افتتاح نخستین پارک موضوعی با محوریت مونوپولی در هنگ کنگ

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
افتتاح نخستین پارک موضوعی با محوریت مونوپولی در هنگ کنگ

با آقای مونوپولی ۸۴ ساله که آشنا هستید. اگر مشتاق دیدن او هستید، می‌توانید به هنگ کنگ سفر کنید و ساعاتی را در خانه‌ی او سر کنید.

قله ویکتوریا (Victoria Peak که با نام The Peak نیز شناخته می‌شود) در هنگ کنگ، که شامل منطقه‌ی اعیان‌نشینی است که دو مورد از گران‌ترین خانه‌های جهان را در خود جای داده و به‌زودی صاحب یک همسایه‌ی جدید می‌شود؛ «ریچ آنکل پنی بگز» یا همان «آقای مونوپولی» معروف با همان سبیل‌های پرپشت و کلاهی که همیشه بر سر دارد. گفته می‌شود پارک موضوعی «مونوپولی دریمز» (Monopoly Dreams) که قرار است روز ۲۶ اکتبر در منطقه‌ی ویکتوریا پیک افتتاح شود، اولین جاذبه‌ی گردشگری جهان به شمار می‌آید که به‌طور کامل با محوریت این بازی ۸۴ ساله ساخته شده است.

پارک موضوعی مونوپولی دریمز / Monopoly Dreams

گری چان، مدیر ارشد عملیاتی مونوپولی دریمز، به سایت «CNN Travel» می‌گوید:

[منطقه‌ی] پیک ارزشمندترین زمین در نسخه‌ی هنگ کنگی مونوپولی است... به همین دلیل بود که ما این مکان را برای آغاز کار انتخاب کردیم.

پارک موضوعی مونوپولی دریمز / Monopoly Dreams

بازی فکری مونوپولی که در سال ۱۹۳۵ تولید شد، یکی از پرطرفدارترین بازی‌های جهان به‌شمار می‌آید. این بازی به بیشتر از ۴۰ زبان ترجمه شده است و در بیشتر از ۱۰۰ کشور جهان فروخته می‌شود. اولین نسخه‌ی چینی آن به نام «چوی یوئن وانگ چون» (Choi Yuen Kwong Chun) در سال ۱۹۶۵ معرفی شد و در آن، به خانه‌های واقعی و مسیرهای ریلی محلی اشاره شده بود.

پارک موضوعی مونوپولی دریمز / Monopoly Dreams

جاذبه‌ی گردشگری جدید هنگ‌کنگ در مساحتی بیش از ۱۸۰۰ متر مربع بنا می‌شود و محصول مشترک هزیرو (Hasbro)، مالک بازی‌های فکری مونوپولی، و مونوپولی دریمز، شرکتی که مسئولیت طراحی و ساخت این جاذبه‌ی گردشگری و تفریحی جدید هنگ کنگ را به عهده دارد، است.

آغاز راه

پارک موضوعی مونوپولی دریمز / Monopoly Dreams

چان می‌گوید:

بزرگ‌ترین [چالش پیش روی ما] آن است که چگونه بازی دو بعدی را به شکل یک تجربه‌ی همه‌جانبه به تحرک واداریم. از آنجا که آن، بازی بسیار محبوبی است، نمی‌خواهیم بازدیدکنندگان چیزی را ببینند و انتظار داشته باشند که همه از آن خبر دارند.

امیدواریم این جاذبه بتواند عناصر آشنا را به تجربه‌هایی تعاملی و باطراوت تبدیل کند.

پارک موضوعی مونوپولی دریمز / Monopoly Dreams

آقای مونوپولی، ستاره‌ی پارک موضوعی جدید منطقه‌ی اعیان‌نشین پیک خواهد بود. بازدیدکنندگان ابتدا سوار یک آسانسور می‌شوند تا به اقامتگاه مخفی وی وارد شوند. این اقامتگاه، یکی از هفت فضای موضوعی مهم در پارک جدید است. خانه‌ی او شامل کلکسیون‌های کمیاب مونوپولی و ماشین مسابقه‌ای آنتیک او، یعنی همان ماشین فلزی کلاسیک آقای مونوپولی است که در اندازه‌ی بزرگ تهیه شده و یادآور بازی‌های مونوپولی است.

پس از آنکه بازدیدکنندگان از تونل مجهز به لامپ‌های نئونی «Pass Go» عبور می‌کنند، به شهر مونوپولی می‌رسند.

طلا و بلیط‌های واقعی پرواز برنده شوید

پارک موضوعی مونوپولی دریمز / Monopoly Dreams

پارک موضوعی مونوپولی دریمز، همه‌ی عناصر کلاسیک مونوپولی را در خود به صورت یکجا دارد؛ ازجمله زندان، امداد آب، شرکت برق و سایر موارد. اما برخی از مناطق موضوعی شامل برنامه‌های تعاملی هم هستند. برای نمونه، بازدیدکنندگان در «بانک» می‌توانند کوپن‌های مونوپولی را نقد کنند و سپس، پول‌های خود را برای خرید سوغاتی در فروشگاه پارک و صرف قهوه در کافه‌ی آن خرج کنند.

پارک موضوعی مونوپولی دریمز / Monopoly Dreams

ایستگاه قطار در پارک موضوعی جدید هنگ کنگ دارای یک سینمای چهار بعدی است که فیلم کوتاهی درباره‌ی ماجراجویی آقای مونوپولی و سگش پخش می‌کند. مهم‌ترین بخش پارک، بازی فکری شانس (Fortune Board) است که بازدیدکنندگان می‌توانند شانس خود را برای برنده‌شدن و کسب جایزه امتحان کنند. جوایز این بازی از بلیط پرواز کلاس تجاری تا کوپن‌های غذا را در بر می‌گیرد.

پارک موضوعی مونوپولی دریمز / Monopoly Dreams

قیمتی‌ترین جایزه در بازی شانس، یک پلاک از جنس طلای خالص به وزن یک کیلوگرم است.

لی می‌گوید:

هدف آن است که هیچکدام از بازیکنان دست خالی به خانه نروند.

برنامه‌های توسعه

پارک موضوعی مونوپولی دریمز / Monopoly Dreams

افزون‌بر کالاهای مرسوم مانند ماگ و جاکلیدی، نسخه‌های متنوع و ویژه‌ای از بازی‌های مختلق آقای مونوپولی را هم می‌توان از این فروشگاه خرید. کافه‌ی مونوپولی نیز خوراکی‌ها و اسنک‌های متنوعی سرو می‌کند.

برای سفر به هنگ کنگ می‌توانید از سایت کجارو استفاده کنید و ارزان‌ترین و بهترین تور هنگ کنگ را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید. اما، اگر برای رفتن به هنگ کنگ با سختی مواجه هستید، نگران نباشید. نمایندگان شرکت سازنده‌ی مونوپولی دریمز به CNN Travel گفته‌اند که برای راه‌اندازی دومین پارک خود دنبال مکانی مناسب در ملبورن، استرالیا، هستند.

مطالب مرتبط:

منبع edition.cnn

دیدگاه