تور اروپا بدون ضمانت برگشت، تبلیغی برای فریب مسافران

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
تور اروپا بدون ضمانت برگشت، تبلیغی برای فریب مسافران

برای اکثر مسافران، گرفتن ویزای شینگن بسیار دشوار است و اگر به‌صورت مستقیم به سفارتخانه مراجعه کنند، به احتمال بسیار بالا ریجکت خواهند شد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به همین دلیل، افرادی که قصد سفر تفریحی به اروپا را دارند، برای بالا بردن احتمال دریافت ویزا، به تورهای گروهی اروپا مراجعه می‌کنند. در این میان، آژانس‌های مسافرتی انگشت‌شماری هستند که تورهای اروپا را به‌صورت مستقیم اجرا می‌کنند و از مسافران ضمانت برگشت (به‌صورت بانکی یا سند ملکی) مطالبه می‌کنند .

عده‌ای دیگر اما، وعده ثبت‌نام تور اروپا بدون ضمانت بازگشت را می‌دهند. سوال اینجا است که تفاوت در چیست؟ آیا حتما باید برای شرکت در تور اروپا ضمانتنامه ارائه دهیم؟ در این شرایط پس چرا بعضی افراد یا دفاتر مسافرتی اقدام به اجرای تورهای اروپا بدون نیاز به دریافت ضمانتنامه را تبلیغ می‌کنند؟ با ما همراه باشید تا به مهم‌ترین سوالات شما در زمینه ضمانتنامه پاسخ دهیم.

چرا آژانس‌های گردشگری ضمانت بازگشت دریافت می‌کنند؟

آژانس‌های مسافرتی که به‌صورت مستقیم تور اروپا اجرا می‌کنند، با سفارتخانه‌ها در ارتباط هستند. سفارتخانه نیز به اعتبار اجرای تورهای گردشگری در سال‌های طولانی، به مسافران یک آژانس گردشگری ویزا اعطا می‌کنند و مسئولیت بازگشت تمامی مسافران بر عهده آژانس گردشگری است. آژانس‌ها نیز برای اطمینان از بازگشت مسافران، از آن‌ها ضمانت‌نامه‌ دریافت می‌کند. در صورتی که هرکدام از مسافران به هر دلیلی از بازگشت به ایران امتناع کند، اعتبار آژانس گردشگری در نزد سفارتخانه خدشه‌دار شده و روند دریافت ویزای مسافران با مشکل‌های متعدد مواجه می‌شود.

مبلغ ضمانت‌نامه چقدر است؟ چرا میزان ضمانت‌نامه‌ها متغیر است؟

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که ضمانت‌نامه را آژانس گردشگری مطالبه می‌کند و جزو مدارکی به سفارتخانه ارائه می‌شود نیست؛ پس طبیعی است که اگر به‌صورت مستقیم به سفارتخانه بروید (هرچند شانس شما برای دریافت ویزا پایین باشد)، نیازی به ارائه ضمانت‌نامه ندارید.

آژانس‌های گردشگری نسبت به اعتباری که نزد سفارت‌خانه دارند و نسبت به مدارکی که مسافران تحویل می‌دهند، میزان ضمانت‌نامه متغییری را از مسافران طلب می‌کنند. اگر مدارک شما ضعیف باشد، احتمال دریافت ضمانت‌نامه بالا‌تر و حتی سند ملکی برای شما متصور است و اگر چندین سفر اروپایی را با یک آژانس تجربه کرده‌ باشید و اعتمادی دو طرفه میان شما و آژانس برقرار باشد، احتمالا از شما ضمانت‌نامه نمی‌خواهند.

ضمانت بازگشت تور

آیا ضمانت‌نامه برای آژانس درآمد زاست؟

در نظر داشته باشید که ضمانت‌نامه شما به حساب آژانس گردشگری واریز نمی‌شود، بلکه در حساب خودتان بلوکه می‌شود؛ بنابر‌این سود مالی برای آژانس گردشگری نخواهد داشت. حتی اگر ضمانت‌نامه بانکی شما از حساب سپرده باشد، سود سپرده به شما تعلق خواهد گرفت و قطع نخواهد شد. علاوه بر آن، به‌محض بازگشت از سفر، شما می‌توانید به آژانس مراجعه کرده و ضمانت‌نامه خود را تحویل بگیرید، بنابر‌این هیچ‌گونه وقفه‌ای برای تحویل ضمانت‌نامه یا سند ملکی شما نیست.

آژانس‌های گردشگری با این ابزار، فقط افرادی را که در ظاهر مسافر برای گرفتن ویزای شینگن اقدام می‌کنند و سودای پناهندگی یا اقامت در کشور‌ها را در سر ‌می‌پرورانند از مسافران حقیقی که به‌دنبال تفریح و کسب تجربه‌ هستند مجزا می‌کنند.

آیا با تورهای گروهی به‌صورت تضمینی ویزا می‌گیریم؟

توجه داشته باشید که روال دریافت ویزا صد در صد بر عهده سفارتخانه است. هیچ شخص یا فردی نمی‌تواند مدعی دریافت تضمینی ویزای شینگن برای شما باشد. اما قاعدتا شانس شما برای دریافت ویزا تحت عنوان مسافر گروهی و با اعتبار آژانس گردشگری بیشتر خواهد بود. همچنین آژانس با تجربه‌ی بالایی که در دریافت ویزا دارد، بهترین راهنما و مشاور شما در جهت ارائه مدارک به سفارتخانه خواهد بود. اگر مدارک قابل‌قبولی داشته باشید و از طریق دفاتر مسافرتی معتبر برای دریافت ویزا و سفر اروپا اقدام کنید، می‌توانید بیش ۹۰ درصد روی دریافت ویزای شینگن مطمئن باشید. همچنین شانس ویزای شما نسبت به هر سفارتخانه متفاوت است. برای مثال برای تور اسپانیا احتمال دریافت ویزای شما کمتر از تور فرانسه است.

ویزای شینگن

و اما تور اروپا بدون ضمانت برگشت

چند وقتی است که تبلیغاتی برای اجرای تور اروپا بدون ضمانت بازگشت در اینترنت و شبکه‌های مجازی پخش می‌شود.  اولین حسی که در مواجهه با این تبلیغات ایجاد می‌شود، این است که آژانس یا فرد مذکور، اعتبار چندانی نزد سفارتخانه ندارد و در صورتی که مسافر آن‌ها از سفر بازنگردند، تفاوتی برای آن‌ها ندارد. بنابراین آن‌ها نه از مبادی رسمی، بلکه به‌صورت غیرقانونی مدارک را برای سفارتخانه‌ها ارسال می‌کنند. نکته دوم آنکه این افراد ممکن است قول تضمینی ویزا را بدهند، در صورتی که هیچ کس بغیر از سفارت، اعمالی روی فرایند ویزا ندارد.

اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستید که برای گردش و تفریح، هوس یک تور اروپایی را دارید، به هیچ عنوان به سراغ این‌گونه افراد یا آژانس‌ها نروید. اگر نیز هوس اقامت در کشور دیگری را دارید، به سراغ آژانس‌های گردشگری معتبر نروید، بهترین انتخاب برای شما، همین‌گونه آژانس‌ها و تبلیغات است.

حرف آخر

هرچند ممکن است دریافت ضمانت‌نامه باعث کدورت خاطر همسفران شود، اما قطعا با توجه به حساسیت‌های سفارت برای تضمین بازگشت مسافران، باید حق داد که آژانس‌های مسافرتی در جهت اعتلای اعتبار خود، قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد ضمانت‌نامه وضع کنند. حتی ‌می‌توان از میزان سخت‌گیری آژانس در ارتباط با ضمانت‌نامه، به این موضوع پی ‌برد که آژانس مذکور، به واسطه سابقه درخشان در کمیت و کیفیت اجرای تور اروپا، اعتبار بیشتری نزد سفارت‌خانه دارد و بیش از سایرین، نگران افت کیفیت و بی‌اعتبار شدن سابقه‌ی خود است.

مطالب مرتبط:

منبع ایوار

دیدگاه