در پشت پرده هتل های پنج ستاره چه می‌گذرد؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان سه شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
در پشت پرده هتل های پنج ستاره چه می‌گذرد؟

خدمات و استانداردهای خاصی مد نظر مسئولان یک هتل پنج ستاره است که آن مکان را متمایز کرده و فضای راحتی را برای شما می‌سازد.

شاید لذت‌بخش‌ترین بخش ماندن در یک هتل پنج ستاره، لحظه‌ای است که وارد اتاق تمیز و مرتب خود می‌شوید و احساس می‌کنید که به راحتی خانه خودتان است. به نظر ساده می‌رسد که یک اتاق با جزئیاتی ظریف، به مکانی تبدیل شود که شما را مسحور خود کند، اما چه اقدامات کلیدی در هتل‌های پنج ستاره برای جلب نظر مخاطبان انجام می‌شود؟

هتل آمپرسند، واقع در جنوب کنزینگتون، جایی است که درهای خود را برای پاسخ به این سوال، به روی ما می‌گشاید. همچنین، سرآشپز این مجموعه نیز در انتها، رازهایی از آشپزخانه هتل را برای ما فاش خواهد کرد.

هتل آمپرسند

برای شروع، به طبقه اول هتل رفته و روی پنج اتاق کار خواهیم کرد. یوجینیا تمبا، سرپرست خانه‌داری هتل، به ما نشان می‌دهد که پس از آن که هر مسافر اتاق خود را تحویل می‌دهد، چه اقداماتی برای آماده کردن اتاق برای مسافر بعدی انجام می‌دهند. یوجینیا با ورود به اتاق بلافاصله کارهای لازم برای انجام را نام می‌برد: بیرون بردن زباله‌ها، عوض کردن ملافه تخت‌ها، مرتب کردن تخت‌ها، تمیز کردن سرویس بهداشتی، گردگیری، جارو کشیدن و تمیز کردن اتاق و در نهایت، قرار دادن وسایل بهداشتی در حمام.

برای یک اتاق ساده، نظافت‌کاران تنها ۴۰ دقیقه فرصت دارند، اما برای سوئیت‌های بزرگتر، زمانی حدود ۹۰ دقیقه لازم است تا اطمینان حاصل شود که همه چیز با استانداردهای یک هتل ۵ ستاره مطابقت دارد. اگر تعداد اتاق‌هایی که در یک روز به نظافت نیاز دارند زیاد باشد، به معنای برنامه‌ریزی فشرده‌تری در صبح آن روز خواهد بود.

هتل آمپرسند

اگر نظافت‌گر حرفه‌ای باشد، مرتب کردن تخت در نظافت‌های روزانه تنها پنج دقیقه زمان می‌برد. یوجینیا در این‌باره چند توصیه دارد: همیشه برای مررتب کردن ملافه‌ها روی زانوی خود بنشینید، این کار علاوه بر آن که برای کمر شما بهتر است، به شما کمک می‌کند تا در همان اقدام اول، کار را درست‌تر انجام دهید. برای جا دادن بالشت در روبالشتی، آن را با دست فشرده کنید تا راحت‌‌تر در روبالشتی قرار گیرد. پیش از گذاشتن بالشت‌ها روی تخت، چندبار با کشیدگی مچ دست تا آرنج خود آن‌ها را صاف کنید و سپس آن‌ها را از گوشه بلند کرده و روی تخت قرار دهید. به این ترتیب بالشت‌ها  زیباتر قرار می‌گیرند. زمانی که روتختی را روی تخت قرار دادید، آن را محکم از سمت بالا بکشید و سپس اطراف آن را به داخل قاب تخت قرار دهید، این کار تخت را بسیار مرتب نشان می‌دهد.

خبر خوب این است که در برخی هتل‌ّها مانند هتل آمپرسند، نظافت‌کاران تنها قسمت انتهای رو تختی را داخل قاب تخت قرار می‌دهند. این کار باعث می‌شود که مسافر در در داخل ملافه‌ها احساس خفگی نکند و از طرفی، مجبور نباشد تا بار دیگر تمام روتختی را از داخل قاب تخت بیرون آورد. این هتل همچنین لوازم بهداشتی مخصوص برای مسافرانی که کودک یا حیوان به همراه دارد، در نظر گرفته است.. حوله‌های تمام قد سایز کودک، کفش‌های مخصوص حمام کوچک، شکلات و اسباب‌بازی برای کودکان و محل خواب سگ و توپ بازی برای حیوانات، از جمله اشیایی هستند که در این هتل ارائه می‌شوند.

هتل آمپرسند

پس از مشاهده نحوه نظافت اتاق‌ها، نوبت آن بود که به طبقه پایین برویم و با کریس گولدینگ، سرآشپز رستوران آشنا شویم. در سال‌های گذشته، سرآشپزان بسیاری به چهره‌های معروف تبدیل شده ‌اند؛ و در ملاقات با آن‌ها و دیدن شخصیت بزرگی که دارند، جای تعجبی ندارد که سرشناس می‌شوند. کریس هم از این قاعده مستثنی نیست، او با اعتماد به نفس و دوست‌‌داشتنی است و با صدای بلند صحبت می‌کند.

او در صحبت‌هایش ابراز کرده که در شغلش اغلب احساس مادری می‌کند، زیرا مدام باید به گروه خود یادآوری کند که پس از اتمام کارهایشان، محیط را تمیز کنند و مدام به خودش یادآوری می‌کند به دلیل کوچکی، شلوغی و گرمای فضا، نباید هرج و مرج زیادی در محیط ایجاد شود.

اولین غذایی که کریس به ما اجازه می‌دهد تا در آماده‌سازی آن سهیم شویم، تارتار ماهی قزل‌آلای وحشی است. ماهی را پس از خرد کردن، در مخلوط‌کن به همراه نمک و لیمو هم می‌زنیم. ترفند دایره ‌ای شکل کردن تارتار در این است که آن را به قاشق درون یک استیل دایره‌ای شکل فشرده کنیم. آخرین مراحل کار جهت زیبا‌تر کردن این غذا، با افزودن کمی بادام و سوپ گازپاچو در کنار بشقاب، چند قطره روغن گیاهی، کمی گل خوراکی و برگ روگولا کامل می‌شود.

هتل آمپرسند

ما همچنین فرصت را غنیمت شمرده و به شیرینی‌پزی هتل سری زده‌ایم، جایی که سرآشپز سزوین ماسکارنهنس، آخرین مراحل پخت شیرینی‌هایی با تم علم را، با الهام از موزه علم که در آن نزدیکی قرار دارد، به اتمام می‌رساند.

سزوین تکرار می‌کند که کلید هر کاری در آماده بودن است. وقتی سفارشی به داخل آورده می‌شود، او ابتدا خمیرها را داخل فر می‌گذارد تا وقتی همه چیز آمده شد، نان شیرینی داغ و ترد باشد. او لایه زیرین را همیشه با طعم ‌دهنده‌هایی مانند سالمون دودی یا قارچ تزئین می‌کند، و شیرینی‌ها روی آن قرار می‌دهد. فضانوردان شکلاتی و توپ های موس شکلاتی که شبیه سیاره‌ها هستند، از ابتکارات طراحی او به شمار می‌روند. قدم بعد استفاده از کمی بستنی در کنار خوراکی‌های نام برده است.

هتل آمپرسند

درست است که اقامت در هتل مانند خانه نیست، اما به احتمال زیاد شما در هتل‌های ۵ ستاره مانند آمپرسند خواب راحتی خواهید داشت و می‌توانید تجربه‌ نحوه مرتب کردن تخت با استانداردهای یک هتل پنج ستاره را با خود به خانه ببرید.

 عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

منبع TELEGRAPH

دیدگاه