چطور دبی را مثل مردم محلی بگردیم؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
چطور دبی را مثل مردم محلی بگردیم؟

دبی بدون‌شک طرفداران زیادی بین گردشگران دارد که برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند مثل مردم بومی این منطقه به گشت‌وگذار در دبی بپردازند و تجربه‌ای متفاوت را برای خود رقم بزنند.

هایلی اسکرکا (Hayley Skirka) حدود ۱۰ سالی است که در کشور امارات متحده عربی زندگی می‌کند و بیشتر آن را در دبی گذرانده است. پس از گذشت این مدت‌زمان طولانی، او اکثر جاهای دیدنی دبی را دیده و سافاری‌هایی زیادی در بیابان‌های آن انجام داده است. در این مقاله از کجارو می‌خواهیم با او همراه شویم تا بفهمیم که چطور می‌توان دبی را مثل مردم بومی آن گشت.

من عاشق کسب تجربه‌های مختلف هستم، از کشف جاهای جدیدی که بتوانم در آن‌ها به پاروزنی با تخته مشغول ‌شوم تا امتحان‌کردن کلاس‌های متعدد یوگا در سراسر شهر. تماشای غروب خورشید، کمدی‌های شبانه، آزمون‌هایی که در بارها برگزار می‌شود نیز از برنامه‌های موردعلاقه‌ام در طول شب هستند.

دبی / Dubai

زمانی که دوستانم به دبی می‌آیند، آن‌ها را برای صرف یک میان‌وعده‌ی صبحگاهی بیرون می‌برم. مهمانانم از بوفه‌ی فوق‌العاده‌، ایستگاه نوشیدنی سلف‌سرویس و سرگرمی‌هایی که در رستوران گرد هم آمده است، شگفت‌زده می‌شوند.

برای یک مهمانی پرجنب‌وجوش، رستوران Saffron واقع در هتل Atlantis The Palm را انتخاب می‌کنم؛ برای دورهمی‌هایی که بیشتر خود غذا اهمیت دارد، رستوران El Sur در تفرجگاه Westin Mina Seyahi را می‌پسندم. در ادامه سری به منطقه‌ی قدیمی دبی می‌زنیم تا علاوه بر خرید سوغاتی‌های اصل، نوشیدن آب نارگیل از داخل نارگیل‌های تازه را نیز امتحان کرده و سپس با قایق‌های سنتی موسوم به abra از دیره به بر دبی قایق‌سواری کنیم. تجربه‌ی سینماهای لوکس نیز یکی دیگر از سرگرمی‌هایی است که هر گردشگری به‌خصوص در ماه‌های گرم‌تر سال باید در سفر به دبی انجام دهد. با رسیدن غروب خورشید، برای تماشای این منظره‌ی چشم‌نواز به عرشه‌ی رصد در برج خلیفه می‌رویم.

سفر به دبی

زمانی که بخواهیم شبی به‌یادماندنی را در دبی سپری کنیم، ابتدا برای شام به بار Maine Oyster می‌رویم که صدف‌های تازه‌ای را در کنار یک نوشیدنی خوشمزه سرو می‌کند. سرویس این بار فوق‌العاده خوب است و فضای پرجنب‌وجوشی دارد، به‌خصوص آخر هفته‌ها. پس از آنکه دلی از عزا درآوردیم، برای خوردن نوشیدنی به بار Copper Dog می‌رویم که درست مشابه باری با همین نام ساخته شده است که در ساحل رودخانه‌ی اسپی در منطقه‌ی اسکاتلند کوهستانی قرار دارد و از فضای گرم و خوبی برخوردار است. در نهایت راهی بار Barasti می‌شویم که برای بیش از ۲۰ سال در دبی فعالیت می‌کند. تا سپیده صبح در این بار خوش می‌گذرانیم و به تماشای سرگرمی‌های زنده در ساحل می‌پردازیم.

برای آن دسته از گردشگرانی که به‌دنبال رستورانی ارزان‌قیمت هستند، رستوران Ravi را پیشنهاد می‌دهم که اکنون چندین شعبه در دبی دارد، هرچند شعبه‌ی اصلی آن در منطقه‌ی السطوه به‌خاطر غذاهای خوشمزه و قیمت‌های بسیار پایین، طرفداران زیادی بین گردشگران، مردم محلی و مهاجران دارد. حتماً به‌سراغ انبوه غذاهای هندی و پاکستانی بروید و غذای پنیر کره را از دست ندهید که مدل گیاهی مرغ کَره‌ای است و برای آن باید فقط حدود پنج دلار بپردازید. در حالی که همین غذا در دیگر نقاط دبی حدود ۱۳ دلار به فروش می‌رسد. خود را برای خوردن غذا با دست‌هایتان آماده کنید.

دبی / Dubai

برنامه‌ی آخر هفته‌هایم به این ترتیب است که، صبح زود برای پاروزنی روی تخته به ساحل کنار باشگاه قایق‌رانی Dubai Offshore Sailing Club می‌روم، جایی که یکی از معدود نقاط ساحلی خلوت در دبی است. برای صرف ناهار معمولاً رستوران Maison Mathis را انتخاب می‌کنم که یکی از بهترین پیتزاهای شهر را دارد. برای شام هم به رستوران Nola Eatery and Social House می‌روم که با موسیقی زنده و قیمت‌های مناسب، اوقات خوشی را برایم رقم می‌زند.

رستوران های دبی

برای قرارهای عاشقانه، Pier 7 بهترین مکان به شمار می‌رود؛ چراکه با هفت رستوران و بار متفاوت در هفت طبقه، پذیرای مهمانان است. به این ترتیب، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد و در عینِ حال می‌توانید شاهد چشم‌اندازی خیره‌کننده از تفرجگاه ساحلی نیز باشید. اگر می‌بینید که یکی از رستوران‌ها بسیار شلوغ است یا فضای خوبی ندارد، به‌راحتی سوار آسانسور شوید و به یک رستوران دیگر در همان ساختمان بروید. در اتفاقی که شاید فقط در دبی شاهد آن خواهید بود، شما می‌توانید بدون اینکه مجبور به گرفتن تاکسی و زیرپاگذاشتن کل شهر برای رفتن به مکانی دیگر باشید، فقط ریلکس کنید و از تک‌تک لحظات‌تان در طول شب لذت ببرید. رستوران موردعلاقه‌ی من، رستوران Fume است که غذاهای سالمی را با گزینه‌ی متعددی از نوشیدنی‌ها سرو می‌کند. یک میز در کنار پنجره بگیرید و ضمن تماشای مناظر ساحلی، لحظات رمانتیکی را برای خودتان بسازید.

دبی

اگر بخواهم زمانی را در بیرون از شهر دبی سپری کنم، به فجیره از شهرهای امارات متحده عربی می‌روم. آب‌وهوای این منطقه همیشه چند درجه‌ خنک‌تر است و چشم‌انداز کوه‌ها باعث می‌شود که احساس کنید به کشور دیگری سفر کرده‌اید و نه به شهری در مجاورت دبی.

از زمان تولد ۳۰ سالگی‌ام، پول زیادی را خرج اجاره‌ی قایق با یک وان آب داغ روی عرشه‌ی بالایی آن می‌کنم و به‌همراه همه‌ی دوستانم در جزایر جهان به قایق‌سواری مشغول می‌شویم.

اکنون خودم را به‌عنوان یکی از شهروندان دبی می‌دانم، زیرا زمانی که در زادگاهم اسکاتلند هستم، همیشه فراموش می‌کنم باک بنزین را پر کنم و دیگر جویای وضعیت آب‌وهوا نمی‌شوم، در واقع هر روز پس از بیدارشدن از خواب، منتظر طلوع خورشید هستم.

اگر برای سفر به دبی برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور ارزان دبی را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه