برگزاری جشن نوروز ۹۸ با حضور ده کشور در کیش

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
برگزاری جشن نوروز ۹۸ با حضور ده کشور در کیش

در جهت توسعه گردشگری خارجی در کیش، جشن نوروز ۹۸ با حضور ده کشور در کیش برگزار می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

برای جذب گردشگران از دیگر کشورها، برنامه‌ای برای نوروز ۹۸ در کیش در نظر گرفته شده که با حضور ده کشور برگزار می‌شود. غلامحسین مظفری، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، یکی از راه‌ها برای توسعه گردشگری خارجی در کیش و جذب گردشگران را ایجاد خطوط پروازی مستقیم با کشورهای منطقه دانست که در حال حاضر راه‌اندازی شده است. وی با در نظر گرفتن اساس گردشگری تجاری کیش در دو دهه قبل، اشاره کرد که مردم در گذشته به کیش می‌رفتند تا بخشی از نیازهای خود را تامین کرده و خریدهای خود را انجام دهند، این بعد امروزه نیز وجود دارد اما در کنار آن باید کارهای بیشتری انجام داد زیرا منطقه آزاد کیش ظرفیت کم‌نظیری برای گردشگران خارجی دارد.

مظفری یادآور شد که ظرفیت‌های گوناگون و استعدادهای بی‌شمار طبیعی و اقتصادی در کیش متمرکز شده و با توجه به زیرساخت‌های اصولی که در این منطقه شکل گرفته، با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آن‌ها را توسعه داد. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد که خوشبختانه در طول این سال‌ها در زمینه زیرساخت‌ها، اقدامات مهمی انجام شده و در حال حاضر کیش ظرفیت‌های زیادی مثل شرایط اقامتی دارد، فرهنگ شهروندی در کیش نیز به‌خوبی جا افتاده است.

مظفری در مورد فرهنگ کیش‌وندی توضیحاتی را ارائه کرده و تاکید کرد که با وجود وسایط نقلیه بسیار، چراغ راهنمایی و رانندگی در کیش نیست و این موضوع نشان می‌دهد که هم رانندگان و هم مردم با فرهنگ رانندگی آشنا هستند. در کیش فرهنگ رانندگی این‌گونه جا افتاده که هیچ خودرویی با بوق زدن به کسی هشدار نمی‌دهد و این موضوع در کیش فرهنگ‌سازی شده است. در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز کیش می‌تواند مکانی برای عرضه صنایع دستی کشور باشد، زیرا گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه بسیار سفر می‌کنند.مظفری در مورد تاثیر نرخ ارز بر ورود گردشگران داخلی به این جزیره نیز گفت:

این طبیعی است که مردم به‌دلیل گران شدن قیمت ارز کمتر به خارج از کشور سفر می‌کنند، اما برای گردشگران خارجی به‌دلیل نرخ برابری پولشان، سفر به ایران با قیمت کمتری تمام می‌شود.

به گفته مظفری، پرواز مستقیم به کشور عمان از کیش و بالعکس همواره پر از مسافر است. ۲ هفته پیش هم پرواز نجف برقرار شد و پیش‌بینی چنین بود که به‌تدریج و مرور زمان پروازها پر شوند، که از همان پرواز اول، صندلی خالی وجود نداشت. وی با بیان اینکه پرواز مستقیم بغداد - کیش و اربیل- کیش نیز در برنامه‌های این منطقه آزاد است، تاکید کرد که پیشنهاد پرواز مستقیم کویت نیز داده اشده است. 

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، این منطقه را از لحاظ ساختارهای گردشگری و داشتن هتل و فرودگاه دارای ظرفیت مناسب دانست. وی محور اصلی در کیش را برگزاری آیین‌های رویداد محور ارزیابی و تاکید کرد که رویدادها باید در کیش، برجسته شوند. در همین راستا، اولین مصوبه شورای اداری کیش، برگزاری جشن‌های بین‌المللی نوروز در کیش بود که با حضور ده کشور نوروز را جشن گرفته خواهد شد.

مظفری یکی دیگر از برنامه‌ها را جشنواره‌ بین‌المللی ولادت پیامبر اکرم (ص) در فته وحدت معرفی کرد که جشنواره‌ای متفاوت و شاد برای ولادت حضرت رسول (ص) بوده و از کشورهای اطراف در آن جشن شرکت می‌کردند.

عکس از شبکه اطلاع‌رسانی هرمز

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه