پرواز آزمایشی اولین هواپیمای تجاری تمام برقی جهان با موفقیت انجام شد

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
پرواز آزمایشی اولین هواپیمای تجاری تمام برقی جهان با موفقیت انجام شد

هاربور ایر، یکی از شرکت‌های فعال در حمل و نقل هوایی در ونکوور، معتقد است که تحولی شگرف و نوآورانه در تاریخ صنعت هوانوردی رقم زده است. 

هواپیمای کاملا برقی تجاری پرواز آزمایشی خود را در کانادا به پایان رساند. دست‌اندرکاران این رویداد، این پرواز را اولین رویداد این‌چنینی در کل جهان در صنعت هوانوردی نامیده‌اند.

اولین هواپیمای تمام برقی جهان، یک هواپیمای دریایی ۶۲ ساله‌ی نوسازی‌شده با ۶ نفر ظرفیت است که به یک موتور تمام‌برقی با قدرت ۷۵۰ اسب بخار مجهز شده است. این هواپیما روز سه‌شنبه از ونکوور به هوا برخاست و پرواز آن کمتر از ۱۵ دقیقه طول کشید. گرگ مک‌دوگال، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هاربور ایر که تولید این هواپیما را به عهده دارد، خلبان این پرواز بود.

پرواز با هواپیمای الکتریکی نقطه‌ی عطفی شگرف در حمل و نقل هوایی است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید. استفاده از کجارو باعث می‌شود تا نیازی نباشد برای پیدا کردن بهترین قیمت پروازهای داخلی یا خارجی، چندین سایت را بررسی کنید و به‌راحتی می‌توانید آخرین قیمت‌ها از آژانس‌های سرشناس را یک‌جا مشاهده کنید.

هواپیمای تمام برقی

مگ‌دوگال ضمن ستایش «نوآوری» شرکتش در دستیابی به این «نقطه‌ی عطف» در تاریخ، گفت:

ما امروز تاریخ را رقم زدیم.

در بیانیه‌ی شرکت هاربور ایر که در وب‌سایت این شرکت منتشر شد، آمده است که پرواز هواپیمای تمام برقی آن‌ها شروع سومین عصر هوانوردی – دوران پروازهای الکتریکی – را رقم زد. هاربور ایر هنوز به درخواست سی‌ان‌ان مبنی بر اظهارنظر دراین‌باره پاسخی نداده است.

روئی گانزارسکی، مدیرعامل شرکت تولیدکننده‌ی موتورهای الکتریکی magniX واقع در استرالیا، که در اجرای این پروژه با هاربور ایر همکاری داشت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که کل بخش حمل و نقل و به‌ویژه، صنعت هوانوردی، به‌زودی دچار تحولی عظیم خواهد شد. او در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود می‌افزاید که این پرواز، اثباتی برای این ادعا است که «سفرهای هوایی تجاری برقی، ارزان‌قیمت و دوستدار محیط زیست» در «آینده‌ای بسیار نزدیک» به‌وقوع خواهند پیوست.

هواپیمای تمام برقی

به گزارش خبرگزاری AFP به نقل از گانزارسکی، باتری لیتیومی مورداستفاده در پرواز آزمایشی، توان نگه‌داشتن هواپیمایی در همان اندازه‌ها در آسمان و پرواز در فاصله‌ای در حدود ۱۶۰ کیلومتر را دارد.

هاربور ایر و مگنی‌ایکس اکنون فرایند دریافت گواهینامه را شروع کردند و امیدوارند تا سایر ناوگان تمام‌برقی شرکت هاربور ایر را به‌زودی تکمیل کنند. هاربور ایر که در سال ۱۹۸۲ پایه‌گذاری شد، در حال حاضر تا ۳۰۰ پرواز روزانه انجام می‌دهد و به حمل و نقل در خطوط مواصلاتی در امتداد ساحل بریتیش کلمبیا مشغول است.

شرکت‌های دیگری نیز در سایر نقاط جهان مشغول کار روی هواپیمای تمام‌برقی هستند. شرکت کرانفیلد ایروسپیس سلوشنز (CAES) در انگلستان نیز در ماه نوامبر اعلام کرد که مشغول کار برای تولید هواپیمای الکتریکی هستند و تخمین می‌زنند که پروازهای تجاری این شرکت حداکثر تا سال ۲۰۲۳ آغاز خواهند شد.

برای مطالعه‌ی اخبار مربوط به صنعت هواپیمایی و ایرلاین‌های مختلف به سایر مقاله‌های کجارو مراجعه کنید. همچنین اگر به‌دنبال خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما خارجی در کمترین زمان هستید، ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم که با یک جست‌و‌جوی ساده بتوانید انواع بلیط‌های هواپیما را یک‌جا با یکدیگر مقایسه کرده و از آژانس‌های هواپیمایی معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه