سفر نوروزی به دبی، نکاتی درباره اولین سفر

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
سفر نوروزی به دبی، نکاتی درباره اولین سفر

نوروز، فرصتی خوبی برای سفر است. تور دبی، جزو تورهای پرطرفدار نوروزی است. اگر برای اولین بار قرار است به دبی سفر کنید، این مطلب را دنبال کنید.

دبی، شهری پر از جاذبه‌های مدرن است. بزرگ‌ترین مراکز خرید، بلندترین برج‌ها و بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده دنیا در دبی قرار دارد. هزاران رستوران عالی دارد که در آن‌ها می‌توانید غذاهایی از گوشه و کنار دنیا را نوش جان کنید. دبی، سواحل خصوصی و عمومی و بیابان‌های زیبایی دارد.

هرآنچه که از یک مقصد گردشگری نوروزی انتظار دارید در دبی پیدا می‌شود. به همین دلیل است که دبی جزو محبوب‌ترین مقصدها برای تور نوروز 99 است.

شما می‌توانید بهترین تورها برای تعطیلات نوروزی را به‌صورت آنلاین ببینید. کجارو به شما کمک می‌کند که تور مناسب را با کمترین قیمت از آژانس‌های معتبر تهیه کنید. به‌راحتی می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه کنید و ??? ??? مناسب را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

اگر برای اولین بار است که به دبی سفر می‌کنید، نکات زیادی است که باید بدانید. از جاهای دیدنی دبی گرفته تا رستوران‌های خوب، اقامتگاه‌ها و حمل‌ونقل در شهر.

جاذبه‌های دیدنی مهم دبی که نباید از دست بدهید

سفر نوروزی به دبی، نکاتی درباره اولین سفر

بلندترین برج دنیا یعنی برج خلیفه از هر جای شهر که ایستاده باشید، قابل‌مشاهده است. در روزهای صاف و آفتابی از ۹۵ کیلومتر دورتر می‌توانید آن را ببینید. این برج میزبان بلندترین سکوی بازدید دنیا در ارتفاع ۵۵۵ متری است. در پای این برج، دبی مال قرار دارد؛ یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین، مراکز خرید دنیا با یکی زیباترین آب‌نماهای موزیکال دنیا.

برج العرب، با ظاهر جذابی که دارد و شبیه به قایق بادبانی است، با عنوان تنها هتل هفت ستاره دنیا مشهور است. این برج در کنار مجموعه مدینه جمیرا قرار دارد. نمادی از شهرهای مدرن عربی با بهترین و لوکس‌ترین هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها.

هر سن و سالی که داشته باشید، از تنوع پارک‌های موضوعی دبی لذت می‌برید. پارک آبی لگولند، آکواونچر و انواع شهربازی‌های متنوع در دبی وجود دارد که تفریحات فراوانی برای همه اقشار دارند.

برای اینکه بدانید دبی قبل از توسعه چطور بود، به خور دبی سر بزنید. در این بخش از دبی، با زندگی سنتی اهالی و کسب‌وکارهای بومی آن‌ها آشنا می‌شوید.

در بازارهای سنتی و مدرن دبی می‌توانید انواع محصولات بومی و وارداتی را با قیمت‌های عالی بخرید و برای آن‌هاحسابی چانه بزنید. خرید کردن در دبی، یکی از مهم‌ترین تفریحات گردشگران است. هرآنچه که فکر کنید در دبی پیدا می‌شود. از برندهای لوکس گرفته تا برندهای باکیفیت و ارزان‌تر. از طلا و ادویه تا بهترین پوشاک مدرن و سنتی در دبی وجود دارد.

موزه‌ی دبی و موزه‌ی اتحاد، دو نمونه دیگر از جاذبه‌های دبی برای علاقه‌مندان به موزه و جاذبه‌های فرهنگی است.

آنچه که به نظر می‌رسد در طی سال‌ها ثابت باقی مانده، بیابان‌های وسیع دبی است. شرکت‌های گردشگری زیادی در دبی، تورهای مختلف کویرگردی برگزار می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت هستید، این تورها را از دست ندهید. علاوه بر طبیعت‌گردی، این تورها فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ بادیه‌نشینی و سنت‌های قدیمی دبی است.

رستوران‌‌گردی در دبی

سفر نوروزی به دبی، نکاتی درباره اولین سفر

رستوران‌های زیادی در دبی راه افتاده‌اند که هدف اصلی آن‌ها عرضه‌ی غذاهای سنتی با عطر و طعم خانگی است

دبی، رستوران‌های زیادی دارد. از رستوران‌های شیک و مجلل گرفته تا غذاخوری‌های ارزان در کوچه پس کوچه‌ها. در دبی می‌توانید غذاهایی از گوشه و کنار دنیا را امتحان کنید. از هر جایی که فکر می‌کنید غذاهای متنوع در رستوران ها پیدا می‌شود. از نظر تنوع غذایی، هیچ کمبودی در دبی نیست.

البته در سفر به دبی، بهترین غذاهایی که می‌توانید امتحان کنید، غذاهای عربی و خاورمیانه‌ای است. انواع غذاهای خیابانی و کباب‌های متنوع در دبی پیدا می‌شود. در رستوران Aroos Damascus می‌توانید کباب‌های لذیذی بخورید.

رستوران لبنانی Zaroob، بهترین جا برای خوردن غذاهای عربی و غذاهای اصیل اماراتی است. رستوران‌های Al Fanar و رستوران Ravi در جمیره، از دیگر رستوران‌های دبی است که باید امتحان کنید.

غیر از رستوران‌های لوکس و محبوب، رستوران‌های زیادی در دبی راه افتاده‌اند که هدف اصلی آن عرضه‌ی غذاهای سنتی با عطر و طعم خانگی است. رستوران‌های لوکسی نیستند ولی غذاهایی باکیفیت و اصیل دارند.

همچنین می‌توانید لیست کاملی از رستوران های دبی را در کجارو مشاهده کنید.

کجا اقامت کنیم؟

سفر نوروزی به دبی، نکاتی درباره اولین سفر

دبی را به خاطر هتل‌های لوکس و مجلل پنج‌ستاره می‌شناسند. ریزورت‌های تفریحی لوکس، طرفداران زیادی دارند ولی هتل‌ها و سوییت‌های ارزان و متناسب برای بودجه‌های مختلف هم در دبی وجود دارد.

این شهر به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود؛ دبی قدیم و دبی جدید. دبی قدیم در شمال شهر قرار دارد و دبی قدیم در جنوب. آسمان‌خراش‌های مدرن در مرکز شهر دبی یعنی در دبی جدید قرار دارند.

دبی یک شهر کاملا فشرده است. به همه‌جای آن می‌توانید به‌راحتی دسترسی داشته باشید؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که کجا سکونت داشته باشید. اگر از مرکز شهر دور شدید، جای نگرانی نیست. با ماشین، کمتر از یک ساعت تا جاذبه‌های مختلف فاصله دارید.

در مرکز شهر دبی، هتل‌های فوق‌العاده‌ای چون آرمانی، و Palace Downtown قرار دارند. ریزورت‌های ساحلی اطراف منطقه مسکونی ساحل جمیرا قرار دارند.

اقامتگاه‌های ارزان‌تر را در بخش‌های قدیمی‌تر شهر می‌توانید پیدا کنید. منطقه‌ی Al Barsha که مرکز خرید امارات در آن قرار دارد، قطب هتل‌های میان رده است. البته سازمان‌های دولتی روی استانداردهای هتل‌ها نظارت می‌کنند به همین دلیل می‌توانید مطمئن باشید که حتی هتل‌های ارزان هم تمیز و راحت هستند.

حمل‌ونقل در شهر

سفر نوروزی به دبی، نکاتی درباره اولین سفر

سیستم متروی دبی، ارزان و عالی است. با مترو می‌توانید از فرودگاه، خودتان را به نقاط کلیدی شهر برسانید. می‌توانید کارت‌های هوشمند پیش‌پرداخت بگیرید که آن را می‌توانید در مترو، تراموا و اتوبوس استفاده کنید.

تاکسی‌ها روش دیگری برای حمل‌ونقل در شهر است. قیمت‌های معقولی دارد و از ۱۰ درهم شروع می‌شود. همیشه در مقابل مراکز خرید و هتل‌ها تاکسی وجود دارد. در خیابان هم می‌توانید برای تاکسی‌ها دست تکان دهید و سوار شوید. تاکسی سریع‌ترین راه برای حمل‌ونقل در شهر است مگر در زمان‌های شلوغی که ترافیک اجازه نمی‌دهد ماشین‌ها با سرعت به مقصد برسند.

اوبر و سرویس‌های اشتراک سفر Careem جایگزین خوبی برای تاکسی است و قیمت‌های مناسب‌تری دارد.

همچنین می‌توانید دوچرخه کرایه کنید. ایستگاه‌هایی در سراسر شهر شهر وجود دارند که می‌توانید از آنجا دوچرخه کرایه کنید و پس بدهید.

نکاتی در مورد اولین سفر به دبی

سفر نوروزی به دبی، نکاتی درباره اولین سفر

بهترین زمان برای سفر به دبی از نوامبر تا مارس است. در این زمان، دمای هوا حدودا ۳۰ درجه است. اگر در تابستان به دبی سفر می‌کنید، می‌توانید جاذبه‌هایی مثل پارک‌های موضوعی سرپوشیده را انتخاب کنید.

برای برقراری تماس و استفاده از اینترنت، می‌توانید سیم‌کارت‌های ارزان محلی بخرید. در بیشتر مراکز خرید و در فرودگاه، فروشگاه‌های عرضه سیم‌کارت وجود دارد.

برای بازدید از برج خلیفه، می‌توانید بلیط‌ها را آنلاین رزرو کنید. در این صورت می‌توانید با نصف قیمت بلیط را خریداری کنید.

اگر بودجه کافی برای ریزورت‌های ساحلی ندارید، جای نگرانی نیست. سواحل عمومی زیادی در دبی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. سواحل کایت بیچ و ساحل JBR، امکانات کاملی دارند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه