جانمایی گیت‌های بلیط فروشی ورودی عمارت علی قاپو

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان پنجشنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
جانمایی گیت‌های بلیط فروشی ورودی عمارت علی قاپو

عمارت عالی قاپو و کلیه بناهای تاریخی ثبت جهانی استان اصفهان، برای نوروز ۹۸ به گیت‌های بلیط فروشی الکترونیکی مجهز خواهند شد.

فریدون الله یاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از  آغاز جانمایی گیت‌های بلیط فروشی بناهای تاریخی، همچنین ورودی کاخ عالی قاپو خبر داد و گفت:

این طرح در راستای الکترونیکی کردن خرید بلیط بناهای تاریخی برای رفاه گردشگران صورت می‌گیرد.

او در ادامه افزود:

جانمایی گیت‌های ورودی کاخ عالی قاپو با برداشت تیغه‌های الحاقی در ورودی کاخ، با نظارت مدیر پایگاه ثبت جهانی میدان امام و بدون هیچ آسیبی صورت می‌گیرد.

الله یاری اشاره کرده است که کلیه بناهای تاریخی ثبت جهانی مجهز به گیت بلیط فروشی بازدید از بناهای تاریخی خواهد شد، و این گیت‌ها در بناهای مجموعه ثبت جهانی امام (عالی قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام)، ورودی کاخ موزه چهلستون و مسجد جامع عتیق اصفهان تعبیه شده است.

الله یاری در انتها افزود:

امیدواریم گردشگران در نوروز ۹۸ راحت‌تر بتوانند نسبت به تهیه بلیط بازدید از بناهای تاریخی اقدام کنند.

میدان نقش جهان که قدمت آن به دوره صفویه باز می‌گردد، در فهرست میراث ملی و فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. عمارت عالی قاپو نیز که در همان دوره با نام «دولت‌خانه مبارکه نقش جهان» و «قصر دولت‌خانه» شناخته می‌شده است، در سمت غربی میدان و روبه‌روی مسجد شیخ‌ لطف‌الله قرار دارد. کاخ عالی قاپو دارای سه طبقه است که هر طبقه نیز دارای دو طبقه بوده و درمجموع شش طبقه در این بنا وجود دارد، اما از آنجایی که از بام این اثر می‌توان تمام شهر را زیر نظر داشت، آن را نیز جزو طبقات حساب کرده و عالی قاپو را هفت طبقه محسوب می‌کنند. این بنا در نوروز سال ۹۷ با چهره‌ای جدید برای گردشگران نوروزی گشایش یافت و بسیاری از قسمت‌های آن پس از ۱۲ سال مرمت، در معرض دید عموم قرار گرفت.

منبع عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه