آماده سازی بسته ارزان سفر در نوروز ۹۸ برای گردشگران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
آماده سازی بسته ارزان سفر در نوروز ۹۸ برای گردشگران

بسته ارزان سفر در نوروز ۹۸ کلید می‌خورد و مسافران با استفاده از حمل و نقل ریلی و اقامت در بومگردی‌ها از آن بهره می‌برند.

علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره برنامه‌های این سازمان برای ایام نوروز گفت:

ستادهای خدمات سفر که به شکل دائمی در طول سال فعال هستند، از یک ماه قبل به شکل مسمتر و جدی در استان‌ها به ریاست استانداران و در سطح ملی جلسات خود را تشکیل داده‌اند. بسته‌های سفر ارزان برای ایام نوروز تدارک دیده شده است، اگر گردشگران از حمل و نقل ریلی استفاده کنند و در اقامتگاه‌های سنتی اسکان داشته باشند، می‌توانند این بسته را تجربه کنند.

او همچنین در ادامه افزود:

بیش از ۲۷ دستگاه در ایام نوروز آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند. کنترل و نظارت بر قیمت‌ها در این ایام وجود دارد و خوشبختانه با همراهی بخش خصوصی و هتل‌ها، امسال هم در تعطیلات نوروز افزایش قیمت در این بخش را نخواهیم داشت. همچنین نوروزگاه‌ها در تمام استان‌ها با هدف معرفی آداب و رسوم و ایجاد فضایی شاد و با نشاط برپا خواهد شد.

مونسان همچنین اظهار کرد که تلاش‌هایی برای رونق دادن به مناطق کمتر دیده شده انجام شده است و استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان و زنجان از جمله مکان‌هایی هستند که برای نوروز امسال به گردشگران توصیه ‌می‌شوند. این مناطق دارای جاذبه‌ها و طرفیت‌های تاریخی و طبیعی بوده و بدین طریق، امنیت سفر در مسیرهای شمال کشور نیز افزایش خواهد یافت.

مونسان همچنین درباره ویزای ایران برای گردشگران ورودی به کشور اضافه کرد:

گردشگران می‌توانند با ثبت مشخصات خود در سامانه، پس از ورود به ایران و در فرودگاه ویزای خود را تحویل بگیرند. در حال حاضر صدور ویزا ۴۸ ساعته انجام می‌شود. متوسط هزینه گردشگران در ایران بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار، گردشگران سلامت حدود ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار و گردشگران زیارتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار است.

منبع عکس:ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه