6 کاری که هنگام سفر برای جلوگیری از هدر رفت پول و اتلاف وقت نباید انجام دهیم

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
6 کاری که هنگام سفر برای جلوگیری از هدر رفت پول و اتلاف وقت نباید انجام دهیم

سفر همیشه شامل هزینه‌های اضافی و بی‌خودی است که با کمی دقت و رعایت یکسری نکات می‌توان جلوی آن‌ها را گرفت. طوری که بعد سفر به این فکر نکنید که چرا هزینه سفر من بی‌دلیل زیاد شده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سفرنامه نویسان همیشه در مورد اینکه چه کاری باید در سفر انجام دهید صحبت می‌کنند. درباره تمام جاذبه‌ها و کارهایی که باید انجام دهید صحبت می‌کنند. به اینجا بروید، این کار را انجام دهید، این مکان را ببینید. اما در مورد کارهایی که نباید در سفر انجام دهید چه؟

اشتباهات زیادی وجود دارد که مسافران در هنگام سفر انجام می‌دهند که باعث هدر رفت پول، اتلاف وقت و از دست دادن فرصت‌هایی می‌شوند. گفتن آنچه باید انجام دهیم آسان است، اما بعضی اوقات فراموش می‌کنیم که مواردی که در سفر نباید انجام دهیم را ذکر کنیم.

بسیاری از کارهای معمول سفر مانند رزرو زود هنگام در جهانی که به‌طور فزاینده به‌سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، انجام می‌شوند. ما اعتقاد داریم که با گفتن این جمله به مسافران "هی دیگر این کار را نکنید" ما به ساخت افسانه‌های بسیار ادامه می‌دهیم. ما خودمان ترفندهایی را می‌دانیم، اما اگر آن‌ها را به عموم مردم نگوییم، آن‌ها نخواهند دانست!

بنابراین امروز، ما قصد داریم برخی از اشتباهات معمول سفر را که باید از آن‌ها دوری کنید را، به اشتراک بگذاریم. بسیاری از افراد در گذشته بسیاری از این اشتباهات را مرتکب شده‌اند، اما انجام اشتباهات به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید آن‌ها را به‌درستی انجام دهید.

اگر از انجام این اشتباهات متداول خودداری کنید، ارزان‌تر، باهوش‌تر و طولانی‌تر سفر خواهید کرد و با روش‌های پس انداز پول بیشتر آشنا خواهید شد.

  1. در نزدیکی یک مکان گردشگری بزرگ غذا نخورید

خوردن غذا در نزدیکی هر جاذبه گردشگری مهم دو برابر هزینه خواهد داشت و نیمی از عطر و طعم آنچه در جای دیگر پیدا خواهید کرد را خواهد داشت. هنگامی که رستوران‌های اطراف مکان‌های گردشگری مهم بدانند مردم دیگر به اقامتگاه‌های خود برنمی‌گردند، دیگر لازم نیست نگران کیفیت غذای خود باشند. به هر حال، گردشگران در مورد غذاهای با کیفیت محلی چه می‌دانند، درست است؟ آن‌ها تازه وارد این مکان شدند. برای آن‌ها این مکان شگفت انگیز است و وقتی به خانه خود برمی‌گردند خوشحال هستند و در مورد چگونگی خوردن پیتزا "شگفت انگیز" در مقابل کولوسئوم صحبت می‌کنند. رستوران‌ها نیز انگیزه لازم برای درجه یک بودن را ندارند.

بااین‌حال، رستوران‌های محلی و غیر معتبر باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند وگرنه سایر افراد محلی از رفتن به آنجا خودداری می‌کنند. این رستوران‌ها غذای بی‌کیفیت ارائه نمی‌دهند. به‌جای غذا خوردن در مکان‌های توریستی، حداقل پنج خیابان را قدم بزنید. هرچه دورتر باشید، غذای محلی، ارزان‌تر و خوشمزه‌تری پیدا خواهید کرد. از رستوران‌هایی که دارای منوهای خوش نما و به چندین زبان هستند خودداری کنید. این یک نشانه از دام توریستی است.

  1. فقط به موتورهای جستجوگر آمریکایی تکیه نکنید

بلیط هواپیما چارتری

همه موتورهای جست‌وجو مهم نیست که در کجای دنیا قرار داشته باشند، اما با محدود کردن خود با موتورهای جست‌و‌جوی بزرگ، شانس پیدا کردن بلیط ارزان و چارتری را کاهش می‌دهید.

بسیاری از سایت‌ها خطوط هوایی ارزان‌تر و چارتری را ندارند. از چسبیدن به یک موتور جست‌وجو و یک وب‌سایت خاص خودداری کنید و افق‌های دید خود را گسترش دهید. ما همیشه وقتی که به‌دنبال پروازهای ارزان هستیم با سامتیک شروع می‌کنیم:

سامتیک، همیشه بیشتر خطوط هوایی را دارد که بهترین قیمت‌ها را ارائه می‌دهد و می‌توانید با رزرو آنلاین از طریق آن در هزینه سفر خود صرفه‌جویی کنید. بلیط هواپیما چارتری سامتیک بهترین راه برای هدر رفت پول برای سفر با هواپیما است.

  1. در فرودگاه پول تبدیل نکنید

در صورت انجام این کار بدترین نرخ ارز را دریافت خواهید کرد. آتش زدن پول بهتر از این کار است. برای به دست آوردن بهترین نرخ، از دستگاه خودپرداز یا کارت اعتباری استفاده کنید. این تبدیل ممکن است به نرخ بین بانکی نزدیک باشد که مطمئن می‌شوید که پولتان از بین نمی‌رود.

هرگز تبدیل پول نقدی انجام ندهید، مگر اینکه کاملا مجبور شوید. زمانی که کارت دستگاه خودپرداز کار نکند، مجبور هستید مبلغی را در فرودگاه تبدیل کنید و این یکی از مواقع اضطراری است. اگر نیاز به تبادل پول دارید، سعی کنید این کار را در مرکز شهر انجام دهید که نرخ بهتری دریافت خواهید کرد و دستمزد کمتری نیز پرداخت خواهید کرد.

  1. بیمه سفر را از دست ندهید

ممکن است این یک هزینه اضافی مسخره به نظر برسد، اما سفر در مورد ناشناخته‌ها است و شما هرگز نمی‌دانید چه اتفاقی می‌تواند در سفر برای شما رخ دهد. می‌تواند پای شما بشکند، دوربین خود را از دست دهید، با شیرجه در آب به پرده گوش خود آسیب بزنید، یا مجبور شوید یک کشور را به‌دلیل یک فاجعه طبیعی ترک کنید. بیمه مسافرتی هنگامی که در خارج از کشور هستید از شما محافظت می‌کند و نباید از آن اجتناب کنید؛ این یکی از هوشمندانه‌ترین چیزهایی است که در سفر دریافت می‌کنید. بیمه سفری برای محافظت از شما در برابر شرایط اضطراری پزشکی و غیر پزشکی در سفر درکنار شما وجود دارد.

اگر اتفاقی برای شما بیفتد و بیمه نداشته باشید، می‌تواند هزینه بالایی برای شما داشته باشد.

  1. تاکسی نگیرید

تاکسی

تاکسی‌ها جایی هستند که پول را هدر می‌دهند؛ آن‌ها همیشه گران هستند. آن‌ها را رها کنید. تنها زمانی که ارزش استفاده دارند جایی است که کرایه آن بین تعدادی تقسیم می‌شود یا نیاز دارید که اواخر شب به جایی بروید. تا حد امکان از حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید.

  1. هاستل‌ها را فراموش نکنید

اکثر مردم فکر می‌کنند که هاستل‌ها بو می‌دهند، کثیف هستند و دارای تختخواب هستند که تنها به دانشجویان فقیر دانشگاه اختصاص دارند. این یک کلیشه رایج است که در طول سال‌ها در تلویزیون و فیلم‌ها پدید آمده است. بسیاری از افراد وقتی به آن‌ها می‌گویید در هاستل اقامت دارید، وحشت می‌کنند. این افراد عکس‌هایی را که در دهه 1970 در ذهنشان باقی مانده است، تصور می‌کنند و احتمالا از شما می‌خواهند که مراقب باشید.

در حالی که قبلا هاستل‌ها به این صورت بودند، امروزه اکثر هاستل‌ها از بیشتر هتل‌ها تمیزتر هستند! آن‌ها امکانات متنوعی را ارائه می‌دهند، از استخر گرفته تا اتاق‌های تماشای فیلم، ایکس‌باکس، استفاده رایگان از رایانه و امکانات رختشویی و همچنین تورهای منظم، سفرهای روزانه، وای‌فای رایگان و اتاق‌های خصوصی کوچک که مناسب خانواده‌ها، زوج‌ها یا سالمندان است. کسانی که می‌خواهند با هزینه کمتر مسافرت کنند، هاستل‌ها گزینه مناسبی هستند.

هاستل‌های مدرن فقط مخصوص مسافران بک پکر نیست، بلکه برای افرادی که به‌دنبال حضور در جامعه هستید نیز مناسب است. هاستل‌ها مکانی برای افراد هم‌فکر و دوست‌دار سفر هستند.

مطالب مرتبط:

منبع samtik

دیدگاه