تریپ ادوایزر بلیط فروشی برای تماشای حیوانات اسیر را متوقف کرد

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
تریپ ادوایزر بلیط فروشی برای تماشای حیوانات اسیر را متوقف کرد

تریپ ادوایزر در اقدامی دیگر در جهت حفظ رفاه حیوانات، اعلام کرد فروش بلیط آن دسته از سایت‌های گردشگری که نهنگ‌ها و دلفین‌ها را در اسارت نگه می‌دارند، متوقف می‌کند.

تریپ ادوایزر، غول آنلاین مسافرتی، در حال ایجاد تغییراتی بزرگ در خط مشی خود در قبال جاذبه‌های گردشگری حیات وحش است. چندی پیش این شرکت اعلام کرد دیگر برای جاذبه‌هایی که نهنگ‌ها و دلفین‌ها را به اسارت می‌گیرند، بلیط نمی‌فروشد و درآمدهای خود را از این‌گونه مقاصد گردشگری قطع می‌کند.

درموت هالپین، رئیس بخش تجارب و خانه‌های اجاره‌ای تریپ ادوایزر، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

هدف ما، نه‌تنها جلوگیری از پرورش نسل‌های آینده‌ی نهنگ‌ها و دلفین‌ها در اسارت است، بلکه [می‌خواهیم دست‌اندرکاران] صنعت گردشگری را به‌سمت الگوهای جایگزین، مانند پناهگاه‌های ساحلی، سوق بدهیم که نیازهای جمعیت اسیر فعلی را بهتر فراهم می‌کند.

تریپ ادوایزر

طبق بیانیه‌ی تریپ ادوایزر، اقدام فوق جدیدترین اصلاح انجام‌شده در خط مشی این شرکت در جهت حفظ رفاه حیوانات است. تریپ ادوایزر، خط مشی رفاه حیوانات خود را در سال ۲۰۱۶ تدوین کرد. این خط مشی به تشریح تجربیات و رویدادهای خاصی می‌پردازد که تریپ ادوایزر تمایلی به مشارکت در آن‌ها و فروش بلیط برای آن‌ها ندارد. رویدادهایی که حیوانات را وادار به اجرای حرکاتی تحقیرآمیز یا سایر رفتارهای غیرطبیعی می‌کنند یا تجاربی که در آن‌ها، گردشگران با حیوانات وحشی به‌اسارت گرفته شده تماس فیزیکی برقرار می‌کنند، از آن جمله موارد هستند.

تریپ ادوایزر، نوازش ببرها و فیل‌سواری را به‌عنوان دو نمونه از تجربه‌های خاصی نام برد که با توجه به خط مشی جدید ممنوع هستند. علاوه‌ بر آن، این سایت مسافرتی تاثیرگذار، در خصوص خط مشی جدید خود در قبال آببازسانان (آببازان نوعی از پستانداران دریایی هستند که نهنگ‌ها و دلفین‌ها را هم در بر می‌گیرد)، بر این موضوع صحه گذارده است که جاذبه‌های گردشگری بزرگی مانند پارک‌های SeeWorld نیز مشمول قانون جدید هستند.

سی ان ان، در تماسی تلفنی با تریپ ادوایزر خواستار توضیحات بیشتر این سایت گردشگری درباره‌ی خط مشی جدید آن شد. آن‌ها تصریح کردند که اگرچه آن‌ها بلیط‌های این‌گونه جاذبه‌های گردشگری را نخواهند فروخت؛ اما اسامی آن‌ها را از سایت خود که کاربران عکس‌ها و نظرات خود را با سایر مسافران به اشتراک می‌گذارند، حذف نخواهند کرد.

مطالب مرتبط:

منبع edition.cnn

دیدگاه