با بهترین کافه‌ها در مکان‌های تاریخی آشنا شوید

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
با بهترین کافه‌ها در مکان‌های تاریخی آشنا شوید

برای بسیاری از مردم کافه‌گردی یکی از محبوب‌ترین تفریح‌هاست و دوست دارند وقتی به شهری سفر می‌کنند، به بهترین کافه‌هایش سر بزنند.

به‌دلیل رواج روزافزون کافه‌گردی میان گردشگران و به‌ویژه جوانان، در بیشتر مکان‌های تاریخی و موزه‌ها کافه‌هایی ایجاد شده که معمولا استقبال خوبی از آن‌ها می‌شود. این دسته از کافه‌ها طرفداران خاص خود را دارند. کسانی که دوست دارند در یک جای تاریخی و قدیمی با خودشان خلوت کنند یا اینکه دوستان‌شان را ملاقات کنند و خوش بگذرانند. اگر دوست دارید با چند تا از بهترین کافه‌ها در مکان‌های تاریخی آشنا شوید با اسنپ ‌تریپ همراه باشید:

خانه دهدشتی اصفهان (کافه هوگر)

اصفهان یکی از زیباترین شهرهای تاریخی ایران است. خانه دهدشتی‌ها یکی از آثار تاریخی اصفهان است که در عصر قاجار ساخته شده. این خانه تاریخی زیبا که در نزدیکی خیابان چهار باغ عباسی اصفهان واقع شده، یکی از خانه های تاریخی‌ای است که به کافه تغییر کاربری داده است. کافه رستوران هوگر یا همان خانه دهدشتی، منوی متنوعی دارد که هم شامل منوی کافی‌شاپ است و هم غداهای سنتی مثل کشک بادمجان، کاله جوش و...

آدرس: اصفهان – دروازه دولت – خیابان باب الرحمه- کوچه شماره ۱

برای کاهش هزینه‌های سفر خود می‌توانید به صفحه رزرو هتل در اصفهان با تخفیف مراجعه کنید.

کافه خانه و موزه مقدم

موزه مقدم

خانه مقدم زیباترین خنه تاریخی تهران و یکی از دیدنی‌های پایتخت است. این خانه تاریخی که در دوران قاجار ساخته شده محل سکونت خاندان محمدتقی خان احتساب‌الملک بوده است. سپس این خانه در اختیار دکتر محسن مقدم، باستان‌شناس و نقاش بزرگ ایرانی و همسر فرانسوی‌اش سلما، قرار می‌گیرد. این زوج فرهیخته با هدف حفظ میراث تاریخی و فرهنگی ایران آثار تاریخی ارزشمند بسیاری را از سراسر کشور گردآوری کردند که در موزه مقدم قابل بازدید هستند. علاوه بر موزه، باغ زیبای خانه مقدم و معماری هنرمندانه‌اش نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. کافه‌ای که در باغ زیبای خانه مقدم قرار دارد این فرصت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا لذت بیشتری از این بنای تاریخی ببرند.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱

اگر قصد سفر به تهران را دارید، پیش از سفر قیمت هتل های تهران را ببینید.

کافه رستوران خانه منوچهری در کاشان

خانه منوچهری کاشان

کاشان شهر خانه‌های تاریخی زیبایی است که روزی محل زندگی بزرگان شهر و اشراف بوده‌اند و اغلب‌شان امروز به هتل و اقامتگاه تغییر کاربری داده‌اند. در هرکدام از این خانه‌های تاریخی کافه‌ها و رستوران های زیبایی نیز قرار دارد.

خانه منوچهری که از زیباترین جاهای دیدنی کاشان است نیز کافه رستوران زیبا و خوبی دارد. خوردنی‌های کافه خانه منوچهری خوش‌مزه و باکیفیت هستند و هم فضای داخلی کافه و هم فضای بیرونی زیبا و باصفا هستند. همچنین کافه رستوران خانه منوچهری امکاناتی مثل اینترنت بی‌سیم و پارکینگ هم دارد.

آدرس: کافه و رستوران خانه منوچهری در کاشان، خیابان محتشم، کوچه شهید ثابت، کوچه عمارت هفتم، پلاک ۴۹ قرار دارد.

کافه باغ دولت‌آباد در یزد

کافه باغ دولت آباد یزد

باغ دولت‌آباد یزد یکی از ۹ باغ ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این باغ زیبا از لحاظ تاریخی نیز اهمیت بسیاری دارد. بلندترین بادگیر خشتی جهان در باغ دولت‌آباد یزد قرار دارد. این بنای کم‌نظیر که از شاهکارهای معماری ایرانی است، باغ دولت‌آباد را به یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی ایران تبدیل کرده است. پس از گشت‌وگذار در این مکان دیدنی می‌توانید در کافه رستوران سنتی آن استراحت کنید و از خوردنی‌های خوش‌مزه کافه رستوران لذت ببرید.

آدرس: یزد، بلوار دولت‌آباد، باغ دولت‌آباد

مطالب مرتبط:

دیدگاه