۵ موزه امارات که باید در سفر نوروزی ببینید

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان دوشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
۵ موزه امارات که باید در سفر نوروزی ببینید

اگر از علاقه‌مندان به تاریخ و موزه‌گردی هستید و سفر نوروزتان را به مقصد دبی برنامه‌ریزی می‌کنید،‌ از پنج موزه دیدنی امارات و شهر دبی بازدید کنید.

امارات متحده عربی که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شد، کشوری نسبتا جوان محسوب می‌شود که بخشی از تاریخچه آن هنوز نیاز به کشف‌شدن دارد. سرتاسر این شیخ‌نشین، تاریخ، فرهنگ، سنت‌ها و حیات وحش محفوظ شده است که در قالب بهترین و مدرن‌ترین موزه‌های این کشور خودنمایی می‌کنند. اگر به تاریخ علاقه دارید، حتما در سفرتان به این کشور به بخش‌های قدیمی دبی، شارجه و ابوظبی سر بزنید.

برای کسانی که به تاریخ علاقه دارند و در سفر به هر کشوری مایل هستند با تاریخ آن کشور هم آشنا شوند، موزه‌گردی یکی از بهترین تفریحات دبی محسوب می‌شود. در امارات و به‌خصوص دبی، می‌توانید همه نوع تفریحی را تجربه کنید و چه زمانی بهتر از تعطیلات نوروز برای گشت و گذار در موزه‌های شهرهای مختلف امارات سراغ دارید؟

موزه های امارات

پس اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید و به‌زودی می‌خواهید برای سفر به امارات برنامه‌ریزی کنید، همراه کجارو باشید تا پنج مورد از بهترین موزه‌های این کشور را به شما معرفی کنیم.

شما می‌توانید برای پیدا کردن بهترین آفر تور دبی نیز از کجارو کمک بگیرید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید فهرستی از بهترین تورهای دبی را ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و در نهایت تور دبی ارزان را از آژانس‌های ارائه‌دهنده تور خریداری کنید.

موزه دبی

موزه دبی

قلعه فهیدی (Al Fahidi Fort) که امروزه با نام موزه دبی (Dubai Museum) شناخته می‌شود، در بخش قدیمی بر دبی و نزدیک برخی از میراث اصلی و مشهور دبی قرار گرفته است. این موزه، میزبان تاریخ، فرهنگ و سنت‌های دبی است. قلعه فهیدی یا موزه دبی، تاریخچه گذشته‌ی این کشور را بازگو می‌کند و نشان می‌دهد که پیشرفت و موقعیت کنونی دبی، چگونه از گذشته‌ی آن به‌وجود آمده است.

آدرس: امارات، دبی، بر دبی، خیابان علی بی ابیطالب، خیابان فهیدی، قلعه فهیدی، موزه دبی

Dubai Museum, Al Fahidi Fort, Al Fahidi Street, Ali Bin Abi Thalib Street, Bur Dubai, Dubai, United Arab Emirates

این موزه همه روزه (به جز جمعه‌ها) از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ باز است. روزهای جمعه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۰:۳۰ می‌توانید این موزه را ببینید.

خانه شیخ سعید آل مکتوم

خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al Maktoum House) در بخش قدیمی شهر دبی ـ منطقه تاریخی الشندغه (Al Shindaga) ـ قرار دارد که اقامتگاه قبلی خاندان آل مکتوم محسوب می‌شده است و تا سال ۱۹۸۵ در آنجا ساکن بوده‌اند. این خانه اکنون با چندین موزه، یکی از جاهای دیدنی و به‌نوعی میراث فرهنگی این شهر محسوب می‌شود که در سفر به دبی نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

موقعیت استراتژیک این خانه، این امکان را خانواده حاکم دبی می‌داد تا کاملا به مناطق بر دبی و دیره مشرف باشند. این مناطق بعدها به مرکز تجارت امارات تبدیل شدند. بازدیدکنندگان خانه آل مکتوم، این فرصت را دارند تا خانه و متعقات آن را ببینند که شامل معماری سنتی و اسناد تاریخی همراه با مجموعه عکس‌ها، جواهرات، سکه، تمبر و تاریخچه این خانواده است.

آدرس: امارات، دبی، خانه شیخ سعید آل مکتوم

Sheikh Saeed Al Maktoum House, Dubai, United Arab Emirates

موزه تاریخ طبیعی شارجه

موزه تاریخ طبیعی شارجه

شارجه، قطب فرهنگ و هنر امارات به‌حساب می‌آید و میزبان موزه‌ای به نام تاریخ طبیعی شارجه (Sharjah Natural History Museum) است که هرگز موزه‌ای به این جذابیت پیدا نخواهید کرد.

داخل این موزه می‌توانید وارد دنیای مختلفی شامل فضا، خشکی و دریا شوید. بخش آموزشی این موزه برای بچه‌ها بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود و جذاب تر از آن، پناهگاه حیات وحش این موزه است.

موزه شارجه که خارج از شهر قرار گرفته، معرف مرکز حیات وحش عربی است که بازدیدکنندگان آن می‌توانند حیات وحش را در محل سکونت طبیعی خودشان نظار‌گر باشند.

آدرس

Sharjah Natural History Museum, Dhaid Road, Interchange 9, Siyouh, Sharjah, United Arab Emirates

این موزه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۳۰، روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۷:۳۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پذیرای علاقه‌مندان به حیات وحش و تاریخ طبیعی امارات است.

موزه تمدن اسلامی شارجه

موزه تمدن اسلامی شارجه

موزه تمدن اسلامی شارجه (Museum of Islamic Civilization) که در قلب شارجه قرار دارد، میزبان نوآوری‌های قدیمی متعلق به سال‌های تمدن اسلامی است. معماری مدرن مسجدگونه باعث شده که سقف این موزه، مرتفع ساخته شود. راهنمای این مسجد، به گردشگران خوشامد می‌گوید و آن‌ها را به سمت بازدید از کتابخانه هدایت می‌کند. گردشگران می‌توانند مجموعه‌ی هنری وسیع و گالری علوم و تکنولوژی این موزه را ببینند.

آدرس: امارات، شارجه، موزه تمدن اسلامی شارجه

برای بازدید از این موزه می‌توانید همه روزه (به‌جز جمعه‌ها) از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ و جمعه‌ّا از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به محل موزه مراجعه کنید.

کاخ موزه العین

کاخ موزه العین امارات

قصر العین که بیشتر با نام کاخ العین شناخته می‌شود، به فاصله یک ساعت رانندگی از پایتخت امارات قرار گرفته است. این کاخ یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های فرهنگی در امارات به‌حساب می‌آید که بی‌نهایت از آن محافظت می‌شود. کاخ موزه العین (Al Ain Palace Museum) تا سال ۱۹۶۶ محل سکونت شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، حاکم پیشین امارات بوده است. در این موزه می‌توانید تاثیر واقعی زندگی روزمره حاکم امارات بر این قصر را مشاهده کنید.

آدرس: امارات، ابوظبی، العین، Al Mutawaa، کاخ موزه العین

Al Ain Palace Museum, Al Mutawaa, Al Ain, Abu Dhabi, United Arab Emirate

شما می‌توانید فهرست کامل جاهای دیدنی امارات را در کجارو ببینید و سفرتان را بهتر برنامه‌ریزی کنید. شما می‌توانید اطلاعات کاملی شامل آدرس، موقعیت مکانی دقیق روی نقشه، تصاویر و عکس‌های مختلف در مورد هر کدام از دیدنی های امارات را در کجارو ببینید و نظرات سایر کاربران را بخوانید.

همچنین در صورتی که می‌خواهید ارزان‌ترین تور نوروز 98 را انتخاب کنید، می‌توانید فهرست کاملی از آن‌ها را در کجارو ببینید. ما با همکاری معتبرترین آژانس‌های گردشگری این امکان را فراهم کرده‌ایم تا مسافران بتوانند بهترین تور به مقصد دلخواه‌شان را در کجارو پیدا و ازطریق آژانس ارائه‌دهنده‌ی تور، آن را خریداری کنند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه