پروازی که کادر و مسافران آن زن بودند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
پروازی که کادر و مسافران آن زن بودند

شرکت هواپیمایی دلتا در پرواز وینگ که همه‌ی کادر و مسافرانش، زن بودند، روز بین‌المللی دختران در صنعت هوانوردی را گرامی‌ داشت و ۱۲۰ دختر جوان را به مقر ناسا در هیوستون برد.

یکی از ایرلاین‌های آمریکایی به‌مناسبت روز بین‌المللی دختران در صنعت هوانوردی، اخیراً ۱۲۰ دختر جوان ۱۲ تا ۱۸ ساله را از شهر سالت‌لیک‌سیتی به مقر ناسا در هیوستون برد. پنجمین سال پرواز «زنان الهام‌بخش نسل بعدی ما»، با هدف کاهش شکاف جنسیتی در صنعت هوایی انجام شد.

صنعت هوایی

برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز وینگ در سال ۲۰۱۹ به‌طور اختصاصی توسط زنان انجام شد و از خلبان تا کارکنان رمپ فرودگاه، کارکنان گیت سوارشدن مسافران و کارشناسان برج مراقبت، همگی زن بودند.

در هیوستون، این ۱۲۰ دختر با دنیای پرواز و اکتشافات فضایی انسان آشنا شدند، از مرکز کنترل مأموریت ناسا، ساختمان شماره ۹، مرکز فضایی جانسون و مرکر فضایی هیوستون دیدن کرده و با مربیان سایر کارگروه‌های مردانه هوانوردی از جمله خانم تکنسینی از تیم عملیات‌های فنی دلتا ملاقات کردند. آن‌ها همچنین با جانت اپس، فضانورد ناسا و مهندس هوافضا ناهار خوردند.

شرکت هواپیمایی دلتا در سال ۲۰۱۵ در تلاش برای تنوع‌بخشی در صنعتی مردانه، پرواز وینگ را به راه انداخت و از طریق این برنامه بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز دختر را به آسمان برده است. بث پول، مدیرکل - توسعه‌ی خلبان شرکت دلتا، می‌گوید:

در شرکت دلتا معتقدیم که شما باید با چشمان خود ببینید، تا بتوانید بخشی از آن شوید. با نشان‌دادن صنعت هوایی و مسیر دست‌یابی به آن به دختران جوان، کمک می‌کنیم که ۱۰ سال دیگر آن‌ها خلبان‌های دلتا و الهام‌بخش نسل بعدی زنان شوند. به این ترتیب تنوع جنسیتی را بهبود می‌دهیم و می‌توانیم خود را سردمدار این موضوع بدانیم.

صنعت هوایی

شرکت هواپیمایی دلتا نیز مشابه صنعت هوانوردی آمریکا، حدود پنج درصد از خلبان‌هایش، زن هستند. در طول چهار سال گذشته، ۷.۴ درصد از خلبانان استخدامی دلتا، زنان بوده‌اند. این شرکت همچنین با مدارسی که برنامه‌های علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات موسوم به «STEM» یا برنامه‌های هوانوردی دارند، همکاری می‌کند تا مسیر روشنی را در اختیار زنان علاقه‌مند به خلبانی قرار دهند.

برای خرید بلیط هواپیما در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، همیشه می‌توانید از طریق موتور جست‌وجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه