پونک جنوبی کجاست؟ نکاتی درباره خرید آپارتمان در پونک جنوبی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
پونک جنوبی کجاست؟ نکاتی درباره خرید آپارتمان در پونک جنوبی

محله پونک در شمال غذب تهران قرار دارد و به دو بخش پونک شمالی و پونک جنوبی تقسیم می‌شود. نکاتی در مورد خرید آپارتمان در پونک جنوبی بدانید.

محله پونک در شمال غرب تهران واقع شده است. قسمت اعظم این محله در منطقه پنج و قسمت کوچکی از آن در منطقه دو شهرداری تهران قرار دارد. پونک از دو محله پونک شمالی و پونک جنوبی تشکیل شده است. پونک جنوبی از شمال به بلوار شهید میرزابابایی و پونک شمالی، از جنوب به باغ فیض (بزرگراه شهید همت)، از غرب به جنت آباد (بزرگراه شهید ستاری)، از شرق به دره پونک و شهرک غرب (بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی) محدود می‌شود.

ده پونک در قدیم دارای باغ‌های بزرگ و توتستان‌های بسیار بوده که هم‌اکنون بیشتر آن‌ها از بین رفته‌اند. برای دلیل نام‌گذاری پونک دو روایت موجود است: اول اینکه به‌علت فراوانی گل پونه در دره پونک قدیم، آن را پونک نامیدند و به روایت دیگر، در قدیم روستایی به نام پوئینک در این منطقه وجود داشته که بعد‌ها به‌صورت آمیانه‌تر پونک نامیده شده است.

میدان اصلی این محله میدان پونک و خیابان‌های اصلی آن میرزابابایی، اشرفی اصفهانی، شهید مخبری، سردار جنگل و بلوار عدل هستند. خرید آپارتمان در پونک به‌دلیل وجود واحد هایی با متراژ پایین و تعداد زیاد واحد‌ها رواج زیادی دارد.

امکانات رفاهی و جاذبه‌های گردشگری

از بوستان نهج البلاغه و سرزمین عجایب در پاساژ تیراژه می‌توان به‌عنوان مکان‌های تفریحی و گردشگری در پونک جنوبی نام برد.

از لحاظ امکانات رفاهی این منطقه به‌دلیل وجود رستوران‌ها و فست فود‌های بسیار، مجتمع تجاری بوستان، فروشگاه زنجیره ای شهروند و پاساژ تیراژه وضعیت بسیار خوبی دارد. علاوه بر این برای خرید میوه و سبزیجات می‌توانید به میدان میوه و تره بار سردار جنگل مراجعه کنید.

دسترسی

اگر قصد خرید آپارتمان در پونک جنوبی را دارید، مطمئن باشید انتخاب درستی از لحاظ دسترسی به مناطق دیگر شهر دارید؛ زیرا از این منطقه امکان ورود به بزرگراه هایی مانند همت، هاشمی رفسنجانی و حکیم بسیار آسان است و علاوه بر این با استفاده از BRT می‌توان به مناطق مهم مرکز شهر دسترسی داشت. مسیر BRT از میدان آزادی تا دانشگاه علوم تحقیقات ادامه دارد و این مسیر از اتوبان اشرفی اصفهانی عبور می‌کند. پایانه تاکسیرانی در میدان پونک، تاکسی‌هایی به مقصد میدان ولیعصر، میدان ونک، میدان صنعت و سید خندان مستقر کرده که برای رفت و آمد در شهر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مراکز ورزشی

این منطقه از مجموعه‌های ورزشی، باشگاه تیراندازی با کمان، پیست اسکیت، باشگاه تنیس و باشگاه پینت بال برخوردار است.

قیمت آپارتمان در پونک جنوبی

در منطقه پونک جنوبی  آپارتمان با هر متراژی که دلخواه شما است یافت می‌شود؛ ولی تعداد آپارتمان با متراژ پایین بسیار زیاد است. قیمت خرید آپارتمان در پونک جنوبی در دی ماه ۱۳۹۷، با توجه به خیابان آن و امکانات آپارتمان، بین متری ۱۰ تا ۱۹ میلیون متغیر است. قیمت رهن و اجاره آپارتمان در پونک جنوبی با توجه به محل، امکانات ساختمان و قدمت بنا بین متری هشتصد هزار تومان تا دو میلیون و دویست است.

برای بازدید از آگهی‌های رهن و اجاره آپارتمان درپونک جنوبی یا خرید آپارتمان به سایت دیوار که بزرگ‌ترین سایت درج آگهی است، مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ویرلن

دیدگاه