گران‌ترین پارکینگ دنیا حدود یک میلیون دلار فروخته شد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
گران‌ترین پارکینگ دنیا حدود یک میلیون دلار فروخته شد

پارکینگی به مبلغ ۹۶۹ هزار دلار در برج سنتر هنگ کنگ فروخته شد و رکورد جدیدی در قیمت گران‌ترین پارکینگ دنیا به ثبت رسید.

هنگ کنگ، پایتخت اقتصادی جهانی، بهشتی برای عاشقان غذا و محلی است که داشتن خودرو می‌تواند بسیار گران‌تر از تملک خانه تمام شود.

برای مثال، طبق گزارش‌ها، تاجر جانی چیونگ (Johnny Cheung) در در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹، پارکینگی به وسعت ۱۲.۵ مترمربع را به قیمت باورنکردنی ۹۶۹ هزار دلار به خریداری ناشناس فروخت. این پارکینگ در مقابل برج اداری ۷۳ طبقه‌ی سنتر و در منطقه‌ی شلوغ سنترال هنگ کنگ قرار دارد. شرکت‌های مانند دی‌بی‌اس بانک و مؤسسه‌ی حقوقی Robertsons Solicitors در این برج، دفتر دارند. جانی چیونگ مالک چهار پارکینگ از ۴۰۰ پارکینگ برج سنتر بود که پیش‌تر سه پارکینگ را با قیمتی ۶ رقمی به فروش رسانده بود.

هنگ کنگ

هنگ کنگ به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین جزایر دنیا، از دیرباز اهمیت ویژه‌ای برای فضای پارکینگ قائل بوده است. رکورد پیشین گران‌ترین فضای پارکینگ این شهر به پارکینگی در مقابل مجتمع آپارتمانی لوکس کاولون تعلق دارد که در سال ۲۰۱۸ با قیمت ۷۶۰ هزار دلار به فروش رفت.

البته فقط قیمت پارکینگ نیست که چنین مبلغ بالایی دارد، شاخص سالانه‌ی هزینه‌های زندگی مؤسسه‌ی مرسر، هنگ کنگ را به‌عنوان گران‌ترین شهر برای زندگی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ معرفی کرده است. درعینِ حال، طبق گزارش گروه سی‌بی‌آرئی که یک شرکت املاک و مستغلات آمریکایی است، میانگین قیمت خانه در هنگ کنگ ۱.۲۳۵ میلیون دلار است و همین موضوع، هنگ کنگ را در صدر فهرست گران‌ترین بازارهای املاک و مستغلات و بالاتر از سنگاپور، لندن و نیویورک قرار می‌دهد.

زمان فروش این پارکینگ نیز در نوع خود جالب است؛ چراکه به‌خاطر تظاهرات‌های ضددولتی در هنگ کنگ که وارد پنجمین ماه خود می‌شود، سؤالاتی مطرح شده بود که آیا شهرت این شهر به‌عنوان یک مرکز مالی در معرض خطر است یا خیر. کارکنان دولتی که توانایی پرداخت هزینه‌ی فضای پارکینگ در برج سنتر را ندارند، می‌توانند با کمتر از ۱۰ دلار از متروی MTR استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه