بازگشت ۲۶۰ صندلی به چرخه پروازی ایران‌ ایر

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
بازگشت ۲۶۰ صندلی به چرخه پروازی ایران‌ ایر

با اتمام چک نیمه سنگین ایرباس A300، تعداد ۲۶۰ صندلی به چرخه پروازی ایران‌ ایر بازگشت.

با اتمام چک نیمه سنگین یا «C-Check» هواپیمای ایرباس A300-600 این شرکت با رجیستر EP-IBC، این هواپیما در مورخه ۶ اسفند و همزمان با چهل و هفتمین سالگرد تاسیس ایران ایر به ناوگان پروازی این شرکت تحویل داده شد.

احمد شکری، رئیس ارشد تعمیرات هواپیما در ایستگاه‌های داخل و خارج، در این باره چنین گفت:

این هواپیما پس از اتمام پروازهای حج در پایان مهرماه، برای انجام چک نیمه سنگین عازم آشیانه انقلاب هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شده بود و پس از حدود چهار ماه به خط پروازی بازگشت. این هواپیما از ۱۷ صندلی کلاس تجاری و ۲۳۶ صندلی کلاس اقتصادی برخوردار است و می‌توان گفت با ورود آن به خطوط پروازی، تقریبا ۲۶۰ صندلی به خطوط پروازی هما باز خواهد گشت.

شکری خاطرنشان کرد کرد که کلیه مراحل چک نیمه سنگین این هواپیما به دست متخصصان داخلی انجام شده و با توجه به شرایط تحریم و دشواری تامین قطعات، این عملیات کاری بسیار ارزشمند است. 

با بازگشت این هواپیما به خطوط پروازی ایران ایر، تعداد ایرباس‌های A300 فعال در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به پنج فروند می‌رسد که سه فروند آن‌ها از سری 600، یک فروند از سری B4 و یک فروند از سری B2K است.

اگر شما نیز قصد خرید بلیط هواپیما از ایران‌ ایر یا سایر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

عکس کاور: commons.wikimedia.org

مطالب مرتبط:

منبع cannews

دیدگاه