موفقیت در آزمون آیلتس: از شعار تا واقعیت

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
موفقیت در آزمون آیلتس: از شعار تا واقعیت

اگر مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید، حتما از این کار هدفی دارید و اگر هدف شما مهاجرت یا تحصیل در یک کشور خارجی مخصوصا کشوری انگلیسی زبان است، به احتمال زیاد به مدرک آیلتس نیاز دارید.

موفقیت در آزمون آیلتس، به عوامل بسیاری بستگی دارد. انگیزه و پشتکار، استفاده از دانش و تجربه استادان حرفه‌ای، منابع آموزشی به روز و ارزیابی مستمر عملکرد همه از عواملی هستند که به شما در موفقیت در این آزمون کمک فراوانی خواهند کرد.

در ادامه، این عوامل را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد تا بتوانید ارزیابی واقع‌بینانه‌تری از وضعیت فعلی خود داشته و آموزشگاه مناسبی برای آماده شدن برای آزمون آیلتس پیدا کنید.

انگیزه و پشتکار

درست همانند دیگر آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی، گرفتن نمره قابل‌قبول در آزمون آیلتس در درجه اول به تلاش مستمر شما نیاز دارد.

شاید تا همین چند سال پیش بود که می‌توانستید با دانش انگلیسی نه چندان بالا و صرفا با تکیه بر یک سری مهارت و تکنیک خاص، نمره نسبتا قابل‌قبولی کسب کنید. اما امروزه با پیشرفت الگوریتم‌های تصحیح آزمون آیلتس، چنین روش‌هایی دیگر جواب نمی‌دهند و شما علاوه بر تسلط به تکنیک‌های تست زنی و مصاحبه، باید دانش انگلیسی بالایی داشته و از دایره واژگان (Vocabulary) و گرامر (Grammar) خوبی بهره‌مند باشید.

دانش انگلیسی بالا، چیزی نیست که در مدت زمان کوتاه به دست آید. داشتن دایره واژگان گسترده و گرامر قوی به ماه‌ها یا شاید سال‌ها تمرین، جمله‌سازی، شرکت در کلاس‌های بحث آزاد (Discussion) و مطالعه نیاز دارد. واقعیت این است که روش‌های غیر متعارف و بسیار کوتاه‌ مدت شاید بتوانند شما را از سطح مبتدی به جایی برسانند که در یک سفر توریستی بتوانید از پس کارهای خود برآیید، اما برای اهداف آکادمیک به درد شما نخواهد خورد.

خلاصه اینکه اگر هدف خود را مشخص کرده‌ باشید و بدانید در چه زمانی می‌خواهید به کجا برسید، برای رسیدن به آن تلاش خواهید کرد و در طول راه هم ناامید نخواهید شد. در واقع، رمز اصلی موفقیت در آزمون‌های بین‌المللی از جمله آزمون آیلتس همین است.

موفقیت در آزمون آیلتس

استادان حرفه‎ای

تلاش و پشتکار شما اهمیت فراوانی دارد، اما برای موفقیت در آزمون آیلتس به راهنمایی کسانی نیاز دارید که انگیزه و انرژی شما را در مسیر صحیح هدایت کنند تا بتوانید نتیجه مورد نظر خود را کسب کنید.

قبل از ثبت نام در دوره آیلتس، آموزشگاهی را انتخاب کنید که از استادان آن اطمینان داشته باشید. استادان مجرب و حرفه‌ ای آیلتس در هر آموزشگاهی کار نمی‌کنند و معمولا تجربه‌ای طولانی از تدریس در کلاس‌های آیلتس را دارند.

آموزشگاه‌های معتبر زبان انگلیسی، صرفا روی آموزش زبان انگلیسی کار کرده و به سراغ آموزش زبان‌های دیگر نمی‌روند.

منابع آزمون آیلتس

با توجه به تغییرات مستمر و به روز شدن الگوریتم‌های طراحی و تصحیح سوالات آزمون آیلتس، منابع و کتاب‌های آیلتس هم همواره در حال به روز شدن هستند.

این حرف به این معنی است که کتاب‌هایی که حتی یک سال پیش نوشته شده‌اند، ممکن است برای آماده شدن برای آزمون‌های فعلی آیلتس مناسب نباشند.

یک آموزشگاه‌ معتبر زبان انگلیسی، همیشه باید روی جدیدترین کتاب‌ ها و منابع آزمون آیلتس کار کرده تا متقاضیان بتوانند مطابق با استانداردهای روز و هماهنگ با مدرن‌ترین تغییرات در زبان انگلیسی برای امتحان آیلتس آماده شوند.

از آنجا که کار آزمون آیلتس سنجیدن مهارت‌های مختلف شما در زبان انگلیسی (Speaking، Listening، Reading و Writing) است، بایستی به‌صورت تک تک و به‌شکل تخصصی روی همه این مهارت‌ها کار شود. امروزه کتاب‌های فراوانی برای کار تخصصی روی مهارت‌های مختلف در بازار موجود هستند که دقیقا برای موفقیت برای آزمون آیلتس طراحی شده‌اند.

یکی از ویژگی‌های یک آموزشگاه معتبر و مناسب آیلتس این است که واحد تحقیق و توسعه آن دائما در حال پیدا کردن بهترین و جدیدترین منابع آموزشی آیلتس بوده و از آن‌ها در سیلابس دوره‌های آیلتس آموزشگاه استفاده کند.

ارزیابی عملکرد

همان طور دانش‌آموزان در هنگام آماده شدن برای کنکور باید به‌طور منظم و هر دو هفته یکبار باید در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنند، متقاضیان آزمون آیلتس هم باید قبل از امتحان اصلی در آزمون های آزمایشی آیلتس شرکت کنند که نقاط ضعف آنان مشخص شده و بتوانند روی بهبود این موارد کار کنند.

آزمون آزمایشی آیلتس  که به نام آزمون ماک آیلتس هم شناخته می‌شود، فضایی درست شبیه به آزمون اصلی را شبیه سازی کرده که بتوانید با حال‌وهوا و اتفاقات آزمون آیلتس آشنا شوید.

شرکت در آزمون ماک آیلتس درست به‌اندازه شرکت در کلاس آیلتس مهم است چون به شما نشان می‌دهد دقیقا کجاها مشکل دارید و برای موفقیت در آزمون آیلتس باید چکار کنید.

امروزه موسسات فراوانی اقدام به برگزاری آزمون آزمون ماک آیلتس می‌کنند. اما توجه داشته باشید که:

  • سوالات آزمون، حتما باید از مرجع اصلی آزمون خریداری شده و برای هر آزمون به‌صورت جداگانه تهیه شوند (به اصطلاح Unseen باشند).
  • آزمون باید در فضایی مناسب و با امکانات کامل از جمله هدست برگزار شود.
  • بعد از هر آزمون، باید جلسات بررسی آزمون و رفع اشکال وجود داشته باشد.
  • کارنامه متقاضیان (مخصوصا بخش Writing) باید در حضور آنان تصحیح شده و به هر زبان آموز به‌صورت جداگانه مشاوره داده شود.
  • بخش Speaking آزمون باید توسط آزمون گیرندگان حرفه‌ای برگزار شده و تمامی استانداردها و معیارهای مورد استفاده از امتحان Speaking اصلی در آن لحاظ شود.
  • سرفصل‌ها و مطالب مطرح شده بایستی در جلسات کلاس اصلی آیلتس بر اساس اشکالات متداول داوطلبان پیش برود.

موفقیت در آزمون آیلتس

کدام آموزشگاه می‌تواند چنین خدماتی را ارائه دهد؟

شرکت در امتحان آیلتس ارزان نیست. از آنجا که قرار است تنها یک بار در آزمون آیلتس شرکت کنید و در همان یک بار هم نتیجه مورد نظر خود را بگیرید، بهتر است آموزشگاهی را انتخاب کنید که تمام ویژگی‌های بالا را داشته باشد.

با توجه به موارد مطرح شده، یافتن آموزشگاهی که در دوره های آیلتس و Pre IELTS خود به تمام موارد بالا توجه داشته باشد کار چندان دشواری نیست. با توجه به کیفیت آموزشی و سابقه قبولی داوطلبان، موسسه زبان انگلیسی ایران اروپا را پیشنهاد می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به آدرس iran-europe.net سری زده یا با شماره 02149109000 تماس بگیرید!

مطالب مرتبط:

دیدگاه