دانستنی های بسیار جالب درباره برخی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
دانستنی های بسیار جالب درباره برخی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا

هر شهر و کشور در سراسر دنیا دارای رمز و رازی بسیار جالب است. هر مقصد گردشگری برتر دنیا نیز تعدادی دانستنی دارد که بسیاری از گردشگران از آن‌ها بی‌اطلاعند و بهتر است از آن‌ها باخبر شوند. امروز می‌خواهیم با تعدادی از این دانستنی‌ها درباره بهترین مقاصد گردشگری در آسیای شرقی آشنا شویم. با ما همراه باشید.

روستایی بدون در و قفل در هندوستان

کشور هندوستان با جاذبه‌های طبیعی و صنعت گردشگری که دارد، در میان گردشگران طرفداران زیادی دارد. فرهنگ و آداب و رسوم های آن برای علاقه‌مندان به تور هند بسیار جالب است. برای مثال، روستایی در این کشور وجود دارد که خانه های آن بدون درب و قفل هستند. یک لحظه در نظر بگیرید که در این روستا هیچ خانه‌ای در ندارد و در مغازه‌های آن همیشه باز است و اهالی روستا کوچک‌ترین احساس ناامنی نمی‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این روستا همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

تایلند

روستای Shani Shingnapur  در ایالت Mahashtra  کشور هندوستان واقع شده است. داستانی وجود دارد که ساکنان آن به‌دلیل اعتقاد لایزال خود به خدای شانی (خدای خورشید) از هر نوع ایمن سازی خودداری می‌کنند و خدای خورشید را نگهدار و حافظ روستا می‌دانند. این افسانه ۳۰۰ ساله می‌گوید که پس از بارانی شدید و به راه افتادن سیل، یک تخته سنگ مشکی صیقل داده شده در سواحل رودخانه Panasnala که زمانی در روستا جریان داشته است،  یافت می‌شود. هنگامی که  روستاییان با چوبی این تخته سنگ را به طول ۱.۵ متر را لمس می‌کنند، خونی از آن بیرون می‌ریزد. پس از آن یک شب شانی  (Shani)  به خواب رئیس قبیله می‌آید و بازگو می‌کند که آن تخته سنگ بتی از سمت او است و امر می‌کند که در روستا حفظ شود تا از این پس در آنجا ساکن شود، مشروط به آن که تخته سنگ و قدرت‌های خارق‌العاده آن باید بدون هیچ محافظی در مقابل دید افراد روستا باشد و بعدها خدای خورشید رهبر قبیله را مورد آمرزش قرار داده و قول می‌دهد که از روستا در برابر هر خطری محافظت کند. به همین دلیل اهالی روستای Shani Shingnapur تصمیم گرفتند که همه قفل‌ها و درها را از بین ببرند. همین سنت طی سال‌ها نسل به نسل ادامه پیدا کرد. گاهی اوقات اهالی روستا تخته‌هایی چوبی را برای جلوگیری از ورود سگ‌ها به خانه آویزان می‌کنند، اما در دائمی وجود ندارد و جواهرات و پول‌های آن‌ها بدون وجود گاو صندوق نگهداری می‌شود. اهالی روستای Shani Shingnapur باور جدی به نگهبان مقدس دارند که آن‌ها را از هر بلایی حفظ می‌کند.

وضعیت آب آشامیدنی در کوالالامپور

هنگامی که می‌خواهید به جایی سفر کنید  باید کم‌وبیش نسبت به مقصدی که می‌خواهید بروید اطلاعاتی هر چند جزئی داشته باشید که می‌تواند شامل زبان گفتاری مقصد مورد نظر و فرهنگ، شماره های ضروری، هزینه‌های سفر و.... باشد. گاهی اوقات همین موارد می‌تواند آن‌قدر مهم باشد که تصمیم شما برای سفر به یک نقطه را عوض کند. در این مطلب آژانس آرزوی آسمان آبی قصد دارد به یکی از این موارد در تور مالزی اشاره کند که در بین مسافران ایرانی نیز بسیار پرطرفدار است، پس همراه ما باشید.

تایلند

شهر کوالالامپور یکی از شهرهای محبوب در بین گردشگران محسوب می‌شود که دارای جاذبه‌های توریستی فراوانی است و در سال میزبان بسیاری توریست از نقاط مختلف دنیا است. حال باید در نظر داشت که این شهر از نظر ایمنی و بهداشت در چه وضعیتی قرار دارد. برای مثال، باید هنگامی که تور کوالالامپور را برای سفر انتخاب می‌کنید در نظر بگیرید که آب شهری آن دارای چه ویژگی‌هایی است و چه مواردی را باید رعایت کنید. تا زمانی که در شهر کوالالامپور اقامت دارید، هرگز از آب شیر برای نوشیدن استفاده نکنید تا وقتی که به‌طور کامل از سلامت آن آسوده خاطر شوید. لازم به ذکر است که آب شهری کوالالامپور به‌شکل مدرن و با بکارگیری از گیاهان تصفیه می‌شود. همچنین، هر زمان که خواستید از آب معدنی استفاده کنید توجه داشته باشید که درب شیشه بسته باشد و قبلا استفاده نشده باشد.

باید توجه باشید در شهر کوالالامپور در مکان‌هایی که تمیز نیستند به‌هیچ‌وجه از یخ آن‌ها مصرف نکنید و همچنین، از نوشیدن آب‌میوه‌هایی که تازه نیستند یا احساس می‌کنید به آن‌ها آب اضافه شده است خودداری کنید. برای تصفیه آب پیشنهاد می‌شود که آب را بجوشانید و از سلامت آن مطمئن شوید. یکی دیگر از راه‌های ضدعفونی کردن آب، استفاده از ید است که برای زنان باردار یا افرادی که به تیروئید مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود.

تفاوت میان تاکسی و توک توک در شهر بانکوک

طبیعی است که شهر بانکوک به‌عنوان پایتخت کشور تایلند یک سامانه حمل و نقل بزرگ و مجهز داشته باشد. در این شهر به شهروندان امکاناتی ارائه می‌کنند که با کمترین هزینه رفت و آمد داشته باشند. بانکوک در ساعاتی که رفت و آمد زیادی مثل تمام شهرهای بزرگ دچار ترافیک سنگینی می‌شود. در این بخش همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا با دو مورد از وسیله‌های حمل و نقل در تور تایلند آشنا شوید.

تایلند

یکی از رایج‌ترین وسیله‌های حمل و نقل عمومی در بانکوک تاکسی است. به مسافران تور بانکوک توصیه می‌شود هنگامی که سوار تاکسی می‌شوند دقت داشته باشند که راننده تاکسی، تاکسی‌متر را روشن کند و اگر انجام نداد، اعلام کنید تا نتواند از شما کرایه بیشتری دریافت کند. بسیاری از راننده‌ها در بانکوک با دیدن گردشگران به این فکر می‌افتند که کرایه بیشتری دریافت کنند یا بعضی‌ها برای گرفتن پول بیشتر یک مسیر کوتاه را دور می‌کنند.

مانند خیلی از شهرهای بزرگ، در کنار جاذبه‌های توریستی بانکوک، تاکسی‌ها قرار دارند و اگر می‌خواهید کمتر پول کرایه تاکسی بدهید کمی دورتر از جاذبه‌ها سوار تاکسی شوید. توجه داشته باشید که در مورد هتل‌های بانکوک نیز این قضیه وجود دارد. در بانکوک هزینه ورود به تاکسی از ۳۵ بات آغاز می‌شود و هر یک کیلومتر ۵ بات تایلند حساب می‌شود. اما یکی دیگر از وسایل عمومی پرکاربرد در بانکوک توک توک است که برای مسیرهای کوتاه بهترین انتخاب محسوب می‌شود. توک توک در واقع یک تاکسی کوچک برای حمل و نقل عمومی است که در مقایسه با تاکسی‌های بانکوک قیمت مناسب‌تری دارد. کرایه توک توک در بانکوک برای مسیرهای کوتاه ۳۰ بات است و قیمت مشخصی برای طول راه ندارد و بهتر است همان اول کرایه را بپرسید و به توافق برسید. بد نیست بدانید که گاهی اوقات می‌توانید به‌صورت مجانی از توک توک استفاده کنید، ولی به شرط آن که  به یکی از فروشگاه‌های پوشاک و جواهر مد نظر راننده بروید. چراکه به این ترتیب کوپن‌های رایگان بنزین و کمیسیون گیر راننده می‌آید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه