ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان آغاز شد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان آغاز شد

ثبت‌ نام سفرهای نوروزی بازنشستگان با شعار «در خانه نمانیم» از امروز، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ آغاز شده است.

سامانه ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان از امروز آغاز شده است و بازنشستگان می‌توانند در تورهای سیاحتی و زیارتی این سامانه به صورت آنلاین ثبت نام کنند.

جمشید تقی زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره این طرح گفت:

راه‌اندازی تور آنلاین سفر برای بازنشستگان به منظور تحقق شعار «در خانه نمانیم» طراحی شده است و امیدواریم بازنشستگان به همراه خانواده‌های خود از مزایای سفرهای سیاحتی و زیارتی بهره‌مند شوند. همچنین از این پس بازنشستگان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌ سفرهای نوروزی، ثبت نام خود را از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام دهند.

به گفته تقی زاده، در این مراکز اقامتی و گردشگری، بازنشستگان از ۲۰ درصد تخفیف برای صرف غذا و همچنین ۵۰ درصد برای اقامت و اسکان در هتل و اقامتگاه‌ها برخوردار می‌شوند. همچنین کمک هزینه سفر برای هر فرد بازنشسته به همراه یک نفر از اقوام درجه یک، ۷۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین، زهرا زاده غلام، مدیرکل اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری درباره سفرهای نوروزی گفته است:

هر بازنشسته در طول دوران بازنشستگی‌اش سه سهمیه سفر و یک سهمیه برای آب درمانی محلات دارد، که می‌تواند این سه سفر را در سه سال متوالی انجام دهد، اما در یک سال نمی‌توان دو مرتبه سفر کرد.

بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی در سراسر کشور می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری و ورود به سامانه تورهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان، ثبت نام کرده و پس از پرداخت الکترونیکی هزینه سفر به اتفاق یک نفر همراه شامل همسر، فرزند، پدر، مادر، خواهر یا برادر به سفرهای زیارتی، سیاحتی (داخل کشور) رفته و از کمک هزینه سفر بهره‌مند شوند.

شرایط استفاده از تورهای سیاحتی و زیارتی به شرح زیر است:

  • وضعیت پرونده بازنشستگان و وظیفه‌بگیران باید «قطعی» باشد.
  • درج اطلاعاتی بازنشسته یا وظیفه‌بگیر شامل دفترکل، کد ملی، شماره حساب حقوق واریزی مندرج در سیستم احکام صندوق، الزامی است.
  • حضور بازنشسته متقاضی در سفر الزامی است و حضور همراه بیشتر از یک نفر، مشمول پرداخت هزینه به نرخ آزاد تور خواهد بود.
  • رعایت کلیه قوانین و مقررات مندرج در این سامانه از جمله انصراف از سفر و استرداد وجوه پرداختی و همچنین تعهد کسر هزینه از حقوق بازنشستگگی/ وظیفه (به هر دلیل که متقاضی از رفتن به سفر خودداری نماید) الزامی است.

منبع عکس: جام جم آنلاین

مطالب مرتبط:

دیدگاه