جزییات طرح جدید مهاجرتی کانادا - ژانویه ۲۰۱۹

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
جزییات طرح جدید مهاجرتی کانادا - ژانویه ۲۰۱۹

بر اساس اطلاعیه جدید اداره مهاجرت کانادا و به نقل از سایت نیلگام، این کشور قصد دارد طی برنامه‌ای سه ساله برای بیش از یک میلیون مهاجر خارجی کارت اقامت دائم صادر کند.

احمد حسین- وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، با اعلام خبر تصویب طرح و برنامه مهاجرتی این کشور برای سه سال پیش رو اضافه کرد:

این طرح باهدف فراهم آوردن بستری مناسب برای ورود متقاضیان مهاجرت به کانادا اجرایی می‌شود و بر اساس آن، امکان مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا برای بیش از یک میلیون متقاضی خارجی تا سال ۲۰۲۱ فراهم می‌شود.

وزیر مهاجرت کانادا که خود یکی از مهاجران مسلمان اهل سومالی است، ضمن اشاره به این نکته که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۸۶ هزار نفر از طریق برنامه‌های مختلف مهاجرتی توانسته‌اند وارد کانادا شوند و کارت اقامت این کشور را نیز دریافت کرده‌اند، تاکید کرد:

بر اساس طرح مهاجرتی مذکور، پیش‌بینی می‌کنیم برای سال جاری میلادی این تعداد به ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

این در حالی است که کانادا با تنها ۳۰ میلیون نفر جمعیت پس از روسیه پهناورترین کشور جهان محسوب می‌شود (حدود ۱۰ میلیون کیلومتر مربع). از سوی دیگر رشد جمعیت در این کشور به‌شدت پایین بوده (کمتر از یک درصد) و نمودارهای سنی کانادا نشان می‌دهند جمعیت این کشور با میانگین سنی ۷/۴۰ سال، رو به پیر شدن است.

مهاجرت به کانادا

بر اساس این طرح، تعداد متقاضیانی که می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرتی در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اقامت کانادا را به‌دست بیاورند به‌ترتیب ۳۶۰ و ۳۷۰ هزار نفر خواهند بود. البته این تعداد شامل انواع ویزاهای تحصیلی، توریستی و بیزنسی کانادا نخواهد شد.

وزیر مهاجرت کانادا در بیانیه خبری معرفی این طرح، ضمن تشریح سازوکارهای قانونی برای اعطا اقامت موقت و دائم به متقاضیان خارجی تصریح کرد:

کانادا به‌ عنوان کشوری پیش‌گام در مسیر پیشرفت و توسعه از ورود مهاجرانی که به رشد بازار کار در این کشور کمک می‌کنند استقبال خواهد کرد تا از این طریق نیاز کانادا به نیروی کار در بخش‌های مختلف مرتفع شود.

احمد حسین تصریح کرد:

امروز کانادا با دو چالش بزرگ روبه‌رو است: جمعیت پا به سن گذاشته و نرخ پایین تولد. ما دومین کشور جهان از منظر وسعت هستیم؛ حال‌آنکه ازنظر جمعیت در رده سی‌وهشتم جهان قرارگرفته‌ایم و این نکته‌ای است که نیاز به اهتمام ویژه‌ دارد. نمودارهای جمعیتی در کانادا نشان می‌دهند تنها ۳۶ درصد جمعیت در رنج سنی ۱۸ تا ۴۴ سال قرار گرفته‌اند و تعداد این افراد پاسخگوی نیاز مبرم کشور به نیروی کار نیست.

اگر به مهاجرت به کانادا فکر می‌کنید و منتظر زمان مناسب برای اقدام جدی بوده‌اید، به نظر می‌رسد نباید این فرصت را از دست داد. البته بنا بر آنچه در این طرح به وضوح مشهود است، اولویت پذیرش مهاجر طی سه سال آینده در کانادا با نیروی متخصص و جوان است و برنامه‌هایی همچون (Skill Worker) بیشترین ورودی را خواهند داشت؛ اما روش‌های متنوع دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید با گام برداشتن در مسیر آن‌ها به رؤیای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور جامه عمل بپوشانید.

البته یکی از میان‌برهای مهاجرتی حتما تحصیل در کانادا است. روشی به‌شدت آبرومندانه، شیک و تضمینی که هم فرصت ادامه تحصیل در برخی از بهترین دانشگاه‌های دنیا را ایجاد می‌کند و هم بستری مناسب را برای اخذ اقامت دائم این کشور پس از پایان تحصیل فراهم می‌سازد. بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا، دانشجویان خارجی پس از پایان دوره تحصیلی خود در هر یک از مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری تا دو سال اجازه اقامت در کانادا را برای یافتن شغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود دارند. در صورت شروع به کار، ویزای تحصیلی این افراد به‌شکل خودکار به اقامت موقت تغییر کرده و پس از گذشت سه سال دیگر و پرداخت مالیات، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت کانادایی اقدام کنند.

فقط مراقب باشید مسیر را درست و قانونی طی کرده و از همه مهم‌تر فریب افراد سودجو و کلاه‌بردار را نخورید. شاید هم منطقی باشد پیش از اقدام برای مهاجرت، ابتدا با اخذ ویزای توریستی کانادا و سفری تفریحی به این کشور هم از شرایط ایالت‌های مختلف این کشور برای زندگی ارزیابی دقیقی به‌دست آورید و هم ظرفیت‌های کار، تحصیل و زندگی در کانادا را بررسی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه