اعلام آمادگی بلغارستان برای ایجاد خطوط هوایی مستقیم با ایران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
اعلام آمادگی بلغارستان برای ایجاد خطوط هوایی مستقیم با ایران

معاون وزیر گردشگری بلغارستان علاوه بر تشکیل کارگروه مشترک گردشگری با ایران، برای راه‌اندازی خط مستقیم هوایی بین تهران و صوفیه نیز اعلام آمادگی کرد.

لوبن کانچر (Lyuben Kancher)، معاون وزیر گردشگری بلغارستان که در راس هیاتی به دعوت ایران، در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور به هم رسانده است، با ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران دیدار کرد. او با اشاره به تعداد اندک گردشگرانی که بین این دو کشور سفر می‌کنند، اظهار کرد:

بلغارستان با وجود ۱۶۰۰ چشمه آب معدنی که بیش از ۲۰۰ نوع بیماری را معالجه می‌کند، دومین مقصد آب‌های معدنی در اروپا است.این کشور دارای ۱۲ مقصد با تمرکز بر گردشگری آشپزی و نوشیدنی بوده و ۷ مقصد فرهنگی و تاریخی نیز در بلغارستان وجود دارد. بیشتر گردشگران از کشورهای همسایه مانند رومانی، یونان، ترکیه، مقدونیه و صربستان به این کشور مهاجرت می‌کنند و امیدواریم از ایران نیز گردشگرانی داشته باشیم.

او در ادامه افزود:

سال گذشته ۹ میلیون و ۲۲۷ هزار مسافر خارجی به بلغارستان سفر کرده‌اند که یک و نیم درصد بیشتر از جمعیت ساکن در این کشور بوده است. آرزو می‌کنیم این اتفاق برای ایران هم رخ دهد.

کانچر معتقد است که با ابتکار عمل، می‌توان به جذب مسافر کمک کرد. از جمله پیشنهادات او به ایران «خواهرخوانده» نامیدن شهرهایی از دو کشور است. علاوه بر آن، باید خطوط هوایی مستقیمی بین ایران و بلغارستان ایجاد شود. به گفته او، ارتباط تهران با صوفیه که مرکزی مهم در بالکان است، می‌تواند به ایران کمک کند. به این منظور لازم است تا کارگروه مشترکی بین دو کشور شکل گیرد که این موضوع در موافقت‌نامه ایران و بلغارستان در سال ۲۰۰۸، ذکر شده است.

تیموری نیز در این دیدار اعلام کرد:

تفاهم‌نامه گردشگری بین دو کشور منقضی شده است ولی می‌توانیم با حرکتی میانبر این تفاهم‌نامه را تمدید کنیم. همچنین می‌توان سند اجرایی برای امضای یادداشت تفاهم آماده کرد. تشکیل کارگاه مشترک بین بخش خصوصی ایران و بلغارستان در قالب یک برنامه زمان‌بندی شده نیز به همکاری بین دو کشور کمک خواهد کرد.

تیموری نیز بر این عقیده است که اگر تعاملات بین ایران و بلغارستان گسترش یابد، تعداد گردشگران این دو کشور نیز افزایش خواهد یافت. در پایان این دیدار، کانچر یک قطعه از صنایع دستی کشورش را به معاون گردشگری ایران اهدا کرد.

منبع عکس: خبرگزاری میراث آریا

مطالب مرتبط:

دیدگاه