پنجمین فرودگاه پرتردد ایران

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
پنجمین فرودگاه پرتردد ایران

جزیره کیش به‌دلیل وجود زیبایی‌های طبیعی، امکانات تفریحی و جاذبه‌های تاریخی سالانه میزبان گردشگرانی است که با خرید بلیط هواپیما به این جزیره زیبا سفر می‌کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کیش تنها در میان گردشگران پرواز داخلی محبوب نبوده و بسیاری از توریست‌های کشورهای مختلف با خرید بلیط برای پرواز خارجی از کیش دیدن می‌کنند، به همین دلیل فرودگاه بین‌المللی کیش عنوان پنجمین فرودگاه پرتردد ایران را به خود اختصاص داده است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما کیش را دارید باید بدانید که سفر هوایی به این جزیره به‌دلیل همکاری ایرلاین‌های مختلف با این فرودگاه، بسیار آسان، به‌صرفه و کم خطر است.

 این فرودگاه در مرکز جزیره قرار دارد و برای دسترسی به فرودگاه کیش و خرید بلیط برای پرواز خارجی یا انجام پرواز داخلی باید به میدان امام خمینی رفته و پس از آن به بلوار فرودگاه بروید. فرودگاه کیش در مکانی قرار گرفته است که می‌توانید راحت به تمامی نقاط مختلف جزیره دسترسی داشته باشید. پس از آنکه پرواز داخلی شما در فرودگاه کیش به زمین نشست می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های دربستی سفید رنگ یا تاکسی‌های خطی زرد رنگ به جاهای دیگر بروید. در فرودگاه تعدادی ون هم برای جابه‌جا کردن مسافرات به نقاط مختلف وجود دارد.

 اطلاعات فرودگاه کیش

  • مساحت فرودگاه کیش نه میلیون متر مربع است.
  • ارتفاع این فرودگاه ۳۱ متر از سطح دریا است.
  • فرودگاه کیش دارای چهار ترمینال مجزا است.
  • ترمینال‌های داخلی ۹۵۰۰ متر مربع و ترمینال‌های خارجی ۴۰۰۰ متر مربع مساحت دارند.
  • فرودگاه کیش دارای دو باند موازی است که طول آن ۳۶۵۰ متر و عرض آن ۴۵ متر است.

تاریخچه فرودگاه کیش

این جزیره با زیبایی‌های بکر و دست‌نخورده، پتانسیل زیادی را برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارا بود.در سال ۱۳۴۹ راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی کیش آغاز شد و پس از هفت سال به‌صورت رسمی افتتاح گشت، اما قبل از آن جزیره کیش تنها یک جزیره در جنوب ایران بود و اهمیت چندانی نداشت. با آمدن انقلاب ۵۷، روند توسعه فرودگاه کیش متوقف شد، اما بار دیگر فعالیتش را در سال ۶۵ از سر گرفت و به مرور تعداد پروازهای داخلی و خارجی آن زیاد شد. همچنین در سال ۱۳۷۳، فرودگاه کیش به چراغ‌های پرواز در شب مجهز شد تا بتواند پروازهای شبانه را هم در این فرودگاه آغاز کند و هم‌اکنون  دارای چهار ترمینال، دو باند پروازی، پارکینگی مجهز و امکاناتی از قبیل اینترنت رایگان، فروشگاه و بانک است.

 

مقاصد فرودگاه کیش

شما می‌توانید از فرودگاه کیش برای ۲۲ مقصد داخلی یا خارجی، خرید بلیط هواپیما را در سام سیر انجام دهید. پرواز داخلی فرودگاه کیش شامل شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، جم، عسلویه، ارومیه و سنندج می‌شود. همچنین می‌توانید از این فرودگاه بلیط پرواز خارجی دبی و مسقط را تهیه کرده و به این مقاصد خارجی سفر کنید.

در تمامی روزهای هفته از کیش برای تهران، اصفهان، شیراز و بندرعباس پرواز داخلی رفت و برگشت وجود دارد.

در روزهای شنبه، یک‌شنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه، یعنی پنج روز در هفته می‌توانید به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بروید یا از این فرودگاه به کیش بیایید.

یکی دیگر از مقاصد پروازی این فرودگاه شهر ساری است که دارای چهار پرواز رفت و برگشت در هفته یعنی در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه است. این شهر به‌دلیل استقبال مسافران برای خرید بلیط هواپیما به مقصدی با تعداد بالای پرواز تبدیل شده است.

فرودگاه کیش دو پرواز در هفته را به مقاصد رشت، اهواز و کرمانشاه اختصاص داده است.

اگر قصد خرید بلیط برای پرواز خارجی دبی را دارید می‌توانید از پروازهای روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه فرودگاه جزیره استفاده کنید، همچنین می‌توانید در این روزها از دبی به کیش سفر کنید.

در روزهای شنبه و چهارشنبه پروازهای رفت و برگشت کیش به مسقط (پایتخت کشور عمان) انجام می‌گیرد.

یک ترمینال ویژه برای پرواز داخلی فرودگاه کیش وجود دارد که ساعت فعالیت آن از ۶ صبح تا ۱۲ شب است. دو ترمینال مجزا هم برای پرواز خارجی در نظر گرفته شده است بطوری که ترمینال شماره یک برای پروازهای خروجی و ترمینال شماره دو برای پروازهای ورودی استفاده می‌شود.

پرواز

فرودگاه بین‌المللی کیش در لیست ۱۰ فرودگاهی قرار دارد که صدور ویزا برای اتباع خارجی در آن امکان‌پذیر است. این فرودگاه نیز همانند سایر فرودگاه‌هایی که ویزا صادر می‌کنند، جز اتباع اسرائیل، اتباع کشورهای سومالی، کلمبیا، انگلیس، آمریکا، کانادا، بنگلادش، اردن، افغانستان و پاکستان نمی‌توانند گذرنامه Arrival on بگیرند. گردشگران خارجی پس از خرید بلیط برای پرواز خارجی کیش، برای ورود نیازی به ویزا ندارند اما برای خارج شدن از جزیره و رفتن به شهرهای دیگر ایران داشتن ویزا الزامی است.

آتا، ایران‌ایرتور، کاسپین، آسمان، ایران‌ایر، کارون، کیش‌ایر، ماهان، معراج، قشم، سپهران، تابان و زاگرس از جمله ایرلاین‌هایی هستند که امکان نشست و برخاست ۲۴ هزار پرواز را فراهم می‌کنند. سه میلیون مسافر و بیش از ۳۰ میلیون کیلو بار در سال از طریق این ایرلاین‌ها جابه‌جا می‌شود.

جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه کیش

CIP جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه بین‌المللی جزیره زیبای کیش، آماده و پذیرای مسافران پرواز داخلی یا خارجی است که تمایل دارند در محیطی آرام و دلنشین و به‌صورت اختصاصی، فرایند ورود و خروج فرودگاهی را از پای پلکان هواپیما توسط  خودروهای ویژه طی کنند و هنگام وارد شدن به ترمینال تشریفات اختصاصی فرودگاه لحظات خوبی را سپری کنند.   افرادی که خرید بلیط هواپیما را انجام داده‌اند با استفاده از این جایگاه می‌توانند در وقت و انرژی صرفه‌جویی کرده  و انجام امورات مرسوم و ترافیک فرودگاهی را به کارکنان کار‌آزموده جایگاه بسپارند و به‌همراه خانواده خود به استراحت، پذیرایی و استفاده از خدمات تشریفاتی رفاهی مانند دسترسی به اینترنت، مطالعه کتابچه‌های توریستی جزیره، روزنامه و مجلات متنوع بپردازند.

از دیگر خدمات این جایگاه برای خریداران بلیط برای پرواز خارجی و داخلی می‌توان به خدمات اطلاع‌رسانی جزیره، اجاره خودرو با راننده و بدون راننده، خدمات اسکورت نمادین توسط خودروهای لوکس و تشریفاتی دارای تجهیزات لازم اشاره کرد.

خدمات CPI برای مسافران ورودی و خروجی

  • انتقال مسافران توسط خودورهای ویژه از پای پلکان هواپیما تا محل جایگاه و بلعکس
  • انجام امور ترافیکی نظیر اخذ کارت پرواز، تخصیص صندلی مناسب و تحویل چمدان مهمان
  • پذیرایی کردن از مهمان و همراهان به‌صورت عادی و ویژه در مدت زمان توقف در جایگاه
  • انجام بازرسی فرودگاهی بوسیله گیت اختصاصی مستقر در جایگاه
  • در صورت درخواست خریداران بلیط برای پرواز خارجی یا داخلی انتقال آن‌ها از درب جایگاه تشریفات تا محل اقامت و بلعکس توسط انواع خودروهای تشریفاتی انجام می‌شود.

خدمات V-CPI

  • انتقال توسط خودروهای تشریفاتی از پای پلکان تا محل جایگاه و بالعکس
  • پذیرایی با منوهای متنوع و انجام امور ترافیکی و تحویل جامه‌دان
  • انتقال توسط خودروهای تشریفاتی از فرودگاه تا محل اقامت و بالعکس

متقاضیان حقیقی و حقوقی که پس از خرید بلیط هواپیما قصد برگزاری جلسات و نشست‌های اختصاصی را دارند می‌توانند با درخواست قبلی این جلسات را به‌همراه انجام پذیرایی مناسب و انتخابی در بخشی از جایگاه برگزار کنند.

کیش

خدمات پزشکی فرودگاه کیش

یک واحد اورژانس در بخش ترمینال ورودی پروازهای داخلی فرودگاه قرار دارد که با فعالیت شبانه‌روزی خود، آماده کمک به مسافران است. در صورت نیاز می‌توان مسافران را با آمبولانس مستقر در واحد اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال داد.

جاذبه‌های نزدیک فرودگاه

بسیاری از گردشگرانی که اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنند دوست دارند در اولین فرصت از جاذبه‌های دیدنی مقصد مورد نظر خود دیدن کنند. فرودگاه جزیره کیش دسترسی آسانی به سایر مناطق جزیره دارد و این امکان را به مسافران می‌دهد که با خیالی آسوده و در کمترین زمان به هر نقطه از جزیره بروند.

اگر بخواهید از فرودگاه کیش به شهر باستانی حریره که یکی از جاذبه‌های پرطرفدار کیش است بروید، تنها ۲/۵ کیلومتر از آن فاصله دارید.

فاصله فرودگاه بین‌المللی کیش با جاذبه‌های گردشگری این جزیره به شرح ذیل است:

فاصله فرودگاه کیش تا

شهر زیرزمینی کاریز ۴/۹ کیلومتر

کشتی یونانی ۶/۹ کیلومتر

آکواریوم ۹/۹ کیلومتر

و فاصله آن تا پارک دلفین ۴/۹ کیلومتر است.

همچنین از فرودگاه تا هتل‌های پنج ستاره جزیره هم راهی نیست، بطوری که هتل شایگان در ۲/۶ کیلومتری، هتل پارمیدا در ۹/۵ کیلومتری، هتل مریم در ۸/۵ کیلومتری و هتل ایران در ۶/۵ کیلومتری این فرودگاه بین‌المللی واقع شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع سام سیر

دیدگاه