آغاز کار قطار گردشگری غرب کشور از ابتدای اسفند ۹۷

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان سه شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
آغاز کار قطار گردشگری غرب کشور از ابتدای اسفند ۹۷

با تمرکز سازمان میراث فرهنگی به توسعه گردشگری غرب کشور، از ابتدای اسفند ماه ۹۷ قطار گردشگری از لرستان به‌سمت غرب حرکت خواهد کرد.

به گفته علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تقویت و توسعه گردشگری غرب کشور با تکیه بر ظرفیت‌های طبیعت‌گردی در دستورکار است. به همین منظور قطار گردشگری این محور از ابتدای اسفندماه عملیاتی می‌شود. او در ادامه افزود:

این قطار برای معرفی جاذبه‌های گردشگری غرب کشور شامل استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان برنامه‌ریزی شده و جذب حداکثری مسافران نوروزی مد نظر است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین اظهار کرد که منطقه غرب کشور، با وجود داشته و ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی و تاریخی، از مواهب و مزایای صنعت گردشگری بهره چندانی نبرده است و به همین منظور سازمان میراث فرهنگی تمرکز خود را بر غرب افزایش داده است. مونسان معتقد است که توسعه صنعت گردشگری علاوه بر تاثیرگذاری بر اشتغال مردم، درآمدزایی نیز می‌کند.

محور ریلی گردشگری غرب کشور در ۱۹ ایستگاه توقف خواهد داشت و گردشگران می‌توانند با استفاده از این قطار، از جاذبه‌های طبیعی مناطق غربی دیدن کرده و لذت ببرند.

استان‌های غربی کشور دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ارزشمند و زیبایی شامل تنگه‌ها، آبشارها، دریاچه‌ها، پارک‌های جنگلی، تالاب‌ها و کوه‌ها، قلعه‌های تاریخی و ابنیه تاریخی شامل تخت سلیمان، کلیسای تادئوس مقدس، تپه حسنلو، مقبره شمس تبریزی، طاق بستان و بیستون، تکیه معاون‌الملک و بسیاری جاذبه‌های گردشگری دیگر هستند.

منبع عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه