راهنمای سفر نوروزی | 9 نکته برای سفر خانوادگی در نوروز

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
راهنمای سفر نوروزی | 9 نکته برای سفر خانوادگی در نوروز

در اینجا نکته هایی درباره‌ی اینکه چگونه سفری بهتر در نوروز با کودکانتان داشته باشید و رزرو هتل انجام دهید ارائه شده است.

 این موضوعی است که اغلب از طرف مخاطبان درخواست می‌شود. در اینجا بعضی از نکات برتر در رابطه با سفر خانوادگی مخصوصا با بچه های کوچک آورده شده است. بعضی از این‌ها ممکن است حتی هیچ‌وقت از ذهنتان عبور نکرده باشد.

مهم نیست که چقدر سفر کرده‌اید، سفر با کودکان کاملا تجربه‌ی متفاوتی با سفرهای یک‌نفره یا دونفره است. من به‌خوبی برنامه‌ریزی برای سفر خانوادگی به کیش را به یاد دارم و انگار دیروز بوده است. ما سؤال های زیادی داشتیم و نمی دانستیم که باید از کجا شروع کنیم. کدام‌یک از هتل های کیش را رزرو کنیم؟ چگونه برای یک کودک پاسپورت تهیه کنیم؟ آیا لازم است از پزشک گواهی سلامت تهیه کنیم؟ چه چیزهایی را باید جمع‌آوری کنیم؟ آیا اگر با کودک هایمان در یک اتاق باشیم می‌توانیم بخوابیم؟ چگونه او را سرگرم کنیم؟ اگر اتفاقی در خارج از کشور برایمان بیفتد چه؟

بدون داشتن تجربه‌ی سفر به‌عنوان والدین، ما به‌صورت پیش فرض به‌عنوان یک زوج مسافرت کردیم. در ابتدا این استراتژی خوبی بود ولی درس های با ارزشی یاد گرفتیم و چند اشتباه انجام دادیم. اکنون برای سال‌ها است که با دو بچه‌ی کوچک سفر می‌کنیم و آخرین سفر ما به مشهد بود که توانستیم از بین هتل های مشهد با کمک سایت iranhotelonline.com که بی‌شک بهترین وب‌سایت رزرو آنلاین هتل بود، بهترین گزینه را انتخاب کنیم و سفر خوبی داشته باشیم

من می خواهم بعضی از نکات مهم مشترک سفر را که یاد گرفته ایم را به اشتراک بگذارم وشما می‌توانید اشتباه های ما را تکرار نکنید و سفر آسان تری داشته باشید.

اقامتگاه هایی با اتاق خواب جدا رزرو کنید

به‌جای رزرو هتل با یک اتاق و دو تخت، اقامتگاهی را انتخاب کنید که دو سوئیت داشته باشد. شما برای داشتن این آسودگی مقداری پول بیشتری پرداخت خواهید کرد ولی یک خواب خوب شبانه جزئی از کلید داشتن یک سفر موفق است.

این را در نظر داشته باشید: اگر همه در یک اتاق باشند، وقتی بچه هایتان به خواب می‌روند شما هم مجبور می شوید که بخوابید.حالا، اگر روز طولانی سفری را پشت سر گذاشته اید و به‌دنبال خوابیدن هستید، این برایتان مشکل ساز نخواهد بود. بااین‌حال اگر می‌خواهید نوشیدنی بخورید، کتاب بخوانید، فیلم تماشا کنید یا با یکدیگر صحبت کنید، بهتر است که اقامتگاهی را رزرو کنید که برای شما و بچه هایتان دو محل خواب جدا در نظر می‌گیرد. 

تمامی هتل‌ها سوئیت های یک یا دو خوابه ندارند، پس نیاز دارید تا بیشتر تحقیق کنید. ما برای نوروز سایت بزرگ ایران هتل آنلاین را برای پیدا کردن هتل مناسب در بین هتل‌های مشهد و هتل‌های کیش در محدوده‌ی قیمت مورد نظرمان جست‌وجو کردیم، سپس گزینه‌های اتاق‌ها و در دسترس بودن آن‌ها را بررسی کردیم.

ایران هتل

آپارتمان‌های اجاره ای بهترین گزینه برای این هدف است. آن‌ها معمولا از هتل‌ها ارزان‌تر هستند و راحتی در خانه بودن را برای شما فراهم می آورد. ما به‌دنبال آپارتمانی بودیم که در مرکز شهر باشد و تمامی امکانات آشپزخانه و شست‌و‌شوی لباس را داشته باشد که باعث صرفه‌جویی در وقت و پول ما شد. 

مطمئن رفتار کنید، از قبل رزرو کنید

قبل از بچه‌ها ما به‌ندرت رزرو آنلاین هتل انجام می دادیم. بخشی از ماجراجویی این است که بدون برنامه برسید و اجازه بدهید که لحظه شما را هدایت کند، درست است؟ مشکل این سبک از سفر کردن این است که وقتی که بچه دارید باید آستانه‌ی تحمل آن‌ها را در نظر بگیرید.

در حق خود و کودکانتان لطفی بکنید: رزرواسیون هتل و حمل نقل خود را از قبل انجام دهید تا از به وجود آمدن سختی های غیر ضروری جلوگیری کنید. پیشنهاد ما بهترین وب‌سایت رزرو آنلاین هتل یعنی iranhotelonline.com است که علاوه بر پشتیبانی 24 ساعته کمترین نرخ بین تمامی وب‌سایت‌ها را دارد، ساعت‌ها در خیابان قدم زدن برای یافتن یک هتل یا شش ساعت در صف قطار ایستادن برای پیدا کردن بلیط، چیزهای جالبی نیستند و به این‌ها داشتن فرزندی بداخلاق را نیز اضافه کنید. زیبا نیست.

فکر نکنید که هتل یا آپارتمان محل اقامتتان تختخواب یا صندلی بچه دارد. از قبل با آن‌ها تماس بگیرید و از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنید ،‌حتی اگر در وب‌سایت هتل اشاره شده باشد که تختخواب بچه در دسترس است ( ممکن است در مدت اقامت شما مهمان دیگری از آن استفاده کند).

بار خود را سبک کنید، تجهیزات کرایه کنید

آیا می دانستید که محبوب‌ترین مقاصد سفر، سرویس هایی در دسترس برای اجاره‌ی خانواده‌ها مثل کالسکه ها، تختخواب بچه، صندلی ماشین بچه، صندلی های بلند بچه و دوچرخه‌ها را ارائه می‌دهند؟

ما در ابتدای سال گذشته برای اولین‌بار از این سرویس برای سفر به Sayulita, Mexico استفاده کردیم. ما یک آپارتمان دو خوابه برای چند هفته اجاره کردیم و نیاز داشتیم تا تختخواب بچه‌ی محکمی برای نوزادمان پیدا کنید. صاحب آپارتمان بیزینس محلی ای را معرفی کرد که قبل از رسیدن ما تختخواب را آماده می‌کند و بعد از رفتن ما نیز آن را برمی دارد. این بسیار راحت بود و قیمت آن نیز معقول بود ( فکر می کنم هفته‌ای ۵۰ دلار پرداخت می کردیم).

در دسترس بودن به مکان شما، زمان سال و مدت زمانی که نیاز دارید تا از موارد استفاده کنید، بستگی دارد. من هنوز به‌دنبال وب‌سایتی هستم که برای تمامی مقاصد کارایی داشته باشد، پس بهتر است تا به‌صورت آنلاین تحقیق کنید و از یک بیزنس محلی که نقدهای خوبی دارد استفاده کنید. در صورت شک و تردید از گوگل سؤال کنید.

از خودتان محافظت کنید بیمه‌ی سفر مناسب تهیه کنید

این مورد بسیار واضح است. بیمه‌ی سفر می‌تواند ناخوشایند و هزینه‌ای غیرضروری به نظر برسد ولی همیشه بهتر است تا ایمن سفر کنید، مخصوصا وقتی با بچه‌ها هستید. 

فرزند ما حساسیت سخت غذایی دارد و نوزادمان نیز بسیار حساس است، پس رفتن به بیمارستان جایی برای پسش باقی نمی گذارد. الان زمان مناسبی برای میانبر زدن یا صرفه‌جویی در پول نیست، پس برنامه‌ی درستی داشته باشید تا بتوانید از همگی مراقبت کنید. وقتی شک دارید، گوشی را بردارید و درباره‌ی نگرانی هایتان و سؤال های خاص خود با فرد دیگری صحبت کنید. 

Matt می‌گوید: حق با Cameron است. بیمه‌ی سفر چیزی نیست که بدون آن خانه را ترک کنید. من هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنم. 

تبلت خود را پر کنید

تبلت یکی از ۵ وسیله‌ی اصلی سفر ماست که هیچ‌وقت بدون آن خانه را ترک نمی کنیم. وقتی که به سفر می رویم، دو تبلت، یک آیپد و یک Surface با خودمان می بریم. هر تبلت برای یک هدف خاصی استفاده می‌شود. ما از Surface برای کارتون‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌کنیم چون درگاه usb دارد. متقاعد کردن بچه‌ها برای دیدن برنامه‌ی موردعلاقه یشان نجات دهنده خواهد بود، مخصوصا در پروازهای طولانی مدت و غروب‌ها وقتی که نیاز به آرامش دارید. از آیپد برای بازی ها، موزیک و ویده استفاده می‌کنیم. نوزاد ما بازی Angry birds و برنامه‌های رنگ‌آمیزی را دوست دارد، پس وقتی که او حس بازی کردن و خلاق بودن دارد، ما آیپد خود را بیرون می آوریم. 

هر دو تبلت با نیوز سفید (صدای موج‌ها، باران و غیره) پر کنید. ما شب‌ها آن‌ها را پخش می‌کنیم و درکنار تختشان قرار می دهیم. نویز سفید بلند آرامش بخش است و صداهای دیگری که می‌تواند باعث اذیت شدن آن‌ها شود را محو می‌کند. اگر بچه‌ی شما در هنگام سفرسخت به خواب می‌رود این را آزمایش کنید.

مقصد خود را هوشمندانه انتخاب کنید

انتخاب مقصد سفر می‌تواند هم مسافرت شما را عالی بسازد و هم می‌تواند آن را خراب کند. این مهم است که نیازهای فرزندتان در سفر را در نظر بگیرید ولی درمجموع مهم است که مکانی که برایتان جذاب است را ببینید.

اکثر مقاصد سفر دارای نوعی از پارک های تفریحی یا جاذبه های خانوادگی هستند، برای انتخاب مقصدتان ببینید که آیا برخی سرگرمی های مخصوص بزرگسالان برای شما وجود داشته باشد. 

آیا هنوز با کالسکه‌ی بچه سفر می‌کنید؟ اگر این‌گونه است، مقاصدی را در نظر بگیرید که خیابان‌ها و پیاده روهای مناسبی داشته باشد، تا چرخیدن در اطراف و جست‌وجو در جنگل‌ها و مکان های مبهم برایتان راحت‌تر باشد. 

روزهای سفر طولانی برای کودکان سخت است، پس عاقلانه است که مقاصدی را انتخاب کنید که پروازهای مستقیم دارد. من هتل هایی را انتخاب می کنم که در مرکز باشند یا به جاذبه‌ها (مثل ساحل) نزدیک باشند که نیاز به تاکسی‌ها و وسایل نقلیه‌ی عمومی را کاهش می‌دهد. مطمئن باشید که وقتی در حال انتخاب مقصد سفرتان هستید، این چیزها را در نظر گرفته‌اید.

غافلگیر کردن همیشه ایده‌ی خوبی است

با خودتان هدایای کوچک به‌همراه داشته باشید و به بچه هایتان به‌خاطر رفتارهای درستشان جایزه بدهید. وقتی در یک پرواز طولانی یا مسافرت با قطار هستید، به فرزندانتان هدایای کوچکی مثل ماشین اسباب‌بازی، پازل یا کتاب رنگی هدیه بدهید. این کار نه‌تنها آن‌ها را به انجام رفتارهای خوب ترغیب می‌کند، بلکه آن‌ها را نیز سرگرم می‌کند.

ایران هتل

این ایده‌ی خوبی است که اجازه بدهید تا فرزندانتان چیزهای کوچکی از جاهایی که ملاقات کرده‌اید، بخرند تا یادگاری هایی از سفر با خود داشته باشند. در سفر ما به Alberta در تابستان گذشته، ما از شهر Drumheller، که به‌عنوان پایتخت دایناسوری دنیا شناخته می‌شود دیدن کردیم. بعد از وارد شدن به هتلمان، ما به مغازه‌ی توریست رفتیم و اجازه دادیم تا کودکمان یک دایناسور اسباب‌بازی بخرد. این او را وادار کرد تا دوباره درباره‌ی دایناسورها فکر کند و این باعث شد تا دیدار ما از موزه‌ی دایناسورها برای او بسیار جذاب تر شود. زمان‌بندی همه چیز است.

اکنون هرقوت که با دایناسور اسباب‌بازی خود بازی می‌کند، می‌گوید: “بابا، یادت هست که رفتیم به شهر دایناسورها؟ “ . آن ۵ دلار به‌درستی خرج شد.

کنترل خود را در هنگام بدخلقی کودکتان حفظ کنید

بیشتر والدین در هنگام پرواز در معرض خطر هستند. من می دانم. سطح اضراب در لحظه ای که پسرها بداخلاق و پر سروصدا می‌شوند در شما بالا می‌رود. من نمی خواهم کسی را در هواپیما اذیت کنم. من نمی خواهم آن فرد باشم.

ولی واقعیت این است که حتی آرام‌ترین کودک نیز یک نقطه‌ی شکست دارد. گریه کردن و بداخلاقی اتفاق می افتد، پس این به شما بستگی دارد تا از مشت‌ها جاخالی بدهید. نوع واکنش شما باعث رفتار آینده‌ی فرزندتان در پروازهای بعدی می‌شود. اگر شما هم کنترل خود را از دست بدهید، شانس خوبی برای فرزندانتان وجود دارد که فکر کنند سفرهای هوایی پدر و مادر را عصبانی می‌کند.

نگران نباشید که دیگران چگونه فکر می‌کنند. بسیاری از افرادی که در هواپیما هستند، والدین هستند که آن‌ها نیز قبلا در موقعیت شما بوده‌اند. آن‌ها شما را درک می‌کنند و معمولا دوست دارند تا اگر نیاز بود کمکی کنند. آرام بمانید. لبخند بزنید. تقاضای کمک کنید. قبل از آنکه خودتان بدانید تمام شده است. 

آرام حرکت کنید

اگر فقط یک نکته باشد که دوست داشته باشم به همه افرادی که با خانواده سفر می‌کنند بگویم، این است که: آرام حرکت کنید!

سعی نکنید تا روشی که قبلا با بچه هایتان سفر می کردید را تکرار کنید. اکنون چیزها متفاوت هستند، پس سعی نکنید فعالیت‌ها یا بازدیدهای زیادی را در یک روز بگنجانید. از فعالیت یا ماجراجویی بزرگ خود در صبح و وقتی که همه پر انرژی و تازه هستند لذت ببرید. در میانه روز به هتل برگردید و قبل از فعالیت بعدی خود، مقداری استراحت کنید.

لذت‌بخش ترین تجربه‌های سفری که ما داشتیم، آن هایی بودند که برای هرروز انتظارات مناسبی را تعیین کرده بودیم. به یاد داشته باشید، سفر قرار است که لذت‌بخش باشد. پس از آن لذت ببرید. 

سفر خانوادگی قرار نیست یک تجربه‌ی دلهره آوری باشد که تا وقتی که بچه‌ها بزرگ نشده اند به سفر نروید. مقداری برنامه‌ریزی بیشتر و تغییراتی در نگرش لازم دارد ولی شما بسیار خوشحال خواهید شد وقتی تاثیرات بسیار مثبت سفر روی فرزندانتان و روی حتی خودتان را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه