ایر نیوزیلند با فنجان‌های خوراکی از مسافران پذیرایی می‌کند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
ایر نیوزیلند با فنجان‌های خوراکی از مسافران پذیرایی می‌کند

شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند، در راستای کاهش زباله‌های پرواز، فنجان‌های خوراکی قهوه با طعم وانیل را سرو می‌کند که با وجود مایع داغ در آن، ذوب یا نرم نمی‌شوند.

ایر نیوزیلند در تلاش برای کاهش زباله‌ها در طول پرواز، آزمایش فنجان‌های خوراکی قهوه را که از بیسکویت‌های خوشمزه تهیه شده‌اند، آغاز کرد. نایک چیو (Nike Chave) از ایر نیوزیلند می‌گوید، این شرکت سالانه بیش از هشت میلیون فنجان قهوه سرو می‌کند و با اینکه مدتی است از فنجان‌های گیاهی با قابلیت کمپوست‌شدن استفاده می‌کند، اما هدفش حذف کامل این فنجان‌ها از محل‌های دفن زباله بوده است. با کجارو همراه باشید.

فنجان خوراکی

فنجان‌های جدید از بیسکویت‌های پخته‌شده با طعم وانیل هستند که ضدنشت بوده و امکان استفاده از آن به‌عنوان ظرف دسر نیز وجود دارد.

در تلاش برای پیداکردن راه‌های نوآورانه‌ای که از پس چالش‌های پایداری برآیند، این فنجان‌ها را هم در هواپیما و هم روی زمین امتحان کرده‌اند. نایک چیو می‌گوید:

برای بررسی آینده‌ی فنجان‌های خوراکی، با شرکت خلاق نیوزیلندی twice همکاری داریم. مسافران هواپیما از این فنجان‌ها خیلی استقبال کرده‌اند؛ علاوه بر این در حال استفاده از آن به‌عنوان ظرف دسر هستیم.

ایر نیوزیلند

نایک چیو اضافه می‌کند که ایر نیوزیلند به استفاده‌ی آزمایشی از فنجان‌های خوراکی ادامه خواهد داد و طی همکاری با شرکت twice و همین‌طور سایر شرکت‌های پایدار به‌دنبال بررسی گزینه‌های مختلف است تا بتوانند یک محصول بادوامِ طولانی‌مدت برای این ایرلاین تولید کنند. جیمی کاشمور (Jamie Cashmore)، از مؤسسان شرکت twice می‌گوید که این فنجان‌ها مثل بیسکویت، خرد نمی‌شود و حداقل تا زمانی که مسافران، قهوه‌ی خود را میل می‌کنند و حتی پس از آن، ترد و برشته باقی می‌مانند. او ادامه می‌دهد:

واقعاً فوق‌العاده است که ایر نیوزیلند با ما همکاری کرد تا به مشتریان خود و جهانیان نشان دهد که کمی نبوغ و نوآوری می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر محیط زیست بگذارد و در عینِ حال یک تجربه‌ی مشتری جالب و خوشمزه را برای مسافران به ارمغان آورد.

ایر نیوزیلند همچنین مسافران را ترغیب می‌کند تا لیوان‌های قابل استفاده‌ی مجدد خود را به سالن‌های انتظار و داخل هواپیماهای این ایرلاین بیاورند.

همیشه می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه جا تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه