انجام بیش از دو هزار پرواز تاخیردار در دی ماه سال ۱۳۹۷

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
انجام بیش از دو هزار پرواز تاخیردار در دی ماه سال ۱۳۹۷

گزارش عملکرد خطوط هوایی کشوری در پروازهای داخلی دی‌ ماه سال جاری توسط سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شد.

سازمان هواپیمایی کشوری گزارش ماهانه عملکرد ایرلاین‌های داخلی را در دی ماه سال جاری منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این گزارش، درمجموع ۵,۱۶۵ پرواز توسط ایرلاین‌های داخلی انجام شده که فقط  ۳,۰۷۱ پرواز طبق برنامه انجام شده و در حدود ۲,۰۹۴ پرواز دارای تاخیر بوده‌اند.

شرکت هواپیمایی آسمان با ۷۷۸، پرواز شرکت هواپیمایی ماهان با ۷۰۴، ایران‌ ایر با ۹۷۳، زاگرس با ۵۷۳، آتا با ۳۸۴، قشم‌ ایر با ۳۵۶، کاسپین با ۳۳۵، ایرتور با ۳۲۳ و کیش‌ ایر با ۲۴۳ پرواز به‌ترتیب بیشترین تعداد پرواز را از مجموع پروازهای انجام شده، به نام خود ثبت کرده‌اند.

در این میان هواپیمایی پویا با ۵۵، معراج ۶۴، ساها با ۶۶، سپهران با ۱۱۱، وارش با ۱۳۷، کارون با ۱۵۵ و تابان با ۳۲۳ پرواز به‌ترتیب کمترین میزان پرواز را داشته‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده، شرکت هواپیمایی تابان و سپهران با ۵۷ درصد به‌صورت مشترک در جایگاه اول پروازهای تأخیردار قرار گرفتند و پس از آن آتا با ۵۱ درصد، ایران‌ایر ۴۷ درصد، ایرتور با ۴۶ درصد و کاسپین با ۴۵ درصد بیشترین تاخیرهای پروازی را داشته‌اند.

گفتنی است که این آمار شامل تمام عوامل منشاء تاخیر از جمله تغییرات جوی، عملیاتی، فنی، تسهیلاتی و... است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع تین نیوز

دیدگاه