسیر ابتدایی خود از چابهار به مسقط، سپس از چابهار به کراچی و از چابهار به قطر - امارات خواهد گذشت.

 با افتتاح این خط کشتیرانی گردشگری، گردشگران و مسافران بسیاری تمایل سفر به شهر چابهار راخواهند داشت اگر شما نیز علاقمند سفر به این شهر هستید ، می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه جا تهیه کنید.

منبع عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه