مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد از نظر ایران هتل آنلاین

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد از نظر ایران هتل آنلاین

شهر مشهد كه همه ما ایرانیان و دیگر مسلمانان جهان همیشه در آرزوی سفر به آن و زیارت امام رضا (ع) می باشیم، شهری است كه وجود حرمی پر فروغ در آن، این شهر را از دیگر شهر ها متمایز كرده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در این سفرنامه و مقاله گردشگری سعی بر این شده كه پیرامون جاذبه‌های گردشگری دیگری كه در شهر مشهد و اطراف آن وجود دارد و كمتر از آن‌ها یاد می‌شود صحبت كرد. استان خراسان رضوی و به‌ویژه مشهد به‌دلیل شرایط خاص از لحاظ جغرافیایی و مذهبی و تاریخی، تقریبا در تمام سال مهد مسافران و گردشگران و به‌ویژه زائران است كه این امر جذابیت سفر به این شهر را برای همگان بیشتر می كند. فراموش نکنید که هتل‌های مشهد را با تخفیف های ویژه می‌توانید در سایت ایران هتل آنلاین رزرو کنید.

استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران واقع شده است. همچنین شهر مشهد در قلب این استان و از پرجمعیت‌ترین شهر های ایران به شمار می‌آید. از اهمیت این شهر همین بس كه روزگاری در زمان افشاریان پایتخت كشور بوده است. این شهر در استانی كوهستانی واقع شده است. آب و هوایی سرد در زمستان و گرم و خشك در تابستان شرایط اقلیمی ویژه‌ای را به این منطقه داده است. در این مقاله سعی خواهیم كرد كه به مكان های دیدنی و گردشگری شهر مشهد بپردازیم.

حرم رضوی

حرم امام هشتم شیعیان همواره قطب گردشگری و زیارتی كشور و جهان شیعیان است. حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس نگینی است كه از دور می درخشد و ماوایی برای همه عاشقان و دلسوختگان است. امام شیعیان در سال ۲۰۳ هجری به شهادت رسیده و از آن روز تا كنون روزبه‌روز به گستردگی و زیبایی حرم آن افزوده شده است. مجموعه آرامگاه ها، مساجد، صحن ها، موزه ها و اماكن رفاهی گرداگرد هم جمع شده و به جذابیت این مكان مقدس در شهر مشهد افزوده است. شهری كه در دل خود بهترین اماكن و اقامتگاه ها و هتل‌های ایران را جای داده است.

مشهد بریم

مسجد گوهرشاد

در میان صحن ها و مساجد اطراف حرم، می‌توان به مسجد زیبای گوهرشاد كه در جنوب حرم رضوی واقع شده است اشاره كرد. مسجدی زیبا با معماری و كاشی كاری هنرمندانه خود كه به دستور گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ، در مجاورت حرم امام هشتم ساخته شده و از پر بازدید ترین و شلوغ‌ترین مساجد ایران است. این مسجد مقدس و زیبا طی سال‌های گذشته بارها به‌دلیل عوامل طبیعی و سیاسی آسیب هایی دیده است، ولی زیباتر از قبل همچنان در جوار حرم میزبان زائران این سرا است.

صحن مسجد گوهرشاد وسعتی در حدود ۲۸۰۰ متر مربع دارد. دیوارهای داخلی این بخش از مسجد با سنگ های تیره تزیین شده است. کف صحن به‌وسیله سنگ های شش گوشه پوشش داده شده است. 

مجموعه موزه های آستان قدس رضوی

از دیگر جذابیت‌های شهر مشهد تجمع بزرگ‌ترین موزه ها و گنجینه های ایران در كنار حرم مطهر است. می‌توان به برخی از این مجموعه ها كه در كنار مسجد گوهرشاد و مقبره شیخ بهایی دور هم جمع شده‌اند از جمله: گنجینه حرم رضوی، گنجینه اسكناس ها، تمبرها، موزه فرش، گنجینه قرآن و دیگر موزه های موجود اشاره کرد.

مجموعه پارك كوهسنگی

این پارك زیبا و سرسبز كه از بهترین مكان ها جهت استراحت و طبیعت گردی مسافران و گردشگران و زائران در شهر مشهد است از بزرگ‌ترین پارك ها و مراكز تفریحی شهر مشهد است. این پارك زیبا در انتهای بلوار كوهسنگی در شهر مشهد روی رشته كوه بینالود واقع شده است. از جمله اقامتگاه های نزدیك به این پارك زیبا می‌توان به هتل لاله مشهد اشاره كرد.

بازار رضا

همیشه بازارها از دیدنی ها و زیبایی‌های هر سفری است كه گردشگران را به خود جذب می كند. شهر مشهد جایگاه بازارها و مجموعه های بزرگ تجاری است كه «بازار رضا مشهد» یكی از قدیمی ترین و زیباترین آن‌ها است كه در سال ۱۳۵۵ در مجاورت حرم در خیابان امام رضا به وجود آمده است. بازاری كه محل فروش سوغات این شهر است و در دو طبقه احداث شده است. از بین هتل‌های همجوار با این بازار بزرگ می‌توان به هتل الماس مشهد و هتل آپارتمان یاران مشهد اشاره كرد.

مجموعه باغ موزه نادری

در این باغ موزه كه در ضلع شمال غربی چهارراه شهدای مشهد واقع شده است، یادبود نادرشاه افشار ساخته شده است. این مجموعه از دو قسمت آرامگاه و موزه ساخته شده كه همه ساله محلی برای بازدید گردشگران و زائران است. این مجموعه فاخر در سال ۱۳۴۲ توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده است.

حمام مهدی قلی بیك

این حمام تاریخی كه در سال ۱۰۲۷ توسط یكی از امرای تیموری احداث شده است و در نزدیكی بازار بزرگ مشهد و میدان 72 تن قرار دارد. این مجموعه تاریخی سال هاست وقف حرم رضوی گشته و به موزه تغییر كاربری داده است. این محل مكانی مناسب برای علاقه‌مندان به تاریخ و وسایل و ابزار آلات قدیمی است.

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد بزرگ‌ترین و تنها مجموعه پرندگان در شرق كشور است كه در منطقه گردشگری سپاد، نزدیك به میدان خیام واقع شده است. این مجموعه تفریحی و دیدنی با گرد هم آوردن انواع گونه های كمیاب پرندگان آفریقایی، آسیایی توانسته است از دیدنی ترین مكان های تفریحی در شهر مشهد قرار گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع iranhotelonline

دیدگاه