عملکرد ایرلاین‌های ایرانی در سال ۱۳۹۷: چهار میلیون مسافر کمتر از سال پیش

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
عملکرد ایرلاین‌های ایرانی در سال ۱۳۹۷: چهار میلیون مسافر کمتر از سال پیش

طبق آماری که به‌تازگی منتشر شده است، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی روزهای خوبی در سال ۱۳۹۷ پشت سر نگذاشتند.

بر اساس سالنامه‌ی آماری حمل و نقل هوایی ۱۳۹۷ سازمان هواپیمایی کشوری، شمار مسافرانی که در سال ۱۳۹۷ توسط ایرلاین‌های داخلی جابه‌جا شده‌اند، در مقایسه با سال گذشته‌ی آن، ۱۶ درصد کاهش یافته است.

طبق آمار مندرج در سالنامه‌ی آماری حمل و نقل هوایی، ۱۶ شرکت هواپیمایی داخلی فعال در حوزه‌ی حمل و نقل مسافر روی‌هم‌رفته اقدام به جابه‌جایی ۱۹ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۹۴۸ هزار نفر مسافر در سال ۱۳۹۷ کرده‌اند. این رقم، ۳ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۹۸۲ نفر کمتر از شمار مسافران جابه‌جا شده توسط ایرلاین‌های ایرانی در سال پیش از آن است.

سه شرکت هواپیمایی پویاایر، ایران ایرتور و ماهان، رشد زیادی را از لحاظ رشد سالانه تجربه کرده‌اند. این در حالی است که سایر شرکت‌ها عملکردی منفی در آمار سالانه‌ی خود ثبت کرده‌اند. شرکت‌های هواپیمایی ماهان ایر و ایران ایر نیز از لحاظ پوشش فرودگاهی، به‌ترتیب، ایرلاین‌های اول و دوم در میان ایرلاین‌های ایرانی شناخته شده‌اند.  

سالنامه‌ی حمل و نقل هوایی اشاره‌ای هم به فرودگاه‌های در حال عملیات در ایران داشته است و با اشاره به ۶۶ فرودگاه فعال در حمل و نقل مسافران، فرودگاه‌های مهرآباد تهران و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد را دو فرودگاه برتر در این زمینه معرفی کرد.

سالنامه‌ی حمل و نقل هوایی سازمان هواپیمایی ایران، هر سال به بررسی عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های ایرانی می‌پردازد و ضمن انتشار اطلاعات عملیاتی هر کدام از آن‌ها، عملکرد آن‌ها را در حوزه‌های پروازهای داخلی و خارجی رتبه‌بندی می‌کند.

همواره می‌توانید برای تهیه بلیط هواپیما به مقاصد داخلی و خارجی، از موتور جستجوی پرواز کجارو کمک بگیرید و بلیط خود را از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع tinn

دیدگاه