حل مشکلات ارزی گردشگران خارجی توسط مستر کارت ایرانی

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
حل مشکلات ارزی گردشگران خارجی توسط مستر کارت ایرانی

مستر کارت ایرانی برای حل مشکلات ارزی گردشگران خارجی، در پلت فرمی جدید و به واسطه آژانس‌های گردشگری، در اختیار این گردشگران قرار خواهد گرفت.

با توجه به معضلاتی که گردشگران خارجی در نقد کردن ارز در ایران با آن مواجه می‌شوند، معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی به تازگی تفاهم‌نامه‌ای را با احسان کدخدایی، مدیر پروژه مستر کارت ایرانی به امضا رسانده است که در آن، این مشکل از طریق پلت فرم‌های بانکی کشور حل خواهد شد. کدخدایی درباره این کارت اعتباری که مشابه مستر کارت است گفت:

در این روش ارز گردشگر یا از طریق اسکناس یا مستر و ویزا کارت به کارت ارزی که در ایران کاربرد دارد تبدیل می‌شود؛ مثلا اگر گردشگر ۱۰۰ دلار بدهد یک کارت بانکی با همین میزان اعتبار دریافت می‌کند.

به گفته کدخدایی، این کارت‌های اعتباری در فرودگاه‌های کشور قابل دریافت خواهد بود و ثبت درخواست می‌تواند به صورت اینترنتی انجام شود. نحوه پرداخت نیز می‌تواند از طریق پی پل، مستر کارت یا هنگام ورود به کشور در فرودگاه و به صورت نقدی یا با پوز صورت گیرد.

او در ادامه افزود:

این بستر بیشتر برای آژانس‌های گردشگری که تور به ایران وارد می‌کنند، آماده شده است. روش کار هم به این شکل است که آژانس‌ها در این پلت فرم ثبت نام می‌کنند، دسترسی به پرتال فراهم می‌شود و کارت‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد تا آنها را با توریست‌ها تبادل کنند.

کدخدایی اظهار کرده است که وجه ارزی داخل این کارت در شبکه شتاب و شاپرک بر اساس نرخ ارز روز تبدیل می‌شود و گردشگر می‌تواند به ریال پرداخت کند. همچنین می‌تواند هنگام برگشت به کشور خود برای برداشت ارز باقی مانده، یا از طریق آژانس اقدام کند یا از طریق اکانت پی پل، موجودی این کارت را صفر کند و پول را به ارز و کارت اعتباری خود برگرداند و از کشور خارج شود.

کدخدایی درباره تفاوت این کارت اعتباری با طرح‌های مشابه گفت:

در پروژه‌های دیگر پول گردشگر به ریال تبدیل می‌شود ولی در این طرح پول گردشگر با همان نرخ خودش تبدیل می‌شود. پلت فرم‌هایی که اکنون کار می‌کنند رویکردشان ارتباط مستقیم با گردشگر خارجی است ولی تلاش ما بر این است که تسهیلاتی را برای آژانس‌ها فراهم کنیم که آن‌ها به گردشگران سرویس دهند.

کدخدایی در انتها افزود که این پروژه آماده است و تنها باید جلسه‌ای با آژانس‌های اصلی کشور برگزار شود تا برای شارژ کارت‌ها به حساب‌ها دسترسی داشته باشند و ضمانت لازم باید گرفته شود تا این سرویس در اختیار آنها قرار گیرد. این سرویس تحت وب است و دسترسی به آن از همه جای دنیا میسر خواهد بود.

عکس از: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه