جذاب‌ترین محله‌های بمبئی را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
جذاب‌ترین محله‌های بمبئی را بشناسید

بمبئی شهری شلوغ و جذاب است. محله‌های فراوانی دارد که هر کدام جذابیت و ویژگی خاصی دارند و برای گشت‌وگذار در سفر، انتخاب‌های خوبی هستند.

بمبئی یا مومبای شهری جذاب و دیدنی است. در ادامه با تعدادی از جذاب‌ترین محله‌های این شهر آشنا می‌شوید که برای گشت‌وگذار در آن‌ها می‌توانید برنامه‌ریزی کنید. از ورسوا گرفته تا کولابا، هر کدام از این محله‌ها زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاصی دارند که برای گردشگران بسیار قابل توجه است.

کالا قودا (Kala Ghoda)

کالا قودا بمبئی

این محله به‌عنوان منطقه هنری بمبئی شناخته می‌شود و در بین محله‌های دیدنی و جذاب شهر، جایگاه خاصی در بین اهالی و گردشگران پیدا کرده است. از گالری هنری جهانگیر گرفته تا موزه‌ی ملی هنرهای مدرن، خیابان‌های این منطقه با گالری‌های هنری و نمایشگاه‌های جذاب و شگفت‌انگیز نقاشی، صنایع دستی و... احاطه شده است.

این محله از نظر هنری جزو الهام‌بخش‌ترین مناطق شهر است. برای اینکه از حال و هوای هنری این محله لذت ببرید و در این فضا ساعتی از سفر خود را بگذرانید می‌توانید در کافه‌ها از خوردن نوشیدنی و خوراکی‌های لذیذ و گپ زدن با مردم لذت ببرید.

باندرا (Bandra)

باندرا بمبئی

این محله را بیشتر از هر چیز به‌خاطر ارتباطی که با بالیوود دارد می‌شناسند. بسیاری از فعالان این صنعت در این محله زندگی می‌کنند؛ ولی این محله هنری جذاب و پر جنب و جوش جاذبه‌هایی بیشتر از بالیوود و سلبریتی‌هایش دارد. برخی از آثار تاریخی شهر مثلا کلیسای Mount Mary Basilica با قدمت بیش از یک قرن در این محله قرار دارد. تعدادی کلیسای تاریخی و تعدادی از بهترین کافه‌های شهر را می‌توانید اینجا پیدا کنید. بعضی از مهم‌ترین رستوران‌ها، مراکز فرهنگی و حتی بهترین باشگاه‌های تناسب اندام بمبئی در باندرا قرار دارند. به‌خاطر همه این ویژگی‌ها، این محله یکی از جذاب‌ترین محله‌های بمبئی است.

کولابا (Colaba)

کولابا بمبئی

کولابا یک منطقه توریستی محسوب می‌شود. تاریخچه غنی، فضای هنری و فرهنگی و وجود تعداد زیادی کافه و رستوران در این محله باعث شده که حال و هوای خاصی داشته باشد و مورد توجه گردشگران و اهالی شهر قرار بگیرد. اوت لت‌های غذاخوری عالی و فروشنده‌های خیابانی در خیابان‌های این محله یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت آن برای مردم است. بهترین کافه‌های شهر را می‌توانید اینجا پیدا کنید و از حضور در یک فضای جذاب با حال و هوای خاص و فراموش‌نشدنی لذت ببرید.

فورت (Fort)

فورت بمبئی

این محله بدون شک یکی از تاریخی‌ترین مناطق بمبئی است و از نظر موقعیت مکانی هم در مرکز شهر واقع شده است. از ترمینال چاتراپاتی شیواجی که نمادین‌ترین ایستگاه قطار بمبئی است گرفته تا خانه‌های تاریخی، این محله تاریخچه غنی این شهر را به نمایش می‌کشد. این ویژگی در کمتر محله‌ای از بمبئی وجود دارد. اگر در طول سفر خود به بمبئی برای گشت‌وگذار در این محله وقت گذاشته‌اید، حتما غذاهای سنتی هند را در رستوران‌های آن امتحان کنید.

ورسوا (Versova)

این محله با آب و هوای مطبوع و سواحل زیبا، بهرین فرصت برای فرار از شلوغی شهر است؛ بدون اینکه واقعا مجبور باشید شهر را ترک کنید. در این محله سرسبز و خوش آب‌وهوای بمبئی، فضایی سرزنده و پرجنب‌وجوش در جریان است. این منطقه علاوه بر رستوران‌های عالی و کافه‌های جذابی که دارد، دارای فضایی دلپذیر برای یک گشت‌وگذار آرام در یک موقعیت مکانی عالی است.

جوهو (Juhu)

جوهو بمبئی

محله جوهو هر چه فکر کنید دارد؛ از ساحل مشهور جوهو گرفته تا تئاتر Prithvi. این منطقه چیزی فراتر از اقامتگاه‌های لوکس و خیابان‌های سرسبز است. آب و هوایی مطبوع و محیطی آرام دارد و به قطب فعالیت‌های فرهنگی این شهر تبدیل شده است. رستوران‌های عالی و کافه‌های فوق‌العاده‌ای دارد که باید امتحان کنید. در رستوران‌های این محله می‌توانید بهترین غذاهای دریایی را نوش جان کنید.

مالابار هیل (Malabar Hill)

این محله مدرن و آرام انگار که از سایر مناطق جنوبی بمبئی جدا است. اگر می‌خواهید کمی از شلوغی و ازدحام شهر فاصله بگیرید، حتما به اینجا سر بزنید. از باغ‌های سرسبز و زیبا گرفته تا بوتیک‌های شیک و جذاب، در این محله می‌توانید بهترین فضای سبز و بهترین و جدیدترین محصولات مد را ببینید. در این محله تاریخی غیر از فضای سبز و فروشگاه‌های لوکس، دیدنی‌های فراوانی برای گردشگران وجود دارد.

اگر علاقه‌مند به سفر به هند و بمبئی هستید، انواع ?????? ??? و تور بمبئی را می‌توانید در کجارو مشاهده کرده و بهترین و ارزان‌ترین تور را از فروشنده‌های معتبر همکار کجارو انتخاب و خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه