چشم لندن برای اولین بار برعکس چرخید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
چشم لندن برای اولین بار برعکس چرخید

چشم لندن، یکی از جاذبه‌های دیدنی و پرطرفدار شهر لندن به شمار می‌رود که ‌به مناسبت پایان ساعت تابستانی بریتانیا، برای اولین بار به‌مدت یک ساعت برعکس چرخید.

چشم لندن تقریباً برای ۲۰ سال در حال چرخیدن بوده و مناظری خارق‌العاده از پایتخت انگلیس را پیشکش بازدیدکنندگان کرده است. تا اینکه این چرخ‌وفلک عظیم در روز جمعه، سوم آبان،‌ برای مدت یک ساعت برعکس چرخید و این اولین باری بود که از زمان آغاز به کارش در جهت معکوس می‌چرخید.

این اتفاق عجیب که فقط یک ساعت طول کشید، به افتخار یکی از آخرین صبح‌های ساعت تابستانی بریتانیا اتفاق افتاد. در بریتانیا ساعت‌ها از روز یکشنبه (پنج آبان) یک ساعت به عقب کشیده می‌شود و مطابق با ساعت گرینویچ می‌شود تا مردم زمان بیشتری برای استراحت داشته باشند. علاوه بر چرخش معکوس چشم لندن، چراغ‌های آن به رنگ قرمز و سفید درآمدند و با نمایش نور صبح‌گاهی از بازدیدکنندگان استقبال کردند.

چشم لندن

سانی جوهال (Sunny Jouhal)، مدیرکل چشم لندن، می‌گوید:

امسال ما می‌خواستیم پایان ساعت تابستانی بریتانیا را با تجربه‌ای جدید نشان دهیم. چرخیدن معکوس چشم لندن با این هدف انجام شد تا این چشم‌انداز نمادین را از منظری جدید به نمایش بگذاریم.

چشم لندن که به‌عنوان یک جاذبه‌ی موقت برای جشن‌گرفتن هزاره‌ی جدید طراحی شده و در اصل قرار بود که فقط برای پنج سال باز باشد، به یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی لندن تبدیل شده است. این چرخ‌وفلک بزرگ با ‌۱۳۵ متر ارتفاع مشرف به رودخانه‌ی تایمز است و با هر بار چرخیدن آن که ۳۰ دقیقه زمان می‌برد، گردشگران می‌توانند شاهد مناظری ۳۶۰ درجه از کل لندن باشند و در صورت مساعدبودن هوا، حتی چشم‌انداز بیرون شهر را نیز تماشا کنند.

چشم لندن

چشم لندن که گفته می‌شود بلندترین چرخ‌وفلک دنیا است، ۳۲ کپسول کاملاً محصور دارد (هر یک نمادی از ۳۲ منطقه‌ی لندن بزرگ هستند) که با سرعت ۰٫۹ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. در هر کپسول حداکثر ۲۵ نفر جا می‌شود، با این حال فضای کافی برای راه‌رفتن در آن وجود دارد و گردشگران می‌توانند چشم‌انداز دیدنی اطراف را به نظاره بنشینند. کسانی که می‌خواهند لحظاتی رمانتیک داشته باشند، می‌توانند کپسول کوپید (Cupid's Capsule)‌ را انتخاب کنند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه