مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰
 مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

در سال‌های اخیر کشور کانادا به‌دلیل داشتن موقعیت ها و فراهم نمودن شرایط زندگی مناسب برای شهروندان خود، به یکی از بهترین کشورهای دنیا تبدیل شده است که هر ساله میزبان میلیون‌ها مهاجر از سراسر جهان است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که قصد مهاجرت به این کشور را دارید و به‌دنبال راهی مناسب هستید، بهتر است با سیستم اکسپرس اینتری آشنا شوید.

افراد بسیاری از طریق سیستم اکسپرس انتری در مدت زمان بسیار کمی موفق به دریافت اقامت کانادا شدند. اما سوال اصلی این جاست، چطور و چگونه می‌توان از این طریق قدم در خاک کانادا گذاشت و زندگی جدیدی را بنا کرد. سیستم اکسپرس اینتری ابتدا در سال 2015 معرفی شد و اغلب برای کارگران حرفه ای مورد استفاده قرار می گرفت که قصد کار در کانادا را داشتند. به همین دلیل این سیستم رفته رفته تبدیل به سیستم مهاجرتی جهانی کانادا شد. طبق گزارشاتی که کشور کانادا اعلام کرده است، تعداد افرادی که از طریق اکسپرس اینتری توانسته اند اقامت کشور کانادا را دریافت کنند، رو به افزایش است. اما اکسپرس اینتری دقیقا چیست؟

اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریتی است که توسط اداره شهروندی و مهاجرتی کانادا (IRCC) مورد استفاده قرار می گیرد تا به کمک آن فرایند ثبت درخواست مهاجرین را مدیریت و بررسی کنند. این سیستم یک سیستم رقابتی است به این صورت که تمامی متقاضیان مهاجرت به کانادا را در مقابل هم قرار می‌دهند و در میان آن‌ها شایسته ترین افراد انتخاب می‌شوند. این رتبه بندی بیشتر بر اساس سن، تحصیلات، میزان تسلط زبان، تجربه کاری و فاکتورهای دیگری است. در صورتی که بتوانید در رتبه بالاتری در سیستم اکسپرس اینتری قرار گیرید شانس دریافت اقامت کشور کانادا را تنها ظرف مدت چند ماه خواهید داشت. حال اگر طرفدار پرو پا قرص کانادا و مهاجرت به آن هستید، تعلل نکنید. وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی بین‌المللی دادگران حق و عدالت می‌توانند شما را از این طریق تا رسیدن به کانادا همراهی کنند.

یکی از مزایای عالی سیستم اکسپرس انتری این است که با کمک این سیستم هیچ محدودیت ثبت نامی وجود ندارد، بدین معنا که هر فردی به‌راحتی می‌تواند در این سیستم ثبت نام کند. اما آنچه اهمیت دارد این است که چطور خود را در رتبه بندی اکسپرس اینتری بالا ببریم و نمره بیشتری دریافت کنیم. همان طور که گفتیم فاکتورهای متفاوتی می‌تواند در رتبه بندی شما در اکسپرس اینتری تاثیر گذار باشد. موسسه حقوقی بین‌المللی دادگران حق و عدالت به‌عنوان یکی از بزرگ ترین موسسات مشاوره، با در اختیار داشتن یک سیستم جدید برای مهاجرت به کانادا یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیانی است که به‌دنبال کسب مشاوره و راهنمایی برای مهاجرت به کشور کانادا است.

چه موضوعاتی می‌توانند بر تسریع روند پردازش اکسپرس اینتری تاثیر گذارد؟

در 80 درصد موارد، افرادی که از طریق ویزای Express entry برای اخذ اقامت کانادا اقدام می‌کنند، در مدت شش ماه پرونده شان بررسی می‌شود. اما توجه داشته باشید که زمان پردازش پروفایل شما شامل ارسال دعوت نامه و کار های نهایی نمی‌شود. برخی مسائل می‌تواند روند ارائه اقامت کانادایی شما از طریق اکسپرس اینتری را به تاخیر بیندازد یا باعث تسریع روند کارتان شود. در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کشور محل اقامت: در برخی موارد، زمان بررسی پرونده های اکسپرس اینتری به کشور محل اقامت متقاضی بستگی دارد که بیشتر به‌دلیل اخذ مجوز های لازم و دریافت ویزا است.
  • نوع درخواست: مدت زمان برسی پرونده های اکسپرس اینتری همچنین به نوع ویزا و مجوز هایی که فرد متقاضی دریافت کرده است نیز بستگی دارد.
  • ناقص بودن مدارک: اگر پروفایل شما ناقص باشد، اداره شهروندی و مهاجرتی کانادا آن را بررسی نمی کند یا ممکن است درخواست اطلاعات و مدارک تکمیلی و بیشتری کند.

نحوه امتیاز دهی سیستم اکسپرس اینتری چگونه است؟

یکی از دغدغه های همیشگی افرادی که از طریق اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت کانادا اقدام می‌کنند، میزان امتیاز دریافتی شان در این سیستم است. اداره رسمی مهاجرت کانادا با ارائه ابزاری به نام CSR Tool اقدام به محاسبه دقیق امتیاز شما در سیستم اکسپرس اینتری کرده است. CRS یا همان Comprehensive Ranking System با دریافت پرسش های شما به سوالات مورد نظر، امتیازتان را بررسی کرده و شما را از نمره خود مطلع می سازد. مسلما برای بسیاری از شما استفاده از این ابزار سخت است، نمی دانید چگونه اطلاعات خود را وارد کنید. اصلا نترسید، ما برای این مشکل شما هم راه حلی داریم.

سیستم CRS به‌صورت کاملا رایگان با زبان فارسی ارائه ای دیگر از خدمات موسسه حقوقی بین‌المللی دادگران حق و عدالت است که در اختیار شما قرار دارد، شما می‌توانید با پاسخگویی صادقانه به سوالات مربوطه از نمره خود مطلع شوید. سوالاتی که در این ابزار از شما پرسیده می‌شود درباره سن، وضعیت تاهل، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مدرک زبان است.

لازم به ذکر است که اکسپرس اینتری، شامل برنامه‌های مهاجرتی برای نیروی کار متخصص، نیروی کار ماهر یا نیروی کار با تجربه در کانادا است. به این معنا که متقاضیان باید در یکی از طبقه‌بندی های کاری کانادا تجربه کار حرفه ای داشته باشند. این مشاغل در زمینه مدیریتی، تخصصی، فنی و حرفه ای هستند. بدین منظور که باید تجربه کاری مرتبطی با مهارت ذکر شده در پرونده مهاجرتی داشته باشید همچنین این تجربه باید در ده سال اخیر باشد.

تسلط به زبان انگلیسی یکی دیگر از توانایی ها و مهارت هایی است که باید داشته باشید. معیار اصلی سنجش سطح زبان CLB است که جهت افزایش نمره اکسپرس اینتری متقاضی باید حداقل نمره 7 را در چهار مهارت زبان اخذ کند. در خصوص تحصیلات هم به این‌گونه است که هرچه تحصیلات شما بیشتر باشد، شانس پذیرش تان بیشتر می‌شود. برای برخی از افراد نیز که دارای تحصیلات کانادایی هستند همین موضوع صادق است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه