چگونه با کم‌ترین دردسر ویزای کانادا را دریافت کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
چگونه با کم‌ترین دردسر ویزای کانادا را دریافت کنیم؟

ویزای کانادا نه فقط برای عده‌ای خاص بلکه برای هر ایرانی‌ای که قصد سفر به کانادا را دارد لازم است: حال این سفر می‌خواهد توریستی، تحصیلی، ورزشی، موقت یا دائم باشد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تیم حرفه‌ای و مجرب مرکز مسافرتی و گردشگری ساحل شنی برای متقاضیان هر یک از انواع ویزای کانادا تمام تلاش خود را جهت دریافت ویزای این کشور انجام می‌دهد. تمامی کارشناسان تیم مرکز مسافرتی ساحل شنی تا آخرین لحظه پیگیر دریافت ویزای کانادای عزیزانی هستند که کسب ویزای کانادا را بر عهده‌ی آن‌ها سپرده‌اند. 

رایج‌ترین سوالات در مورد ویزای کانادا

۱. منظور از انواع ویزای کانادا چیست؟

فقط یک نوع ویزا برای ورود به کشور کانادا وجود ندارد بلکه چند نوع ویزای کانادا وجود دارد. این انواع ویزای کانادا هم به معیارمان برای دسته‌بندی وابسته است. به‌عنوان مثال، می‌توانیم از لحاظ «هدف سفر»، ویزای کانادا را به چند نوع تقسیم کنیم، مثل ویزای توریستی (که ویزایی مناسب برای کسانی است که با هدف گردشگری وارد کانادا می‌شوند)، مثل ویزای تحصیلی (که ویزایی مناسب برای کسانی است که برای تحصیل به کشور کانادا سفر می‌کنند)، مثل ویزای کار کانادا (که برای کسانی است که با هدف کار وارد کانادا می‌شوند) و به همین ترتیب.

از لحاظی دیگر می‌توان ویزای کانادا را به ویزای ترانزیت، ویزای تک‌ورودی کانادا، ویزای مولتی کانادا و سوپرویزای کانادا تقسیم کرد. ویزای ترانزیت برای کسانی است که قصد ندارند در کشور کانادا گردش داشته باشند، بلکه به‌عنوان مثال فقط توقفی کوتاه در یکی از فرودگاه‌های این کشور خواهند داشت و بعد از یکی دو روز این کشور را ترک خواهند کرد. ویزای تک‌ورودی، همان طور که از نام‌اش می‌توان دریافت، ویزایی است که فقط اجازه‌ی یک بار ورود به کشور کانادا را به شما می‌دهد و این یعنی اگر یک بار با استفاده از این ویزا وارد کانادا شوید، با خارج‌شدن‌تان از کانادا این ویزا هم باطل می‌شود و بعدها که بخواهید باری دیگر به کانادا سفر کنید باید دوباره ویزا بگیرید.

اما ویزای مولتی این مشکل را حل می‌کند، چراکه به شما امکان می‌دهد که با استفاده از آن نه فقط یک بار بلکه چند بار به کانادا سفر کنید و وارد این کشور شوید. این نوع ویزا، که آن را با نام ویزای مولتیپل کانادا هم می‌شناسند، عموماً به‌صورت یک ویزای ۵ ساله دریافت می‌شود اما همیشه این‌طور نیست و گاهی سفارت کانادا آن را به‌عنوان یک ویزای ۶ ماهه ارائه می‌کند. اکثر ویزاهای تحصیلی از نوع همین ویزای مولتی هستند.

در آخر آن که سوپر ویزای کانادا ویزایی است که دولت کانادا برای والدین افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند در نظر گرفته است. این ویزا معمولا به‌صورت ۱۰ ساله ارائه می‌شود، اما خوب چون پاسپورت ایرانی ۵ ساله است برای ایرانیان به‌صورت ویزای ۵ ساله درمی‌آید.

امیدوارم این توضیح در مورد انواع ویزای کانادا توانسته باشد به شما برای آگاهی از انواع ویزا کمک کند.

۲. منظور از وقت سفارت کانادا چیست؟

قبل از آن که برای کسب ویزای یک کشور اقدام شود، باید سفارت آن کشور درخواست ویزا را دریافت کند، اما برای ویزای کانادا نیازی به سفارت کانادا نیست بلکه به یک کارگزار کنسولی که خود کشور کانادا معرفی کرده یعنی VAC نیاز است. خوشبختانه این VAC تأکیدش روی درخواست آنلاین است و نیازی به مراجعه‌ی حضوری به آن نیست.

نکته‌ای که فکر می‌کنم باید حتما در نظر داشته باشید این است که تکمیل فرم ویزا به‌صورت آنلاین به‌خودی‌خود کار راحتی است، اما اگر این فرم به‌خوبی تکمیل نشود ممکن است رد شدن درخواست را به‌همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است این کار توسط کارشناسان مجرب انجام شود تا احتمال تایید درخواست بالا برود.

ویزای کانادا

۳. پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

ازآن‌جا که کارگزار کنسولی کانادا در ایران وجود ندارد، کارهای ویزای کانادا در شهرهای مهم نزدیک ایران یعنی آنکارا، استانبول، ابوظبی و دبی انجام می‌شوند. در صورت تایید درخواست ویزای کانادا، می‌توانید خودتان برای سفر به کشورهای اطراف جهت دریافت ویزا اقدام نکنید بلکه پاسپورت و مدارک‌تان را به کارشناسان ساحل شنی بسپارید تا آن‌ها ویزا را در کشورهای اطراف دریافت کنند. به این فرایند پیکاپ ویزای کانادا می‌گویند.

۴. چه مدارکی برای دریافت ویزا نیاز است؟

مدارک دریافت ویزای کانادا به نوع ویزا بستگی دارند، اما در کل از موارد زیر می‌توان به‌عنوان مدارک مورد نیاز نام برد:

  • پاسپورت
  • دو قطعه عکس ۵ * ۴.۵
  • مدرک رزرو هتل (یا دعوت‌نامه)
  • ترجمه‌ی رسمی مدارک شغلی (برای متقاضیان ویزای کار) یا مدارک تحصیلی (برای متقاضیان ویزای تحصیلی)
  • سند تمکن مالی (گردش حساب ۳ الی ۶ ماه اخیر)
  • نامه‌ی پذیرش دانشگاه کانادا (برای متقاضیان ویزای تحصیلی)
  • ترجمه‌ی رسمی سند ازدواج (برای کسانی که با همسر خود به کانادا سفر می‌کنند.)

۵. ویزای کانادا به چه صورت است؟

این نکته را صادقانه به شما بگویم که خبری از ویزای برای خیلی از کشورها و به‌خصوص کشور کانادا نیست و شرکت‌هایی که روی تضمینی‌بودن ویزا تاکید می‌کنند جز آن که می‌خواهند شما را راضی کنند که از خدمات آن‌ها استفاده کنید کار دیگری نمی‌کنند. یک شرکت صادق به شما می‌گوید که کارشناسانش تمامی تلاش خود را می‌کنند تا ویزا را دریافت کنند، اما اصلاً روی تضمینی‎بودن تاکید نمی‌کند؛ چون به هر دلیلی ممکن است درخواست ویزا رد شود. البته که شرکت‌های قوی و مجرب در بیش از ۹۰ درصد مواقع ویزا را دریافت می‌کنند، اما صرف وجود ۱ درصد احتمال برای ریجکت درخواست کافی است تا ادعای «تضمینی» بودن ویزا ادعایی دروغ باشد.

ثبت‌نام ویزای کانادا

خوشبختانه این امکان در آژانس مسافرتی ساحل شنی وجود دارد که از شهرهای آنکارا، استانبول، ابوظبی و دبی نیز ثبت‌نام ویزای کانادا انجام شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه