اطلاعات مفید در مورد خرید بلیط لحظه آخری

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
اطلاعات مفید در مورد خرید بلیط لحظه آخری

قطعا تابه‌حال با پیامک‌های تبلیغاتی در مورد بلیط‌های لحظه آخری باقیمت‌هایی که وسوسه سفر را به سرتان می‌اندازد، برخورد کرده‌اید. اما این بلیط‌ها از چه نوعی هستند و به چه علت قیمت آن‌ها بسیار کم است؟

بلیط لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری هواپیما از نوع بلیط‌های چارتر است که به‌علت نزدیک شدن به زمان پرواز و تکمیل نشدن صندلی‌ها، آژانس‌های هواپیمایی یا شرکت‌های چارترکننده برای جلوگیری از ضرر، این بلیط‌ها را با قیمتی پایین‌تر از قیمت اولیه به فروش می‌رسانند. این بلیط‌ها معمولا کمتر از ۲۴ ساعت تا زمان پرواز مهلت دارند.

رزرو بلیط هواپیما

همان طور که گفته شد بلیط لحظه آخری از نوع چارتر است اما تفاوت آن با دیگر بلیط‌ها در چیست؟

بلیط‌های سیستمی توسط ایرلاین ها عرضه می‌شوند و قیمت مشخصی دارند اما بهای بلیط چارتر توسط چارترکننده تعیین می‌شود. امر تأثیرگذار بر قیمت بلیط چارتر میزان تقاضا برای پر شدن صندلی‌ها یا خالی ماندن آن‌ها است.

بلیط‌های لحظه آخری امکان استرداد نداشته و در صورت لغو شدن هزینه‌ای به مسافر بازگردانده نمی‌شود. این نوع بلیط برای افرادی که برنامه سفر مشخصی نداشته و امکان تغییر در برنامه سفرشان وجود دارد پیشنهاد نمی‌شود. در چنین شرایطی بهتر است مسافران از طریق انواع اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها اقدام به رزرو بلیط هواپیما خود کنند تا در صورت تغییر در برنامه سفر خود با کسر مبلغ کمی باقی هزینه بلیط به آن‌ها بازگردانده شود.

همچنین قابل‌ذکر است که بلیط‌های لحظه آخری چارتر و سیستمی با وجود تفاوت قیمت، در امکاناتی که به مسافر ارائه می‌شود هیچ تفاوتی ندارند. این تصور که بلیط‌های چارتری به‌دلیل ارزان‌تر بودن، صندلی و شرایط پروازی مناسبی ندارند، صحیح نیست.

بلیط‌های لحظه آخری به کدام مسافران پیشنهاد می‌شود؟

بلیط‌های لحظه آخری برای کسانی که برنامه زمانی انعطاف‌پذیری دارند و همیشه آماده سفر هستند پیشنهاد می‌شود. این بلیط‌ها برای مسافران سفرهای تفریحی به‌خصوص کسانی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را دارند نیز مناسب است.

همچنین برای افرادی که به‌صورت ناگهانی نیاز به پرواز به مقصدی دیگر را دارند برای مثال سفرهای کاری نیز بلیط‌های لحظه آخری می‌تواند گزینه خوبی باشد.

زمانی که به شهرها و مقاصد پرتردد سفر می‌کنید مانند کیش، تهران، مشهد می‌توانید از بلیط لحظه آخری استفاده کنید. توجه داشته باشید برای مسیرهای کم تردد بلیط لحظه آخری ارائه نمی‌شود.

زمانی که می‌دانید در فصل‌های کم سفر سال هستیم بهتر است به‌دنبال بلیط‌های لحظه آخری باشید. در این مواقع معمولا پروازها صندلی‌های خالی دارند و قیمت آن‌ها در برخی مواقع بسیار به‌صرفه‌اند و حتی گاهی به‌اندازه بلیط اتوبوس کاهش قیمت دارند!

اگر به‌صورت خانوادگی سفر می‌کنید خرید بلیط‌های لحظه آخری به‌علت چیدمان تصادفی صندلی‌ها ممکن است مناسب نباشد. به‌بیان‌دیگر مسافر نمی‌تواند صندلی خود را در این نوع پرواز انتخاب کند.

 همه وسایل خود را جمع کرده‌اید، با هزار زحمت خود را به هواپیما رسانده‌اید، اما متوجه می‌شوید که اسم شما در بین مسافران نیست! حتی اگر ضرر اقتصادی و هزینه بلیط هواپیما لحظه آخری را در نظر نگیریم باز هم ناراحتی آن بسیار زیاد است؛ بنابراین به‌عنوان یک توصیه، به خاطر داشته باشید که همیشه بلیط‌های سیستمی، بلیط‌های چارتر و حتی بلیط‌های لحظه آخری را از شرکت‌های معتبر خریداری کنید تا از خرید خود اطمینان داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه