موزه ای که به جمع آوری ساختمان ها می‌پردازد

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
موزه ای که به جمع آوری ساختمان ها می‌پردازد

تا به حال فکر کرده‌اید چگونه می‌توان به گذشته سفر کرد؟ در ساسکس انگلیس، موزه‌ای ساخته‌اند که تمام ساختمان‌های قدیمی را در یک جا جمع کرده‌ است.

در روستای سینگلتون، در ساسکس غربی، یک موزه غیرعادی وجود دارد که مربوط به ساختمان‌های تاریخی است، نه آن نسخه‌های بدل، بلکه نسخه‌های کاملا واقعی‌.

موزه Weald and Downland Living

موزه Weald and Downland Living

موزه Weald and Downland Living (که قبلا به موره باز  Weald and Downland Living Open Air معروف بود) با مساحت بیش از ۱۶۰,۰۰۰ مترمربع، بیش از ۵۰ ساختمان تاریخی که قدمت آن‌ها از قرن ۱۰ تا ۱۹ بوده و از خرابی جان سالم به‌در برده‌اند را در معرض نمایش می‌گذارد. هر ساختمان بسیار بادقت، خالی و از مکان اصلی خود برداشته و با زحمت فراوان در مکانی کنونی قرار داده شده‌ است. این ساختمان‌ها شامل خانه‌ها، خانه‌های مزرعه‌ای، کلبه‌های کارگران، مغازه‌ها، طویله‌ها، مدرسه‌ها، کلیسا‌ها و غیره می‌شوند. این ساختمان‌ها از سراسر جنوب‌شرقی انگلیس جمع‌آوری شده‌اند.

موزه Weald and Downland Living

اثاثیه این ساختمان‌ها درست مانند گذشته‌شان انتخاب و چیده شده‌اند؛ بنابراین زمانی که پا در آن‌ها می‌گذارید احساس می‌کنید در هزار سال گذشته یک زندگی روستایی انگلیسی را تجربه می‌کنید. شما می‌توانید از پله‌های قرن هفدهمی کلبه یک صنعتگر بالا بروید و روی یک تخت کاهی دراز بکشید، در یک آسیاب‌ آبی قرن هفدهمی آرد درست کنید، یا حتی در آشپزخانه یک تودور (Todur) متعلق به دهه ۱۵۴۰ طعم گوشت گاو و آش برگه آلو و گردو را بچشید.

موزه Weald and Downland Living

موزه سرباز Weald and Downland را گروه کوچکی از علاقه‌مندان در سال ۱۹۶۷ راه‌اندازی کردند و توسط موسس موزه، Roy Armstrong اداره شد. اولین خانه‌ای که به این مکان رسید، یک آشپزخانه تودوری (تودور یک خاندان سلطنتی بودند) بود که در منطقه محافظت‌شده Bough Beech Reservoir در کنت قرار داشت. این ساختمان مکانی برجسته برای پروژه‌های ابتدایی بود و عکس آن اکنون بر لوگوی موزه است. همچنان که ساختمان‌ها می‌رسیدند «کمیته ساختمان‌ها و اماکن» برای موافقت با خرید و نمایش ساختمان‌ها تاسیس شد.

اشپزخانه تودور

درب این موزه برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ با هفت ساختمان به روی عموم گشوده شد که علاوه بر آشپزخانه تودور شامل یک راهدارخانه از روستای آپر بیدینگ (Upper Beeding)، یک خانه مزرعه‌ای از Bayleaf متعلق به قرن ۱۵، یک مغازه قرون وسطی‌ای از Horsham و یک خانه مزرعه‌ای از Pendean متعلق به قرن ۱۷ بود. امروزه این موزه سرباز دارای انواع ساختمان‌ها و حتی یک جرثقیل چوبی، یک آسیاب آبی و یک چرخ عصارخانه است.

روزها و ساعات کاری

  • از ۱ ژانویه تا ۲۳ دسامبر: همه روزه
  • ۲۴ و ۲۵ دسامبر: بسته
  • ۲۶ و ۲۷ دسامبر: باز به مناسبت کریسمس
  • ۲۸ تا ۳۱ دسامبر: بسته
  • خارج از ساعات تابستانی بریتانیا: از ۱۰:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • طی ساعات تابستانی بریتانیا: از ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ عصر (مغازه در ساعت ۵:۳۰ بسته می‌شود)

در موقعیت‌های مختلف ساعات کار مختلف است؛ پس حتما وب‌سایت را بررسی کنید.

تلفن‌ها و آدرس سایت: 

  • تلفن اطلاعات: ۰۱۲۴۳۸۱۱۴۸
  • تلفن تماس: ۰۱۲۴۳۸۱۱۳۶۳
  • وب‌سایت:  www.wealddown.co.uk

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه