اطلاعاتی کاربردی از خرید بلیط هواپیما لحظه آخری در امید پرواز

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
اطلاعاتی کاربردی از خرید بلیط هواپیما لحظه آخری در امید پرواز

سفر با هواپیما با توجه به امکانات و زمان کوتاه آن نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقل بسیار به‌صرفه است. امروزه تفاوت در قیمت انواع بلیط‌های هواپیما بسیاری از مسافران را به فکر خرید بلیط‌های ارزان قیمت انداخته است.

انواع بلیط‌های هواپیما با قیمت‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توان تهیه کرد. اگر به فکر صرفه‌جویی و کمتر هزینه کردن برای حمل‌ونقل هوایی خود هستید در ادامه به شما توصیه‌هایی می‌کنیم که در انتخاب بلیط هواپیما شما چندان بی‌تاثیر نیست.

بلیط‌های هواپیما به‌طورکلی به دو دسته سیستمی و چارتر تقسیم می‌شوند. آژانس‌های مسافرتی در زمان معینی از سال اقدام به اجاره (چارتر) کردن صندلی‌های یک پرواز به مقاصد مختلف می‌کنند در این صورت چارترکننده می‌تواند قیمت بلیط‌ها را تعیین کند. اگر نزدیک زمان پرواز تعدادی از صندلی‌ها خالی مانده باشد چارترکننده برای جلوگیری از ضرر و به حداقل رساندن آن، اقدام به فروش بلیط هواپیما لحظه آخری با قیمتی کم می‌کنند.

بلیط هواپیما

در مورد پروازهای لحظه آخری

در مورد این پروازها می‌توان گفت که در دسته پروازهای چارتر قرار می­گیرند و ازنظر امکانات با پروازهای سیستمی یا حتی پروازهای چارتر و بلیط صندلی‌هایی که از مدتی قبل و با قیمت بیشتری توسط دیگر مسافران خریداری شدند، تفاوتی ندارند.

از نکات منفی در مورد این پروازها می‌توان به نداشتن حق انتخاب زمان پرواز توسط مسافر اشاره کرد یا به‌طور واضح‌تر می‌توان گفت برای پروازهای لحظه آخری شما باید همیشه آماده باشید چون ممکن است تا پرواز شما چند ساعت بیشتر باقی نمانده باشد.

نکته بسیار مهم در مورد پروازهای لحظه آخری که می­تواند خصوصیت بارز آن یعنی قیمت کم را نقض کند زمان پرواز است. به‌طورکلی می‌توان گفت شما در فصل‌های شلوغ و ایام سفر به‌طور مثال ایام عید نوروز و تعطیلات ممکن است اصلاً بلیط لحظه آخری پیدا نکنید. در نتیجه درصورتی‌که قصد سفر در این ایام را دارید بهتر است منتظر لحظات آخر پرواز نباشید. در این مواقع حتی اگر بلیط مقصد موردنظر شما پیدا شود قطعا قیمت آن تفاوت چندانی با بلیط‌های سیستمی ندارد. این نکته هم قابل‌ذکر است که در فصل‌های کم سفر به‌طور مثال در سرما یا گرمای شدید که تعداد سفرها کاهش میابد شما به‌راحتی می­توانید بلیط لحظه آخری خود را با قیمتی بسیار کم خریداری کنید.

درصورتی‌که قصد سفر دسته‌جمعی یا خانوادگی دارید بلیط لحظه آخری را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم چون مسافران در این پروازها امکان انتخاب صندلی را ندارند و ممکن است چیدمان صندلی‌ها طبق خواسته شما نباشد.

بلیط هواپیما

خرید بلیط

یکی از مشکلاتی که هنگام پروازهای چارتر و لحظه آخری که نوعی از پرواز چارتر است، ممکن است پیش آید، نبودن نام شما در لیست مسافران است پس دقت داشته باشید در صورت اقدام به خرید اینترنتی بلیط هواپیما ، از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر مانند امید پرواز این کار را انجام دهید.

در مورد مقاصد این پروازها می‌توان به کم بودن تنوع آن­ها اشاره کرد. شهر گرگان نیز یکی از مقاصد بسیاری از مسافران است که پروازهای چارتر و لحظه آخری زیادی برای آن موجود نیست. آژانس امید پرواز علاوه بر بسیاری از پروازهای دیگر امکان پرواز تهران گرگان را به‌صورت چارتر برای مسافران خود فراهم کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه