به زودی هتلی در محوطه کاخ ورسای فرانسه افتتاح می‌شود

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
به زودی هتلی در محوطه کاخ ورسای فرانسه افتتاح می‌شود

هتل گراند کنترل با فرارسیدن سال ۲۰۲۰ در محوطه‌ی کاخ ورسای افتتاح خواهد شد و با ۱۴ اتاق و رستوران و استخر سرپوشیده، پذیرایی شاهانه‌ای از مهمانان خود خواهد کرد.

گردشگران کاخ باشکوه ورسای فرانسه با فرارسیدن بهار ۲۰۲۰ دیگری مجبور نیستند که برای اقامتی شاهانه به‌جای دوری بروند. هتل «گراند کنترل» (Le Grand Contrôle) در محوطه‌ی همین کاخ قرار دارد و ساختمان‌های تاریخی نزدیک به تالار آینه‌ به اقامتگاهی لوکس تبدیل شده‌اند که یک رستوران فوق‌العاده و استخر سرپوشیده نیز دارد و همچون جواهری در این قصر می‌درخشد.

کاخ ورسای

برنامه‌های ساخت هتل گراند کنترل با فراخوان سال ۲۰۱۵ برای طرح‌های پیشنهادی تبدیل سه ساختمان‌ قدیمی قرن ۱۷ و ۱۸ در مجاورت کاخ ورسای به یک هتل لوکس کلید زده شد. در وب‌سایت گروه هتل‌های Airelles Collection آمده است، برای اینکه هتل مذکور با محیط سلطنتی کاخ که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است، تناسب یک‌پارچه‌ای داشته باشد، به سبک قرن هجدهم خواهد بود و کریستوفر تولمر (Christophe Tollemer)، وظیفه‌ی معماری و طراحی داخلی آن را برعهده خواهد داشت.

کاخ ورسای در زمان حکومت لوئی شانزدهم و ماری آنتوانت تا زمان انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹، به‌عنوان اقامتگاه سلطنتی مورد استفاده بود. این کاخ حدوداً یک ساعت با پاریس فاصله داشته و با ۲۳۰۰ اتاق، تقریبا ۶۳ هزار مترمربع وسعت دارد. املاک ورسای امروزه به حدود ۸۰۰ هکتار می‌رسد. به‌زودی بازدیدکنندگان دیگری نیازی نیست برای اقامت شبانه، از املاک ورسای بیرون بروند.

هتل گراند کنترل شامل ۱۴ اتاق و آپارتمان، رستوران آلین دوکاسه، مرکز سلامتی و استخر سرپوشیده خواهد بود. دسترسی و تجربه‌های اختصاصی از کاخ ورسای نیز در اختیار مهمانان هتل قرار می‌گیرد. قیمت اقامت در این هتل هنوز اعلام نشده است، اما رزرو جا از ماه دسامبر آغاز می‌شود. اسم هتل از یکی از ساختمان‌هایی که تغییر کاربری داده می‌شود، انتخاب شده است. ساختمان گراند کنترل، در دهه‌ی ۱۶۸۰ توسط معمار فرانسوی، ژول آردوئن مانسار (Jules Hardouin Mansart) ساخته شد و از سال ۱۷۲۳ تا زمان انقلاب فرانسه به‌عنوان محلی برای مدیریت امور مالی کاخ مورد استفاده بود.

کاخ ورسای

هتل گراند کنترل، چشم‌اندازی زیبا از باغ نارنجستان پیشکش مهمانان می‌کند، جایی که درختان پرتقال، لیمو، خرزهره، نخل و انار در میان گونه‌های فراوان این باغ به چشم می‌خورند و گونه‌های استوایی و نیمه‌استوایی که در طول ماه‌های زمستان به محوطه‌هایی سرپوشیده منتقل می‌شوند. این درختان هنگام تابستان در بیش از ۱۰۰۰ گلدان در فضای سه هکتاری نارنجستان گسترده می‌شوند، به‌طوری که اطراف چهار محوطه‌ی چمن‌کاری و حوض مدور آن را احاطه می‌کنند. از این هتل همچنین می‌توان شاهد منظره‌ی استخر وسیع «Piece d'Eau des Suisses» بود که در دهه‌ی ۱۶۰۰ توسط گارد سوئیسی ساخته شد.

اگر شما هم مشتاق سفر به فرانسه و بازدید از کاخ ورسای هستید می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور فرانسه آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه