از سرگیری پروازهای هواپیمایی قطر به ایران با خطوط اصفهان - پکن

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
از سرگیری پروازهای هواپیمایی قطر به ایران با خطوط اصفهان - پکن

هواپیمایی قطر برای از سرگیری پرواز به مقاصد شهرهای ایران همچون اصفهان و شیراز اعلام آمادگی کرده است.

هواپیمایی قطر در یکی از صفحاتش از راه‌اندازی خط پروازی پکن به اصفهان خبر داد و در تبلیغات این خط، علاوه بر استفاده از تصویر مسجد جامع اصفهان، از جمله « اصفهان؛ جایی که فرهنگ عجیب و غریب و زیبایی طبیعی ترکیب شده است» استفاده کرد.

محمدحسن کرمانی، کارشناس گردشگری، این اقدام هواپیمایی قطر را مثبت ارزیابی کرده و گفت:

نباید ایرلاین‌های داخلی را در شرایط کنونی مجبور به گذاشتن این پروازها کرد، زیرا ممکن است انجام چنین سفرهایی به دلیل نبود هواپیما برای پرواز طولانی مدت یا نبود تعداد زیاد مسافر، برای ایرلاین‌های داخلی توجیه اقتصادی نداشته باشد.

از طرفی دیگر، رضا عابدینی سهی، جهانگرد ایرانی نیز معتقد است که هواپیمایی قطر برای ماندن در بازار هوایی ایران دست به این اقدام زده و به این ترتیب، با رفتن بسیاری از ایرلاین‌های خارجی از خطوط هوایی ایران، هواپیمایی قطر می‌تواند یکه‌تاز میدان باشد. علاوه بر آن، باید در نظر داشت که ممکن است ایرانی‌ها به دلیل افزایش نرخ دلار، کمتر به اروپا سفر کنند، اما سفرهایشان به کشورهای همسایه را افزایش می‌دهند و ایرلاین قطر می‌تواند از این فرصت بهترین بهره را ببرد. او در ادامه اظهار داشت که شرکت‌های بزرگ به سودهای مقطعی و زودگذر دل نمی‌بندند و سعی دارند برای کسب سودهای بزرگ در بازار آینده بازارشان را حفظ کنند، بدین معنی که مسئولان این ایرلاین به خوبی متوجه هستند که با پایان گرفتن تحریم‌های ایران، جای پای آنها بسیار محکم است اما سایر ایرلاین‌ها نمی‌توانند به راحتی به جای گذشته‌شان بازگردند.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نیز درباره این خبر افزوده است:

به طور قطع کارشناسان هواپیمایی قطر، بازاریابی برای این خط هواپیمایی را انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند که مسافر کافی در این مسیر وجود دارد.

عرفان فکری، از کارشناسان و مدرسان گردشگری در راستای همین خبر گفت:

گرفتن مجوزهای متعدد داخلی و بین‌المللی برای برقراری پرواز هزینه زیادی دارد اما راه‌اندازی مجدد آن، هزینه‌های چند برابری به دنبال خواهد داشت. بنابراین به نظر می‌رسد کارشناسان بازاریابی هواپیمایی قطر با اطمینان از سود بیشتر به این اقدام دست زده‌اند.

آرش نورآقایی نیز، از فعالان حوزه گردشگری، بخشی از این تصمیم را به به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۰ مرتبط می‌داند که در طولانی مدت، به کسب سود منجر خواهد شد.

منبع عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه