عدم افزایش قیمت اقامتگاه های استان مازندران در نوروز 98

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان سه شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
عدم افزایش قیمت اقامتگاه های استان مازندران در نوروز 98

نرخ اسکان در اقامتگاه‌های رسمی گردشگری استان مازندران در ایام نوروز ۹۸ افزایش نخواهد یافت.

سیف‌الله فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران درباره بهای اقامتگاه‌های این استان در ایام نوروز ۹۸ گفت:

بهای اقامت در اماکن رسمی استان شامل هتل، مهمانسرا، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بومگردی برای تعطیلات نوروزی ثابت می‌ماند و مدیران این مجموعه‌ها موظفند نرخ مصوب را بر روی تابلو نوشته و در معرض دید گردشگران قرار دهند.

فرزانه تاکید کرد که تمامی اقامتگاه‌های رسمی این استان در طول تعطیلات نوروزی رصد خواهند شد و با متخلفان این قانون، برخود قانونی صورت می‌گیرد. به گفته فرزانه، ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی استان مازندران برای پذیرش نوروزی مسافران در حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است. در حال حاضر، اقامتگاه‌های این استان ۶۴ هزار تخت ظرفیت دارند.

همچنین، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران پیش بینی کرده است که این افزایش ظرفیت در اقامتگاه‌های استان برای تعطیلات نوروزی، طی روزهای آینده بیشتر می‌شود.

استان مازندران علاوه بر داشتن اقامتگاه‌های رسمی، دارای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ظرفیت برای اسکان شب در اقامتگاه‌های غیر رسمی مانند ویلاهای استیجاری، اماکن مذهبی، مدارس و موارد دیگر نیز است.

بر اساس آمار میراث فرهنگی، استان مازندران در سال جاری میزبان بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت بود که حدود ۱۵ میلیون نفر آن مربوط به ایام نوروز ۹۷ بوده است. 

اگر شما نیز تمایل به سفری برنامه‌ریزی شده و راحت در ایام نوروز به مناطق شمالی کشور و یا هر مقصد داخلی و خارجی را دارید می‌توانید از لیست تورهایی که کجارو با همکاری آژانس‌ها معرفی کرده است تور نوروز 98 و یا هر تور دیگری به مقاصد مورد نظرتان را مشاهده و با مقایسه قیمت‌ها ارزان ترین و مناسب ترین تور را انتخاب کنید.

منبع عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه