افزایش نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی از اسفندماه ۹۷

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
افزایش نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی از اسفندماه ۹۷

از امروز، اول اسفندماه ۱۳۹۷، نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی تهران برای فروش تورها و بسته‌های سفر نوروزی افزایش خواهد یافت.

شهرام علیمحمدی، معاون گردشگری استان تهران از آغاز تشدید نظارت بر فروش تور نوروز 98 از امروز خبر داد. بنا بر اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، این نظارت با مشارکت بازرسان انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و استان تهران آغاز می‌شود.

علیمحمدی در این‌باره گفت:

از شهروندان درخواست دارم تا به هنگام خرید تورهای نوروزی، مراقب افرادی باشند که به صورت غیرقانونی و با وسوسه خرید تورهای ارزان قیمت، اقدام به سودجویی می‌کنند. در حال حاضر در استان تهران بیش از دو هزار دفتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند (ب) در حال ارائه خدمات سفر به گردشگران هستند، که با این حجم زیاد دفاتر خدمات مسافرتی، قطعا بازار فروش تورهای نوروزی در استان تهران بسیار داغ و رقابتی خواهد بود. 

علیمحمدی یادآور شد که این دفاتر باید در هر شرایطی نسبت به تعهدات خود پایبند باشند و حضور مدیرعامل یا مدیر فنی در دفاتر خدمات مسافرتی الزامی است. درصورت گزارش تخلف از سوی بازرسان، برخورد قانونی با دفاتر خدماتی صورت خواهد گرفت.

تمامی متقاضیان سفرهای نوروزی برای خرید بسته سفر حتما باید قرارداد مکتوب با مدیر دفاتر خدمات مسافرتی داشته باشند و یک نسخه از قرارداد را تا پایان سفر نگه دارند

علیمحمدی در انتها اشاره کرد که حجم شکایات در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال پیش از آن ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است که این موضوع بر اثر آگاهی شهروندان به هنگام خرید بسته سفر از دفاتر خدمات مسافرتی، و همچنین افزایش نظارت و پلمپ مراکز غیرمجاز صورت گرفته است.

منبع عکس: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه